Kireä pakkanen ajoi kaupunkiin

Näin siinä kävi, pakenimme mökiltä lämpöiseen kotiimme. Kaksi viikkoa öisin 20 asteen pakkasta; jäät kyllä vahvistuivat, mutta asujat alkoivat palella. Palaamme kyllä heti kohta mökille, kun säätiedot vahvistuvat aistihavainnoin todettavaksi.

Olimme etelän auringossa viikon, jonka aikana kävelimme ainakin 100 km tai ainakin se tuntui siltä. Viikon aikana huomasin jälleen, kuinka hyvin viihdymme yhdessä emäntäni kanssa. Ensimmäiset yöt kerrostalossa ovat vähän outoja, rouva ei pysy kainalossa, on kuulema kuuma. Riidat on riidelty jo kauan sitten, joten voimme olla monesta asiasta kumpikin omaa mieltä. Vuosikymmenet, leirit ja ystävät ovat koulineet meistä parin, joka selvittää asiat aina ajallaan.

Etelästä saimme molemmat vaimoni ja minä tuliaisena flunssan, joka onneksi alkaa hellittää otettaan. Kävin toki koronatestissä, jotta epäilys mahdollisesta tartunnasta haihtui.

Miesrintamalle kuuluu hyvää, Kiponniemen ja Ryttylän tapahtumat ovat valmistelujen osalta kunnossa. Koronalle emme mahda mitään, joten epävarmuus tapahtumista jää leijumaan? ”Passeja” kysellään nykyään joka paikassa. Menin lentopalloiltaan ja ovella odotti lappu, että ”respan” kautta ”passin” tarkastukseen. Hyvä näin, jos tämä on tapa siirtyä kohti normaalia elämää?

Oli ilo olla mukana remonttiapuna pojan perheelle, yhden huoneen pintaremontissa. Samoin sain olla kantamassa ystäväperheen muuttokuormaa autoon ja sieltä uuteen kotiin. Voin olla kiitollinen terveydestä ja myös fyysisestä voimasta, jolla näyttää olevan käyttöä.

Lähimmäisten palveleminen on kutsumukseni, jolle onneksi on käyttöä vielä laajalla rintamalla. Usko vahvistuu kun näen ja kuulen, mitä Jeesus vaikuttaa monissa ystävissä ja heidän elämässään. Vietämme rouvan kanssa aikaa Raamatun ja hengellisten kirjojen parissa mielellämme.

Iltaisin luen paljon, ehkäpä viisikymmentä kirjaa vuodessa. Viimeisin ja todella mielenkiintoinen on Jussi Miettisen kirja 3T Tunne Jumala, tunne itsesi ja tunne kutsusi

“Tämä on huikea dogmatiikan ja etiikan oppikirja. Yhtä aikaa syvällinen ja kansanomainen”, kuten  Eero Junkkaala sanoi Seurakuntalaisen mukaan kirjan julkistamisjuhlassa. Olen Eeron kanssa samaa mieltä ja voin suositella kirjaa lämpimästi.

Kuten olen monesti näissä kirjoituksissa maininnut, elämä on mallillaan ja voin ja voimme nauttia elämästä kuunnellen missä meitä vielä tarvitaan.

Kuva:Pixabay / bluartpapelaria

Aarni Kontturi

Blogisti

Mies ilman työvelvoitetta: siis eläkkeellä. Työura myynnin ja markkinoinnin parissa. Ymmärrän miehiä, joilla on isot pinot puita mökillä, ja pino vain kasvaa.

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.