Mitä tukiparityö on?
Tukiparitoiminnassa tarjotaan vertaistukea sitä kaipaavalle parille. Tukipari kulkee avioparin rinnalla haastavan parisuhdevaiheen läpi. Tukipari on vierellä kulkija, jonka tärkeimpiä tehtäviä ovat kuunteleminen, rohkaiseminen ja toivon herättäminen. Toiselta avioparilta saa usein uusia näkökulmia oman parisuhteen ongelmiin. Tuki perustuu tasapuolisuuteen ja oikea-aikaisuuteen eli nopeaan tuen saatavuuteen.

Tarvitsemme tukiparin
Tukiparitoiminta on tarkoitettu aviopareille, sillä molempien puolisoiden sitoutuminen kriisin työstämiseen johtaa useammin pysyviin muutoksiin avioliitossa. Tukiparin voi saada parisuhdekriiseissä tai avioliiton haastavissa tilanteissa.

Jos tarvitsette tukiparin, voitte täyttää nettilomakkeen, lähettää sähköpostia tai soittaa. Pyrimme löytämään teille sopivan tukiparin mahdollisimman pian läheltä asuinpaikkaanne.

Parempi yhteys -tukipuhelin
Parempi yhteys -tukipuhelin on puhelinpalvelu, johon voit soittaa, jos kaipaat keskustelukumppania parisuhdeasioissa ja josta voit saada tukea erilaisiin parisuhdeongelmiin.
Palvelussa keskitytään niihin asioihin, joita tahdot ottaa esille.

Puhelimeen on mahdollista soittaa nimettömänä. Puheluihin vastaavat kokeneet ja koulutetut avioliittotyöntekijät. Keskustelu on luottamuksellista. Soitto tukipuhelimeen maksaa soittajan puhelinoperaattorin määrittelemän hinnan mukaan.

Parempi yhteys -tukipuhelin 050 3122 325
keskiviikko - perjantai klo 10-16