Varautumista talveen

Meillä oli ilo pitää ”nuorison” koiria luonamme kolme päivää. Aamuisin lämpöä on vain muutama aste, tuima tuuli riepotteli meitä koirien aamulenkin aikana. Rannassa aallot keinuttivat laituria, jonka liitosten kestävyyttä katselimme.

Kesän rantatavarat; sub-lauta, uimapatjat, kanootti ja muut välineet on korjattu talteen talven varalta. Halkopinoissa on varauduttu talven lämmitystarpeeseen. Sieniä on kerätty omiksi ja laajennetun perheen tarpeiksi, joten pitää keksiä myös muuta hyötyulkoilua.

Olemme rouvan kanssa päättäneet viipyä myös tulevan talven täällä mökillä. Aamuiset Raamattu-hetket siirtyivät iltaan koiranhoitoa vaativina aamuina.

Elokuun viimeisen viikonlopun vietimme miesten kesken Tuupovaarassa miestapahtumassa. Kaksi Kalaa on mainio paikka järjestää tapahtumia, Tatu Vatanen on paikan mainio isäntä. Tapahtuman rukoushetkessä tapahtui taas suuria, joten usko rukouksen voimaan sai taas vahvistusta.

Nautimme tapahtumassa yhdessä hyvää oloa hyvien alustusten jatkoksi. Savusaunan löylyissä ja kylpypaljussa kokemusten anti vain syveni. Virtaavassa koskessa saimme uutta virtaa seuraavaa saunahetkeä varten.

Jatkoa tapahtumaan on tulossa syksylle 2022. Pohjois-Karjalassa on miehiä, jotka ovat ”omissa lokeroissaan”, mielestäni tarvitsemme yhteisiä paikkoja, joissa jakaa kokemuksia.

Avioparitapahtumat Pohjois-Karjalassa ovat hiipuneet, väki vanhenee kuten myös veljeni ja vaimonsa, jotka ovat olleet yksi aktiivipareista. Olisiko syytä katsella aluetta ja etsiä uutta virtaa?

Meidän rakas Citikka koki kovia, vaihteet menivät sekaisin. Apua haettiin asiantuntevalta korjaamolta, jossa auto tunnettiin ja saimme avun. On ilo, kun voi neuvoa ja suositella avioliiton ongelmiin asiantuntevaan korjaamoa, jossa on apua tarjolla. Alfalla hyvin alkanut ”korjaamo-ohjelma” on hyvää mainosta ParAvi huoltokorjaamosta.

Korona hellittää otettaan, joten seurakunnassa ja muissa riennoissa olemme siirtymässä normaaliin. Nyt on toivoa, että myös avioparitapahtumat siirtyvät normaaliin kanssa käymiseen. Zoom hyvä, live parempi.

Kahden viikon päästä ajelemme Paltamon miestapahtumaan, toivottavasti isolla joukolla. Suunnittelussa oleva Ryttylän miestapahtuma sai hieman vastatuulta, yhteyshenkilömme siirryttyä uusiin haasteisiin.

Muuten olo on ilo, joten täällä kaikki kunnossa.

Kuva: Pexels / Nick Wehrli

Aarni Kontturi

Blogisti

Mies ilman työvelvoitetta: siis eläkkeellä. Työura myynnin ja markkinoinnin parissa. Ymmärrän miehiä, joilla on isot pinot puita mökillä, ja pino vain kasvaa.

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.