*Jälleen vuonna 2021* Avioparikurssi, Ruokolahti

• 31.10.–1.11.2020
Ruokolahti

Kurssi on siirretty syksyyn 2021 vallitsevan koronatilanteen takia. Olemme kaikkiin ilmoittautuneisiin sähköpostitse yhteydessä.

Talleta rakkautta perheen parhaaksi ja sijoita viikonloppu elämän tärkeimmän ihmissuhteen vaalimiseen: tarjolla käytännönläheistä parisuhdeopetusta luennoilla ja ohjatuissa pienryhmissä sekä rentouttavaa vapaa-ajan ohjelmaa. Tapahtuma on suunnattu eri elämänvaiheissa eläville pareille ja perheille.

Avioparitapahtuma järjestetään luonnonkauniilla, hongikkoisella Saimaan niemellä puhtaan veden äärellä. Koe saaristokunnan tunnelma ja ihastu!

Lauantai 31.10.
10.00 Ilmoittautuminen alkaa, opiston päärakennus
11.00  Lounas
Lastenohjelma päärakennuksen alakerrassa, luokka 31
12.00 Tervetuliaissanat ja musiikki, Ruokolahti-Sali
Luento: Elämää myötä- ja vastatuulessa
– Avioliiton vaiheet, sitoutuminen ja rakkauden tuhoojat
Hannu ja Rimona Hakkarainen
Päiväkahvit
15.00 Ilmoitukset ja musiikki, Ruokolahti-sali
Luento: Puhun ja kuuntelen – silta yhteyteen
Hannu ja Tuija Hätönen
18.00 Päivällinen
Lastenhoito päättyy, lapset syömään yhdessä vanhempien kanssa
Iltaohjelmaa sisällä ja ulkona
Mahdollisuus esirukoukseen
20.00 Saunat ja uima-allas Seurakuntaopistolla majoittuville, iltapala

Sunnuntai 1.11.
07.30 Aamupala opistolla majoittuville
08.45 Ilmoitukset ja musiikki, Ruokolahti-sali
09.00 Luento: Kipinää kosketukseen, lämpöä läheisyyteen
Markku ja Maria Ihonen
11.50 Lounas
13.00 Ilmoitukset ja musiikki, Ruokolahti-sali
Luento: Parisuhteen umpisolmut ja anteeksianto
Jukka Ketoja ja Ulla-Maija Lammi-Ketoja
15.30 Päätöstilaisuus ja kahvitarjoilu, Ruokolahti-sali
16.00 Hyvää kotimatkaa!

Huom! Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin ohjelmassa.

Tapahtuman hinta

Aikuisten kurssimaksu sisältää opetuksen, luentomateriaalin, Paremman avioliiton rakkauspankki -kirjan, pienryhmätyöskentelyn sekä ohjelman mukaiset ateriat kahvi- ja teetarjoiluineen. Erityisruokavaliosta peritään 10 € / aikuinen ja 5 € / lapsi. Laktoositon, gluteeniton tai kalaton dieetti ei aiheuta lisämaksua.  Kaikki allergiat pitää ilmoittaa, jotta keittiö osaa varautua.

Hintaan ei sisälly iltapalaa. Majoitustilojen yhteydessä on keittiötilat, joita saa käyttää.

Lastenohjelma järjestetään samassa rakennuksessa aikuisten ohjelman kanssa.

Kurssimaksu
Osallistujat195 € / pari
Ryhmänohjaajat- 95 € / pari
Lapsi 4-12 vuotta 90 €
Lapsi alle 4 vuotta 50 €

Majoitushinnasto opistolla

Kukin hoitaa majoitusjärjestelyt itse. Seurakuntaopistolla yöpyvät varaavat majoituksen sähköpostitse kurssisihteeri Irma Kososelta irma.kosonen@seurakuntaopisto.fi / 044 2582464.  Majoituspaketin hintaan kuuluvat liinavaatteet, aamupala, saunat ja uima-altaan käyttö lauantaina. Jos haluatte tulla yöpymään opistolle jo perjantaina, olkaa asiasta yhteydessä Irmaan. Muita lähialueen majoitusvaihtoehtoja löytyy esimerkiksi osoitteesta www.tripadvisor.fi

Majoituspaketti la-su62 € / pari
Lisähinta 4-12-vuotiaat16 € / lapsi

Peruutusehdot

Edellytämme kokoaikaista osallistumista. Mahdollisista peruutuksista pyydämme ilmoittamaan välittömästi joko puhelimitse 050 357 6990 tai sähköpostitse toimisto@parempiavioliitto.fi. Jos esimerkiksi lasten mukaan tulossa tapahtuu muutoksia, kertokaa niistä meille mahdollisimman pian.

Palautamme laskun kokonaissumman edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista pidätämme oikeuden periä puolet kokonaissummasta. Huomioittehan, että myös lasten ilmoittautuminen on sitova. Peruutukset ja muut viime hetken muutokset toimisto@parempiavioliitto.fi tai p. 050 3576990.

Koronan vaikutukset tapahtumaan

Seuraamme tiiviisti hallituksen ja THL:n koronaohjeistusta ja otamme sen hyvin vakavasti. Pyrimme turvaamaan jokaisen tapahtumaan saapuvan terveyden. Pyydämme, ettette saavu paikalle, jos teillä on minkäänlaisia koronalle tyypillisiä flunssa- tai vatsaoireita. Pyydämme myös, ettette osallistu tapahtumaan, jos olette saapuneet korkean koronariskin alueen maasta alle 14 vrk ennen tapahtuman alkua tai epäilette altistuneenne koronavirukselle.

Sairaustapauksissa palautamme osallistumismaksun.

Rukous

Yhteinen rukous vahvistaa puolisoiden välistä suhdetta. Kokemus on osoittanut, että osallistumisen eteen saattaa nousta monta estettä. Rukoilkaa, että asiat järjestyvät niin, että pääsette yhdessä virkistäytymään. Ruokolahdella tavataan!

Kurssisisältö:
Toimisto: 050 357 6990 / toimisto@parempiavioliitto.fi

Majoitus, ruokailut ja lastenohjelma:
Irma Kosonen 044 258 2464 irma.kosonen@seurakuntaopisto.fi

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.