Vapaaehtoisten teemakoulutus

• 2.–3.4.2022
Peurunka

Tule syventämään suhdetta puolisoosi sekä kerryttämään uutta osaamista haastaviin kohtaamisiin parisuhdetyössä.

Vapaaehtoisten hyvinvointitutkimuksen raportista:

Parasta on se, kun saa olla mukana tärkeässä työssä ja samalla saa siitä itsekin tukea omaan elämään.

Vapaaehtoisena toimiminen antaa itselle merkityksellisyyden kokemuksen.

Vastaajien näkemyksissä vapaaehtoistoiminnan hyvistä puolista toistuu työn antoisuus. Moni kirjoittaa, että antamalla tukea toisille saa paljon itselleenkin. Toiminnasta on saatu itselle apua ja sitä on ilo jakaa eteenpäin. Toiminta tuo esimerkiksi onnistumisen kokemuksia, haasteita ja mahdollisuuden oppia uutta ja kehittää itseään. Itseluottamus on saattanut vahvistua. Vapaaehtoistyö avioparityön parissa tukee monen mielestä myös omaa parisuhdetta:

Parasta on ollut se, että olen saanut tehdä tätä puolisoni kanssa yhdessä. Sen ansiosta suhteemme on läheinen – ja perkaamme mahdollisimman nopeasti sellaisen, mikä häiritsee.

Vapaaehtoistyö antaa paljon omaan avioliittoon. Vaikka työ on haastavaa, silti itsekin tulee hoidetuksi.

Mitä kurssi sisältää?

Kurssi sisältää luentoja ja pienryhmätyöskentelyä. Pienryhmät koostuvat kolmesta parista. Jokainen pari pääsee vuorollaan toimimaan ryhmänohjaajana / harjoittelemaan ryhmänohjaajana toimimista.

Ohjelma käynnistyy lauantaina 2.4.2022 klo 9.30 tervetulokahveilla ja päättyy sunnuntaina 3.4.2022 jumalanpalvelukseen klo 16.15. Yhdistyksen vuosikokous pidetään auditoriossa lauantai-iltana klo 18.30.

Tapahtumassa ei ole lastenhoitoa.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautumislinkki aukeaa tähän lähiaikoina. Ilmoittautuminen tapahtuu verkkokaupan kautta.

Katso tästä  verkkokaupan käyttöohjeet -Linkki

Viimeinen ilmoittautumispäivä on pe 25.3.2022. Suosittelemme ilmoittautumaan hyvissä ajoin, jotta varmistatte paikkanne. Ilmoittautuminen on saapunut perille, kun saatte ilmoittautumiskuittauksen ja laskun sähköpostiinne. Lasku tulee olla maksettuna eräpäivään mennessä.

Kurssimaksu

Kurssimaksu sisältää luennot, kurssimateriaalin, pienryhmätyöskentelyn sekä ohjelmanmukaiset ateriat. Maksu ei sisällä majoitusta.

Tapahtumassa ei jaeta työkirjaa, kurssimateriaali löytyy virtuaaliselta Howspace -verkkoalustalta.

Kurssimaksu 230 € / pari

13.00 Aloitus ja musiikki auditoriossa
LUENTO 4
15.30 Päätösjumalanpalvelus

Edellytämme kokoaikaista osallistumista. Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin ohjelmassa.

Kenelle kurssi sopii?

Koulutusviikonvaihde on tarkoitettu Parempi avioliitto ry:n ryhmänohjaajille, ryhmänohjaajiksi aikoville sekä tukipareille ja tukipareiksi aikoville.

Avustusta tapahtuman osallistumismaksuun

Parempi avioliitto ry myöntää avustuksia perheille ja yksityishenkilöille yhdistyksen järjestämien kurssikustannusten kattamiseen. Avustus koskee kurssimaksuja sekä Parempi avioliitto ry:n suoraan tarjoamia majoitus- ja ruokapalveluja. Tuki kattaa noin puolet kurssihinnasta.

Avustushakemustuote valitaan verkkokaupassa tapahtumaan ilmoittautumisen yhteydessä niissä tapahtumissa, joihin avustuksia myönnetään. Avustuspäätös tehdään kahden viikon kuluessa ilmoittautumisesta ja sen jälkeen saatte sähköpostiin laskun.

Majoitushinnasto

Kukin varaa majoituksen itse.

majoitusvaraukset 11.3. saakka.

Koodi on allparempi, joka on syötettävä koodikenttään, jotta saa alennetun hinnan.

11.3 jälkeen huoneet vapautuvat vapaaseen myyntiin.

Majoitus Spa Hotel Peurungassa66 € / hlö / vrk

Peruutusehdot

Palautamme laskun kokonaissumman edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista pidätämme oikeuden periä puolet laskun kokonaissummasta. Peruutukset ja muut muutokset toimisto@parempiavioliitto.fi tai puhelimitse 050 3576990.

Rukous

Yhteinen rukous vahvistaa puolisoiden välistä suhdetta. Kokemus on osoittanut, että osallistumisen eteen saattaa nousta monta viime hetken estettä. Rukoilkaa, että asiat järjestyvät niin, että pääsette yhdessä virkistäytymään!

Kylpylähotelli Peurunka, Peurungantie 85, 41340 LAUKAA

www.peurunka.fi, 020 751 601

Vietä ikimuistoinen viikonvaihde Kylpylähotelli Peurungassa! Kiipeä 14 metrin korkeuteen lasitorniin, näe upeat maisemat ja laske alas Pohjoismaiden pisin 130-metrinen vesiliukumäki. Avaruuskylpylän teemana on painottomuuden illuusio.

Peurunka sijaitsee noin puolen tunnin ajomatkan päässä Jyväskylästä ja 15 minuutin päässä Tikkakosken lentoasemalta.

Lisätiedot tapahtumasta

toimisto@parempiavioliitto.fi 050 3576 990

Nähdään teemakoulutuksessa Peurungassa!

Tapahtumatiimin puolesta,

Elina ja Ukke Holappa, 045 669 4694

elina.holappa@parempiavioliitto.fi

Tanja ja Sami Kallio, 040 5627981

tanja.kallio@parempiavioliitto.fi

Tukea ennen tapahtumaa ja sen jälkeen

Jos kaipaatte tukea parisuhteeseenne, mutta tapahtumaan on vielä aikaa tai jos tapahtuman jälkeen tuntuu siltä, että haluaisitte jutella jonkun kanssa, voitte hakea tukiparia.

Tukipari on koulutettu, vapaaehtoinen pariskunta, joka tukee toisia pareja haastavissa parisuhdetilanteissa. Tukiparin saa maksutta ja nopeasti, noin viikossa. Tukipari pyritään löytämään mahdollisimman läheltä asuinpaikkaanne ja tapaamiset myös etäyhteyksin ovat mahdollisia. Koskaan ei ole liian aikaista hakea tukiparia.

Hae tukiparia

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.