Parempi avioliitto ry loikkasi onnistuneesti digiin: Toinen verkkokurssi tulossa

Hanna Ranssi-Matikainen ja Pekka Matikainen verkkokurssin studiossa.

Hanna Ranssi-Matikainen ja Pekka Matikainen juontavat myös Syvemmälle-verkkotapahtuman.

Kesäkuun puolivälissä pidetty Lähemmäs-verkkokurssi oli Parempi avioliitto ry:n ensimmäinen digikurssi, joka tehtiin nopealla aikataululla koronan peruutettua kesän tapahtumat.  Kurssille löysi tiensä lähes 300 osallistujaa ja palaute oli suurimmaksi osaksi kiittävää. Joku jopa totesi: “Paras parisuhdekurssi ikinä!”.

Parempi avioliitto ry on tunnettu tapahtumiensa vertaispienryhmistä. Lähemmäs-kurssilla pienryhmät korvattiin pariohjauksella, jossa osallistujapari sai halutessaan varata keskusteluajan ohjaajaparilta Zoom-videoneuvottelun välityksellä. Palautteiden perusteella videon välityksellä syntyi aito yhteys ja parit kokivat saaneensa apua ja tulleensa kohdatuiksi.

Syvemmälle-tapahtumassa sukelletaan syvempään yhteyteen

Tulossa on vielä toinen verkkokurssi, Syvemmälle-parisuhdetapahtuma verkossa 11.-17.7.2020. Kuuteen kurssipäivään mahtuu tuttuja Pieksämäen Paremman avioliiton perheleirin teemoja avioliiton vaiheista, tunneilmaisusta, anteeksiannosta ja suhdetarpeista. Psykoterapeutti Maaret Kallio luennoi itsetunnosta ja perheterapeutti Elli Meklin mielen haasteista parisuhteessa ja perheessä.

Luentojen lisäksi kurssilaiset tekevät keskustelutehtäviä ja vapaaehtoisia toiminnallisia tehtäviä yhdessä puolisonsa kanssa sekä pääsevät halutessaan osallistumaan pienryhmään kerran päivässä iltapäivisin Zoom-verkkoyhteydellä.  Luennot ja tehtävät on myös mahdollista sijoittaa omaan aikatauluun sopiviksi, sillä luennot avautuvat liveen kurssiohjelman mukaisesti, mutta jäävät alustalle katsottavaksi tapahtuman loppuun asti.
– Olemme kiitollisia, että voimme palvella pareja tässäkin tilanteessa, jossa massatapahtumia ei ole mahdollista järjestää. Verkkokurssit ovat varmasti jäämässä jossain muodossa osaksi tarjontaamme, toteaa Parempi avioliitto ry:n toiminnanjohtaja Hanna Ranssi-Matikainen.

Digitarjonta lisääntyy

Parempi avioliitto ry sai Stealta rahoituksen hankkeeseen, jossa koostetaan yli neljän vuosikymmenen aikana kertyneestä mittavasta parisuhdeaineistosta materiaalipaketteja perhepiirien kokoontumiseen.
– Toivomme, että laadukkaat materiaalit alentavat kynnystä perustaa perhepiiri ja ihmiset innostuvat niiden järjestämisestä, Hanna Ranssi-Matikainen toivoo.

Yhdistys tekee työtään tunnetuksi myös sketsimäisellä videosarjalla Saritan ja Veikon seikkailuista:  Katkos vuorovaikutuksessa?, Rakkauden kielet, Riidasta rauhaan rakastavasti ja Suhdetarpeet. Videot on tuottanut turkulainen Kuvakenguru.

Vielä ehdit mukaan Syvemmälle-verkkotapahtumaan!

Vertaisryhmiin ilmoittautuminen päättyy ti 7.7.2020 Tämän jälkeen ilmoittautuneita ei sijoiteta ryhmiin. Ilmoittautuminen päättyy torstaina 9.7. Tapahtumaan on mahdollista osallistua myös ilman pienryhmään osallistumista. Mainitsethan asiasta ilmoittautumislomakkeella.

Ilmoittautuminen Syvemmälle-tapahtuman verkkosivulla

Teksti ja kuva: Minna Tuominen

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.