Syvemmälle – Parisuhdetapahtuma verkossa

• 11.–17.7.2020
Verkossa

Perinteikäs, ainutlaatuinen ja todistetusti toimiva Paremman avioliiton perheleiri Goes Online! Intensiivinen ja monipuolisesti tärkeimpiä parisuhdeteemoja käsittelevä kokonaisuus ensi kertaa verkkokurssina 11.-17.7.2020. Klassikkotapahtuman parhaat palat saatavilla suoraan kotiisi, helposti ja edullisesti ilman matkustamista. Kurssilta saat evääksi taitoja, jotka ovat sovellettavissa heti käytäntöön.  Asiantuntijavieraina psykoterapeutti, tietokirjailija Maaret Kallio sekä perheterapeutti Elli Meklin.

Tehkää päätös lähteä yhteiselle matkalle kohti parempaa parisuhdetta ja vahvempaa yhteyttä. Keskikesä on parhainta aikaa saada parisuhdekin uuteen kukoistukseen!

Mitä kurssilta saat?

• opit tuntemaan paremmin itseäsi ja puolisoasi
  • opit kertomaan itsestäsi, tarpeistasi ja tunteistasi puolisollesi
  • opit kuuntelemaan, mitä tärkeää asiaa puolisollasi on sinulle
  • työkaluja tunnesuhteen syventämiseen ja yhteyden vahvistamiseen
  • uusia oivalluksia, miten osoittaa rakkautta puolisolle arjen keskellä
  • ymmärrystä toistenne erilaisuutta kohtaan
  • aikaa pohdiskella suhteenne tärkeitä asioita yhdessä ja lisätä läheisyyttä

Mitä kurssi sisältää?

Kurssi sisältää innostavia luentoja, parisuhteen hyvinvointia tukevia keskustelutehtäviä oman puolison kanssa sekä pienryhmissä iltapäivisin. Luvassa myös monipuolisia toiminnallisia tehtäviä, virkistystä, huumoria ja yllätyksellisyyttä. Tähän mahdollisuuteen kannattaa tarttua!

Luentoja pitävät koulutetut vertaisluennoitsijaparit. Parien elämänmakuisista tarinoista saatte virikkeitä keskusteluihin oman puolison kanssa. Jaetut kokemukset tarjoavat kuulijoille tarttumapintaa ja samaistumisen kokemuksia.

Tämä kurssi sopii sinulle, jos

• Pidät ryhmäkeskusteluista ja asioiden jakamisesta.
  • Tahdot, että kurssin sisältöjä rikastuttavat uudet näkökulmat ja muiden kokemukset .
  • Kaipaat vertaistukea.

Kurssin teemat

Lauantai 11.7. YHTEINEN MATKA
1. Avioliiton vaiheet, Sami ja Tanja Kallio
2. Raamattu parisuhdekirjana: Tärkeysjärjestys ja puolisoon liittyminen, Antti ja Anna-Kaisa Leino

Sunnuntai 12.7. PUHUTAAN KAIKESTA, TUNTEISTAKIN
3. Vuorovaikutuksen työkalupakki, Hannu ja Rimona Hakkarainen
4. Tunneilmaisun avaimet, Markku ja Maria Ihonen

Maanantai 13.7.  VAIKEUKSISTA VOITTOON
5. Rakkaussuhteen tuhoojat, Lassi ja Merja Laamanen
6. Anteeksiannolla eteenpäin, Mika ja Minna Arvaja

Tiistai 14.7. TAUKOPÄIVÄ

Keskiviikko 15.7. VALMIS RAKASTAMAAN
7. Yhteys itseen avaa yhteyttä toiseen, Maaret Kallio
8. Itsetunnon vaikutukset parisuhteeseen, Tero ja Katja Joronen

Torstai 16.7. TARVITSEN JA HALUAN SINUA
9. Harrasta seksiä! Tuomas ja Malla Tanner
10. Tunnista perustarpeet suhteessa, Marko ja Anna Huhtala

Perjantai 17.7. RIKAS YHTEINEN ELÄMÄ
11. Luento: Valoa tunnelin päässä – Mielen haasteet parisuhteessa ja perheessä,  perheterapeutti Elli Meklin
12. Arkirakkaus evääksi kotiin, Jouni ja Katri Perttula

Pidätämme oikeudet ohjelmamuutoksiin.

Maaret Kallio

Luennoitsijavieraana psykoterapeutti Maaret Kallio.

Päivän aikataulu

9.45 Lähetys alkaa
10.00 Juonto ja musiikki
10.15 Luento
10.45 Tehtävänanto
Paritehtävät
12.00 Tauko
Omatoimilounas
13.00 Juonto ja musiikki
13.15 Luento
13.45 Tehtävänanto
Vertaisryhmät videoyhteydellä
16.00 Päivä päättyy

Iltaisin vapaaehtoisia, toiminnallisia tehtäviä

Pidätämme oikeudet aikataulumuutoksiin.

Kenelle kurssi sopii?

Voitte osallistua juuri siellä, missä ikinä olette. Tuomme tutkitusti toimivan parisuhdeosaamisemme luoksenne helposti saavutettavassa muodossa. Tämän kurssin avulla voitte syventää parisuhdettanne, vaikka ette olisi aiemmin osallistuneet millekään parisuhdekurssille.

Kurssi sopii kaikille pareille, jotka haluavat:

• kehittää vuorovaikutustaitojaan parisuhteessa
  • oppia ymmärtämään toisiaan paremmin
  • lisätä läheisyyttä parisuhteessaan
  • rakastua uudelleen ja syvemmin toisiinsa

Suosittelemme osallistumaan kurssille yhdessä puolison kanssa, jolloin kurssin anti hyödyttää teitä parhaiten.

Verkkokurssi ei sovellu akuutissa kriisissä oleville pareille.

Mitä välineitä tarvitset?

• Tietokoneen ja verkkoyhteyden. Voit osallistua myös tabletilla tai puhelimella, mutta pienellä ruudulla osallistumiskokemus ei ole optimaalinen.
  • Pienryhmään osallistumista varten tarvitset webkameran sekä mikrofonin. Laadukas kuva- ja ääniyhteys mahdollistaa hyvän pienryhmäkokemuksen kaikille osallistujille.

Huom! Pienryhmään osallistuminen tulee järjestää niin, että kukaan ulkopuolinen ei kuule keskusteluita.

Paljonko kannattaa varata aikaa?

Suosittelemme varaamaan kurssille aikaa noin 5 tuntia jokaisena kurssipäivinä. Kannustamme tekemään järjestelyitä, jotka mahdollistavat teille rauhallisen ja keskittyneen osallistumisen.

Kurssin tapahtumaluonteen takia osallistujat noudattavat luento- ja tehtäväosuuksien aikatauluja. Jokainen päivä käynnistyy luento-osuudella kello 10. Tässä osuudessa kuullaan musiikkia ja luento, esitetään kysymyksiä luennosta ja saadaan teemaan liittyvät tehtävät. Kukin pari työstää tehtäviä keskenään haluamansa ajan ja voi pitää taukoa, kunnes kello 14 alkaa seuraava luento-osuus.

Kurssin hyöty on sitä suurempi mitä enemmän omistaudutte. Tapahtumissamme keskustelutehtäville on varattu tietty aika. Verkkokurssilla sinä ja puolisosi määrittelette, kuinka paljon haluatte käyttää aikaa tehtäviin – käytettävissänne on nyt enemmän aikaa. Luennot ovat katsottavissa tapahtuman loppuun asti.

Miten pääsen mukaan?

Ilmoittautuminen on päättynyt. Tervetuloa tuleviin tapahtumiimme! Seuraavana Lempeä lakeudella -avioparikurssi Lapualla 28.-30.8.

Vertaisryhmiin ilmoittautuminen päättyy ti 7.7.2020 Tämän jälkeen ilmoittautuneita ei sijoiteta ryhmiin. Ilmoittautuminen päättyy torstaina 9.7.

Tapahtumaan on mahdollista osallistua myös ilman pienryhmään osallistumista. Mainitsethan asiasta ilmoittautumislomakkeella.

Tutustu Verkkokaupan käyttöohjeisiin.

Saat heti ilmoittautumisen jälkeen ilmoittautumisvahvistuksen. Lisätietoa kurssista ja linkin Howspace-kurssialustalle lähetämme lähempänä kurssia.

Kurssin hinta

Ilmoittautuminen osallistujapari  220 euroa

Ryhmänohjaaja-alennus 170 euroa / pari

Peruutusehdot

Palautamme laskun kokonaissumman edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista pidätämme oikeuden periä laskun kokonaissumman.

Peruutukset osoitteeseen toimisto@parempiavioliitto.fi tai puhelimitse 050 357 6990.

Ohjelmavinkki 5-13-vuotiaille lapsille

Tervehdys New Vine Finlandin NW Riemu -tiimiltä! Oletteko pohtineet mitä perheenne lapset tekevät Syvemmälle-parisuhdetapahtuman aikana? Mitä kuulostaisi saada lapsille hengellistä opetusta ja hauskaa tekemistä kotiovelle kannettuna?

NW Riemu -perheleiri on virallisesti käynnissä 8.-10.7.2020, mutta opetukset jäävät nähtäville ja kanavia ja muuta puuhaa jää runsaasti tehtäväksi 19.7. saakka. Lapsenne voi siis aloittaa leirin samaan aikaan Syvemmälle-parisuhdetapahtuman kanssa. Tekemistä löytyy alle kouluikäisille ja alakoululaisille (eli noin 5-13-vuotiaille).

Tutustu New Wine Finlandin järjestämään virtuaalileiriin osoitteessa www.newwine.fi/riemu-leiri, ja hanki materiaalipaketti kotiisi. Paketit myynnissä niin kauan kuin niitä riittää tai sunnuntaihin 28.6. saakka.  Lisätiedot: lastentapahtuma@newvine.fi

Lisätiedot tapahtumasta

toimisto@parempiavioliitto.fi, 050 357 6990

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.