Mitä tukiparityö on?

Tukiparitoiminnassa tarjotaan vertaistukea parisuhdekriisissä tai haastavassa tilanteessa olevalle parille. Tukiparin apu on tarkoitettu pariskunnille, sillä molempien puolisoiden sitoutuminen kriisin työstämiseen johtaa useammin pysyviin muutoksiin parisuhteessa.

Tukipari on koulutettu vapaaehtoinen pariskunta, joka haluaa tukea pareja haastavissa elämäntilanteissa. Tukipari on vierellä kulkija, jonka tärkeimpiä tehtäviä ovat kuunteleminen, rohkaiseminen ja toivon herättäminen. Toiselta parilta saa usein uusia näkökulmia oman parisuhteen ongelmiin. Työmme piirissä on yli sata tukiparia ympäri Suomen.

Tapaamiset sovitaan yhdessä tukiparin kanssa. Tapaamiskertoja on yleensä 3-6. Jos teillä on tarvetta intensiivisemmälle tuelle, olettehan yhteydessä oman alueenne perheneuvolaan tai perheasiainneuvottelukeskukseen.

Jos tarvitsette tukiparin

1. Täyttäkää nettilomake
    Huomioittehan, että lomake on monisivuinen. Edetkää JATKA-painikkeella ja lopuksi lähettäkää lomake Ilmoittaudu-painikkeella.
  2. Lähettäkää sähköpostia tai soittakaa
    elina.holappa@parempiavioliitto.fi / 045 6694 694
    tanja.kallio@parempiavioliitto.fi / 040 5627 981

Pyrimme löytämään teille tukiparin mahdollisimman pian läheltä asuinpaikkaanne.

Kun sopiva tukipari on löytynyt, lähetämme teille heidän yhteystietonsa. Toivomme, että otatte yhteyttä tukipariin kahden viikon sisällä viestin saapumisesta ja sovitte tapaamisesta. Tukiparia tavataan 3-6 kertaa, noin 1,5 tuntia kerrallaan. Jos teillä on lapsia, järjestättehän heille hoidon tapaamisten ajaksi. Rauhallisen keskusteluyhteyden luomiseksi on tärkeää, että voitte keskittyä vain parisuhteenne asioihin.

Parempi yhteys -parisuhdepuhelin

Parisuhdepuhelin on kesätauolla 29.6.-6.8.2019. Päivystämme jälleen 7.8.2019.

Parempi yhteys -parisuhdepuhelin on palvelu, johon voit soittaa, kun kaipaat keskustelukumppania parisuhdeasioissa. Keskustelussa keskitytään niihin asioihin, joita itse tahdot ottaa esille.

Puhelimeen on mahdollista soittaa nimettömänä. Puheluihin vastaavat kokeneet ja koulutetut avioliittotyöntekijät. Keskustelu on luottamuksellista. Soitto parisuhdepuhelimeen maksaa soittajan puhelinoperaattorin määrittelemän hinnan.

Parempi yhteys -parisuhdepuhelin 050 3122 325
keskiviikko – perjantai klo 10-16