Tunnekeskeinen parisuhdekurssi

• 20.–21.11.2021
Järvenpää

Me jokainen haluamme panostaa meille tärkeimpään suhteeseen ja vahvistaa suhteemme tunneyhteyttä. Meille on usein kuitenkin käsittämätöntä se, miksi me sitten riitelemme tai olemme etäisiä, vaikka rakastamme toisiamme?

Tunnekeskeinen parisuhdekurssi avaa ymmärryksen tähän ”järjettömyyden” logiikkaan. Parit tunnistavat jo tutuiksi tulleet ristiriitatilanteet tai kivuliaan etäisyyden, mutta yrityksistä huolimatta huomaavat olevansa samassa jumissa kerta toisensa jälkeen.

Kurssi tarjoaa selkeän ymmärryksen, mitä parisuhteen hankalissa katkoksen hetkissä tapahtuu ja auttaa pareja avaamaan oman suhteen jumikohdat. Kurssi mahdollistaa parisuhteen syvemmän työskentelyn sekä antaa toimivat työkalut läheisyyden ja yhteyden uudelleen rakentamiseen. Kurssi vahvistaa myös ymmärrystä siitä, miten parit osaavat tulevaisuudessakin ylittää vaikeat paikat yhdessä turvallisesti.

Mitä kurssi sisältää?

Kurssi sisältää luentoja ja yhdessä oman puolison kanssa tehtäviä hyvin toimivia harjoituksia. Harjoitukset ohjataan tiiviisti ja turvallisesti.

Miten pääsen mukaan?

Ilmoittautuminen tapahtuu verkkokaupan kautta.

ILMOIttaudu tästä

Tutustu: Verkkokaupan käyttöohjeet

Viimeinen ilmoittautumispäivä on pe 12.11.2021. Suosittelemme ilmoittautumaan hyvissä ajoin, jotta varmistatte paikkanne.

Ilmoittautuminen on saapunut perille, kun saatte ilmoittautumiskuittauksen ja laskun sähköpostiinne. Lasku tulee olla maksettuna eräpäivään mennessä.

Tapahtumassa ei ole lastenhoitoa.

Kurssimaksu

Kurssimaksu sisältää luennot, kurssimateriaalin ja tehtävät sekä ohjelmanmukaiset ateriat. Maksu ei sisällä majoitusta. Vegaanisesta ruokavaliosta tai yli viidestä ruoka-aineallergiasta lisäveloitus 20 € / hlö. Muuta dieettimaksua ei ole. Mahdolliset ruoka-aineallergiat tulee mainita ilmoittautumisen yhteydessä, jotta keittiö osaa varautua.

Kurssimaksu268 € / osallistujapari
Jäsenalennus-50 € / pari
Vegaaninen ruokavalio tai yli 5 ruoka-aineallergiaa, lisäveloitus20 € / hlö

La 20.11.
9.00 Ilmoittautuminen
9.30 Musiikkia ja infot
Luento: Rakkauden logiikka
11.00 Pieni tauko
11.15 Luento: Parisuhteen katkokset: Negatiivinen kehä
12.30 Lounas
14.00 Musiikkia ja infot
Luento: Mikä pyöräyttää negatiivisen kehän liikkeelle?
15.30 Kahvitauko
16.00 Luento: Negatiivisen kehän pysäyttäminen ja yhteyden korjaamisen ydinaskeleet
17.00 Päivällinen
18.00 Iltaohjelmaa oman puolison kanssa
20.00 Iltapala ja saunat majoittujille

Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin ohjelmassa.

Su 21.11.
8.00 Aamupala majoittujille
9.30 Musiikkia ja infot
Luento: Jokaisen oman elämäntarinan merkitys parisuhteelle
Luento: Parisuhteen haavoittuvuus
12.00 Lounas
13.00 Musiikkia ja infot
Luento: Turvallisen tunneyhteyden rakentamisen työkalut
15.15 Päätöshetki
15.30 Loppukahvit

Kurssin kouluttajana toimii paripsykoterapeutti ja psykologi Hanna Pinomaa, joka vastaa Tunnekeskeisen pariterapian ammattilaisille suunnatuista koulutuksista Suomessa.

Kenelle kurssi sopii?

Tunnekeskeinen parisuhdekurssi sopii kaikille pareille, jotka haluavat rakentaa suhteeseensa entistä turvallisempaa ja vahvempaa tunneyhteyttä. Kurssi antaa työkaluja myös ryhmänohjaajille ja tukipareille siihen, miten he voivat auttaa muita pareja läheisyyden parantamisessa ja ristiriitojen ratkaisemisessa.

Avustusta tapahtuman osallistumismaksuun

Parempi avioliitto ry myöntää avustuksia perheille ja yksityishenkilöille yhdistyksen järjestämien kurssikustannusten kattamiseen. Avustus koskee kurssimaksuja sekä Parempi avioliitto ry:n suoraan tarjoamia majoitus- ja ruokapalveluja.

Avustushakemustuote valitaan verkkokaupassa tapahtumaan ilmoittautumisen yhteydessä niissä tapahtumissa, joihin avustuksia myönnetään. Avustuspäätös tehdään kahden viikon kuluessa ilmoittautumisesta ja sen jälkeen saatte sähköpostiin laskun.

Majoitushinnasto

Kukin hoitaa majoitusjärjestelyt itse. Majoituksesta vastaa Seurakuntaopisto.

Seurakuntaopiston kampuksella yöpyvät varaavat majoituksen majoituslomakkeen kautta viimeistään sunnuntaina 7.11.2021 (Lomake aukeaa tähän). Majoituksen peruutus on mahdollista veloituksetta torstaihin 11.11.2021 asti. Majoituksen peruutukset: myynti@seurakuntaopisto.fi / 040 721 9293.

Pe-la hintaan ei sisälly ilta- tai aamupalaa, mutta majoitustilojen läheisyydestä löytyy keittiötilat.
La-su hintaan sisältyy iltapala ja saunat, aamupala tarjoillaan ravintola Yolandassa.

Majoituspaketti pe-la70 € / pari
Majoituspaketti la-su115 € / pari

Peruutusehdot

Palautamme laskun kokonaissumman edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista pidätämme oikeuden periä laskun kokonaissumman.

Peruutukset osoitteeseen toimisto@parempiavioliitto.fi tai puhelimitse 050 357 6990.

Lisätiedot kurssista

toimisto@parempiavioliitto.fi , 050 3576 990

Tukea ennen tapahtumaa ja sen jälkeen

Jos kaipaatte tukea parisuhteeseenne, mutta tapahtumaan on vielä aikaa tai jos tapahtuman jälkeen tuntuu siltä, että haluaisitte jutella jonkun kanssa, voitte hakea tukiparia.

Tukipari on koulutettu, vapaaehtoinen pariskunta, joka tukee toisia pareja haastavissa parisuhdetilanteissa. Tukiparin saa maksutta ja nopeasti, noin viikossa. Tukipari pyritään löytämään mahdollisimman läheltä asuinpaikkaanne ja tapaamiset myös etäyhteyksin ovat mahdollisia. Koskaan ei ole liian aikaista hakea tukiparia.

Hae tukiparia

Nähdään Tunnekeskeisellä parisuhdekurssilla Järvenpäässä!

Tapahtumatiimin puolesta,
Tanja Kallio, tanja.kallio@parempiavioliitto.fi, 040 5627981
Elina Holappa, elina.holappa@parempiavioliitto.fi, 045 6694 694

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.