Sinun, minun ja meidän unelmat -parisuhdekurssi

• 5.–6.3.2022
Verkko

HUOM!
Koronatilanteesta johtuen tapahtuma siirtyy verkkoon. Live-tapahtumaan ilmoittautuneille lähetetään henkilökohtaisesti tieto muutoksesta.  Verkkotapahtuman ilmoittautuminen on avoinna.

Mistä unelmoitte? Omasta talosta, motivoivasta työstä, pitkistä aamu-unista vai maailman pelastamisesta? Ovatko unelmanne yhteisiä vai toisen unelmia, joita yhdessä toteutatte? Olette sydämellisesti tervetulleita puhumaan unelmista ja luomaan yhdessä uutta! Tulkaa puhumaan myös luopumisista. Ne kulkevat usein unelmien toteutumisen kannoilla.

Mitä kurssi sisältää?

Kurssilla kuulette innostavat kahden sukupolven haastattelut unelmista ja koulutettujen vertaisparien pitämät luennot. Elämänmakuisista tarinoista saatte virikkeitä keskusteluihin oman puolison kanssa luentojen jälkeen. Jaetut kokemukset tarjoavat kuulijoille tarttumapintaa ja samaistumisen kokemuksia.

Lauantaina iltapäivällä ja iltaohjelmassa unelmaseppä Laura Siltala ohjaa käytännönläheisellä otteella kohti yhteisten unelmien tunnistamista ja niiden toteuttamista. Iltaohjelmassa luvassa on toiminnallisia tehtäviä, virkistystä ja huumoria etätoteutuksesta huolimatta.

Osallistuminen

Voitte noudattaa ohjelmassa kerrottua aikataulua tai osallistua kurssille oman aikataulunne mukaan viikonlopun aikana.  Luennot tulevat alustalle katsottavaksi mahdollisimman pian ohjelmassa ilmoitetun luennon päättymisajankohdan jälkeen ja säilyvät alustalla maanantaihin 7.3. kello 24 asti.  Luentodiat ja tehtävät voit ladata omalle laitteellesi ja palata niihin myöhemminkin.

Miten pääsen mukaan?

Ilmoittautuminen tapahtuu verkkokaupan kautta.

Katso tästä verkkokaupan käyttöohjeet

ILMOIttautuminen

Ilmoittautuminen päättyy torstaina 3.3.2022 kello 16.  Ilmoittautuminen on saapunut perille, kun saatte ilmoittautumiskuittauksen ja laskun sähköpostiinne. Lasku tulee olla maksettuna eräpäivään mennessä. Lähetämme lisätietoa kurssista lähempänä tapahtumaa.

Kurssimaksu

Kurssimaksu maksaa 80 € / osallistujapari

La 5.3.
10.00 Tervetuloa!
10.10 Unelmat ja arvot. Kaksi erilaista tarinaa
Haastattelussa Katri ja Jouni Perttula, Ilona Perttula ja Eetu Mäki-Soini

Lounastauko

13.30 Askelmerkit kohti yhteisiä unelmia.
Luento ja ohjattu parityöskentely
Unelmaseppä Laura Siltala (välillä tauko)

16.00 Päivä päättyy

Toiminnallista iltaohjelmaa

Su 6.3.
10.00 Luopumiset osana unelmapolkua. Kenen ehdoilla?
Luento Katja ja Tero Joronen

Lounastauko

13.30 Me-hengen vahvistaminen yhteisiä unelmia tavoitellessa.
Luento Hanna Ranssi-Matikainen ja Pekka Matikainen

16.00 Päivä päättyy

HUOM! Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin ohjelmassa.

Unelmaseppä Laura Siltala tunnetaan Ilta Lauran kanssa -talk show’n syvällisenä ja innostavana juontajana. Hän jatkaa ihmisten kohtaamista juontajana, toimittajana ja työyhteisövalmentajana. Siltala valmistui vuoden 2021 alussa Helsingin Lyhytterapiainstituutista ratkaisukeskeiseksi valmentajaksi (Solution-Focused Practitioner of Coaching).
Viime vuonna häneltä ilmestyi  kirja Kuppi kahvia, tilkka toivoa.
Kuva: Janne Ylitalo

Kenelle kurssi sopii?

Kurssi sopii kaikille avio- ja avopareille, jotka haluavat:

• kehittää vuorovaikutustaitoja parisuhteessa
  • oppia ymmärtämään toisiaan paremmin
  • lisätä läheisyyttä parisuhteessaan
  • rakastua uudelleen ja syvemmin toisiinsa.

Tämän kurssin avulla voitte syventää parisuhdettanne, vaikka ette olisi aiemmin osallistuneet millekään parisuhdekurssille.  Parempi avioliitto ry toimii kristillisestä arvopohjasta käsin.

Mitä välineitä tarvitsen?

Tietokoneen ja verkkoyhteyden. Voit osallistua myös tabletilla tai puhelimella, mutta pienellä ruudulla osallistumiskokemus ei välttämättä ole optimaalinen.

Ennakkotehtävä

Lähetämme ilmoittautuneille kurssin teemoihin virittävän ennakkotehtävän sähköisen tervetulokirjeen yhteydessä.

Peruutusehdot

Palautamme laskun kokonaissumman edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista pidätämme oikeuden periä puolet laskun kokonaissummasta. Peruutukset ja muut muutokset toimisto@parempiavioliitto.fi tai puhelimitse 050 3576990.

Rukous

Yhteinen rukous vahvistaa puolisoiden välistä suhdetta. Kokemus on osoittanut, että osallistumisen eteen saattaa nousta monta viime hetken estettä. Rukoilkaa, että asiat järjestyvät niin, että voitte virkistäytyä yhdessä!

Lisätiedot tapahtumasta
toimisto@parempiavioliitto.fi 050 3576 990

Tukea ennen tapahtumaa ja sen jälkeen

Jos kaipaatte tukea parisuhteeseenne, mutta tapahtumaan on vielä aikaa tai jos tapahtuman jälkeen tuntuu siltä, että haluaisitte jutella jonkun kanssa, voitte hakea tukiparia.

Tukipari on koulutettu, vapaaehtoinen pariskunta, joka tukee toisia pareja haastavissa parisuhdetilanteissa. Tukiparin saa maksutta ja nopeasti, noin viikossa. Tukipari pyritään löytämään mahdollisimman läheltä asuinpaikkaanne ja tapaamiset myös etäyhteyksin ovat mahdollisia. Koskaan ei ole liian aikaista hakea tukiparia.

Hae tukiparia

Jatkostepit

Osallistumalla tälle kurssille saat lisäksi automaattisesti ja maksutta mahdollisuuden hyödyntää Jatkostepit-itseopiskelumateriaalia.  Parisuhdetaitojen harjoittelu ja arkeen jalkauttaminen on tunnetusti vaikeaa ilman mitään tukea. Jatkostepit on luotu vastaamaan tähän tarpeeseen. Kurssilla syntyy into jatkaa parisuhdeasioiden äärellä sekä oivaltaa lisää. Jatkostepit tarjoavat 8 viikon mittaiseksi suunnitellun matkan, jonka aikana saatte monipuolisia tehtäviä ja materiaaleja yhdessä ja erikseen tehtäväksi. Jatkostepit ovat Howspace-alustalla, jonne saat kutsulinkin tapahtuman jälkeen sähköpostitse.

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.