Paristo-ryhmä on parisuhteen latauspiste

Parempi avioliitto ry:n kolmivuotinen digihanke on nyt edennyt vaiheeseen, jossa pienryhmämateriaalit ovat lähes valmiit käyttöön ja pienryhmillä on nimi: Paristo-ryhmät. Digihankkeen työntekijät Suvi Solanto ja Maria Ihonen ovat koostaneet vetoavuksi pienryhmän ohjaamiseen 30 opetusmateriaalista ja tehtävistä muodostuvaa laadukasta kokonaisuutta.

Jos pienryhmä kokoontuu kerran kuukaudessa 10 kuukautta vuodesta, materiaali riittää kolmeksi vuodeksi. Ensimmäisen vuoden materiaaleihin kuvataan myös lyhyet introvideot, joissa yhdistyksen vertaisluennoitsijapari kertoo käsiteltävästä aiheesta elämänmakuisesti.

Pienryhmiä on Parempi avioliitto ry:n suojissa toiminut ennenkin. Aiempi nimi oli perhepiiri, joka haluttiin uudistaa. Uuden materiaalin käyttöönoton avulla yhdistys toivoo myös pienryhmien määrän kasvavan.

Paristo-nimi on nimikilpailun hedelmä

Yhdistys etsi pienryhmille uutta nimeä nimikilpailulla Facebookissa joulukuussa. Sonja Saukkosen ehdottama Paristo-nimi herätti tiimissä heti ihastusta. Nimikilpailun voittaja saa palkinnoksi verkkoparisuhdekurssin.
– Paristo on keino ladata virtaa. Nimistö koostuu nimistä ja paristo pareista, digihankkeen sisällöntuottaja Maria Ihonen summaa.

Haluatko perustaa Paristo-ryhmän?

Haluatko perustaa pienryhmän, joka tukee oman parisuhteesi hyvinvointia ja jakaa hyvää muille? Ihanteellinen paristo-ryhmän koko on ohjaajapari sekä kolme osallistujaparia. Muiden kuin ohjaajaparin ei tarvitse olla osallistunut Parempi avioliitto ry:n kursseille. Materiaali valmistuu maaliskuussa, mutta voit ilmoittaa kiinnostuksesta jo ennakkoon: suvi.solanto@parempiavioliitto.fi

Teksti: Minna Tuominen
Kuva: Joel Kallio

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.