Mitä tukiparitoiminta on?

Tukipari tarjoaa vertaistukea parisuhdekriisissä tai haastavassa tilanteessa olevalle parille. Tukiparin apu on tarkoitettu pariskunnille, sillä molempien puolisoiden sitoutuminen kriisin työstämiseen johtaa useammin pysyviin muutoksiin parisuhteessa.

Tukipari on koulutettu vapaaehtoinen pariskunta, joka haluaa tukea pareja haastavissa elämäntilanteissa. Tukipari on vierellä kulkija, jonka tärkeimpiä tehtäviä ovat kuunteleminen, rohkaiseminen ja toivon herättäminen. Toiselta parilta saa usein uusia näkökulmia oman parisuhteen ongelmiin. Työmme piirissä on yli sata tukiparia ympäri Suomen. Tapaamiset sovitaan yhdessä tukiparin kanssa. Toiminta on maksutonta.

Jos tarvitsette tukiparin

1. Täyttäkää nettilomake
  2. Lähettäkää sähköpostia tai soittakaa
    elina.holappa@parempiavioliitto.fi / 045 6694 694
    tanja.kallio@parempiavioliitto.fi / 040 5627 981

Pyrimme löytämään teille tukiparin mahdollisimman pian.

Kun sopiva tukipari on löytynyt, lähetämme teille heidän yhteystietonsa. Toivomme, että otatte yhteyttä tukipariin viikon sisällä viestin saapumisesta ja sovitte tapaamisesta. Tukiparia tavataan 3-6 kertaa, noin 1,5 tuntia kerrallaan. Tapaamiset on tarkoitettu vain aikuisille. Jos teillä on lapsia, pyrittehän järjestämään heille hoidon tukiparitapaamisten ajaksi.

Koronaviruksen vaikutukset tukiparitoimintaan

Parisuhteen haasteet saattavat korostua tilanteessa, jossa arkeen kohdistuu uusia ja odottamattomia paineita vallitsevan tilanteen vuoksi. Ei kannata odottaa, että asiat kotona kärjistyvät, koska apua on tarjolla. Tukiparia on mahdollista tavata myös etäyhteyksin.

Parempi yhteys -parisuhdepuhelin

Parempi yhteys -parisuhdepuhelin on palvelu, johon voit soittaa, kun kaipaat keskustelukumppania parisuhdeasioissa. Keskustelussa keskitytään niihin asioihin, joita itse tahdot ottaa esille.

Puhelimeen on mahdollista soittaa nimettömänä. Puheluihin vastaavat kokeneet ja koulutetut avioliittotyöntekijät. Keskustelu on luottamuksellista. Soitto parisuhdepuhelimeen maksaa soittajan puhelinoperaattorin määrittelemän hinnan.

Parempi yhteys -parisuhdepuhelin 050 3122 325
tiistai – perjantai klo 10-16

Poikkeukset päivystysajoissa:

Torstaina 24.6. päivystys poikkeuksellisesti klo 10-14.
Perjantaina 25.6. ei päivystystä.

Videolla Parempi avioliitto ry:n tukiparilta apua saanut pari Marjukka ja Markus kertovat kokemuksistaan. Tukiparikoordinaattorit Tanja Kallio ja Elina Holappa kertovat, miten tukipari voi auttaa suhteen solmuissa.

Tukiparikoordinaattorit Tanja Kallio ja Elina Holappa

Parempi avioliitto ry:n tukiparikoordinaattorit Tanja Kallio ja Elina Holappa

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.