Heräämisiä

Syyskuisen sunnuntaipäivän aurinko paistoi monitoimitalon olohuoneeseen. Avatessani oven näin tutut paikat entisenlaisina. Tältäkö tuntui sadun prinsessasta, kun hän heräsi satavuotisesta unestaan? Tosin avioparipiirimme on kokoontunut verkossa vain viimeiset puolitoista vuotta, mutta nyt se vaikutti pitkältä ajalta. Ensimmäinen tapaaminen hybridinä koronan jälkeen melkein jännitti. Suurin osa oli tulossa paikan päälle, mutta toiset aikoivat seurata alustusta ja osallistua ryhmiin edelleen Zoomissa.

Vaatepuussa riippui hyljätyn oloinen villatakki ja kirkas huomioliivi. Ehkä ne unohtuivat joltakin siihen toissavuoden helmikuussa. Järjestimme salin samalla tavoin kuin Lapuan tapahtumassa, tuolit pareittain etäälle toisistaan. Oli katsottava kaksi kertaa ovelle, ketä kulloinkin astui sisään.  Maski muuttaa ulkonäköä, mutta tulijoitten silmät vilkkuivat tutunoloisesti. Tekniikka pelasi loistavasti. Vieläpä oma ryhmämmekin toimi hybridinä, koska yksi pariskunta ajoi satojen kilometrien päästä kotiaan kohti. He pysähtyivät matkallaan hotelliin ja ystävällinen henkilökunta tarjosi heille kokonaisen neuvotteluhuoneen ryhmään osallistumiseksi.

Tänä syksynä piirissämme on syytä juhlaan, sillä se on kokoontunut 15 vuotta. Väkeä on tullut ja mennyt, mutta jotkut ovat kulkeneet kanssamme koko tuon matkan. Tunnuksemme on ”Yhdessä elämän lähteellä”. Alustajina toiminut pariskunta totesikin, että haluaa käydä piirissä pitääkseen rakkaussuhteensa voimissaan. Rakkauden sitein liitymme myös toinen toisiimme. Toiminta on syntynyt meidän ulkopuoleltamme, suuremmasta lähteestä. Pienet yksityiskohdat ovat johdatuksesta loksahdelleet paikoilleen. Tärkeintä on pysyä lähellä Jeesusta ja tarkkaavaisena häntä kohtaan. Les Wheeldonin sanoin: ”Meidän täytyy saada Jumalalta, jotta voimme antaa. Huolehdi sisään virtauksesta, niin Jumala huolehtii ulosvirtauksesta.”

Yhteyden saaminen Jumalaan voi tuntua heräämiseltä, joka tuo elämään uuden ulottuvuuden. Se on kuin siirtyminen ruudun takaa livetapahtumaan, uskonnollisista rituaaleista elävään vuorovaikutukseen.

Kuva: Shutterstock / Yanikap

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.