Paremman avioliiton perheleiri

• 11.–18.7.2020
Pieksämäki

Kiitos hienosta Pieksämäen leiristä! Vuoden 2020 tapahtumasta lisätietoa näillä sivuilla myöhemmin syksyllä.

Tapahtuma on suunnattu eri elämänvaiheissa eläville pareille ja perheille. Tarjolla on käytännönläheistä parisuhdeopetusta luennoilla ja ohjatuissa pienryhmissä aamu- ja iltapäivisin. Luentojen ja pienryhmien aikana on mielenkiintoista ohjelmaa kaikenikäisille lapsille. Olette sydämellisesti tervetulleita kesäiselle Pieksämäelle koko perheen voimin!

Avioliittoleirejä on järjestetty 46 vuoden ajan, Seurakuntaopiston kampuksella Pieksämäelläkin jo vuodesta 1990. Kauniin järvimaiseman ympäröimä kaupunki tarjoaa monipuoliset palvelut perheleirille ja virkistäytymiseen sekä virikkeellisen vapaa-ajan viettoon. Leirille mahtuu 250 perhettä.

Lastenohjaajaksi hakeminen

Kaikki 13 vuotta täyttäneet nuoret ovat tervetulleita lastenleirille lastenohjaajiksi. Edellytämme kokemusta lasten kanssa olemisesta. Lastenohjaaja osallistuu leirille ilmaiseksi: hänelle tarjotaan talon puolesta ruokailu ja majoitus.

LOMAKE 1: Ilmoittautuminen opetukseen ja pienryhmiin

Lomakkeella kysytään tietoja, jotka auttavat toimivan pienryhmän muodostamisessa. Täytä huolella lomakkeen kaikki sivut ja paina lopuksi Tilaa lasku -painiketta. Saat kuittauksen sähköpostiisi, kun ilmoittautumisesi on tullut perille.

Lasku 200 € muodostuu ilmoittautumisen yhteydessä ja se lähetetään automaattisesti sähköpostiisi. Kurssimaksun maksamalla vahvistat paikkasi tapahtumassa.

LOMAKE 2: Ilmoittautuminen lastenleirille, ruokailuun ja majoitukseen

Tällä lomakkeella varaat tapahtumasta ruokailun ja majoituksen sekä ilmoitat mahdollisesti mukaan tulevat lapset lastenleirille. Mukaan tulevien lasten tiedot täyttämällä autat meitä muodostamaan perheen pienimmille toimivat ohjelma- ja hoitoryhmät.

Vaikkette majoittuisi tai söisi opiston alueella, lomake tulee silti täyttää.

Katso tästä majoitustilojen kuvaukset

LOMAKE 3: Lastenohjaajaksi hakeminen

Lomakkeella mm. kerrotaan leirin pelisäännöt ja pyydetään sitoutumaan niihin.

Lomakkeella pyydetään myös vanhempien hyväksyntä asialle.

Päiväohjelma

Pe 17.7. iltapäivä
La 18.7. aamupäivä Aamiainen ja pakkaaminen

Pienryhmät

Viikon kurssi tarjoaa mainion ympäristön uusien näköalojen löytymiseen, kun omia kokemuksia saa peilata muiden tarinoita vasten. Pienryhmätyöskentely edellyttää kokoaikaista osallistumista.

Vertaisryhmät muodostetaan mahdollisimman samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kesken.

Tapahtumassa tarjolla olevat konkariryhmät on suunnattu avioliittotyössä jo pidemmän aikaa mukana olleille ryhmänohjaajapareille. Ne soveltuvat erinomaisesti kokeneiden ryhmänohjaajien akkujen lataamiseen.

Tarjolla on myös englanninkielisiä pienryhmiä.

Iltaohjelma ja vapaan iltapäivän ohjelma

Vapaa-ajan ohjelmaa Pieksämäellä ja vinkkejä retkipäivän viettoon:
* Väinölän taidekeskus
* Jäppilän kivikuru
* Haapakosken ruukki
* Kanoottiseura
* Pieksämäen yrittäjät – lisää infoa leirillä
* Vesitorni – linkki vesitornin WEB kameraan
* Savusauna +Puulajipuisto
* Partaharju
* Rautatiemuseo
* Uimarannat
* Taipaleen kanava
* Iran farmi

Majoitus

Osallistujat majoittuvat kampusalueella sijaitsevissa eritasoisissa opiskelija-asuntoloissa sekä paikkakuntalaisten leiriläisille tarjoamissa kotimajoituksissa. Rajallisen majoitustilan vuoksi suosittelemme myös omaa asuntovaunua, hotellia tai muuta itse hankittua majoitusta. Teltoille ja asuntoautoille ja -vaunuille on varattu tilat leirialueen pihapiiristä.

Avustuksia myönnämme vain opiston tarjoamiin majoituskohteisiin.

Katso tästä majoitustilojen kuvaukset

Pieksämäkeläisten tarjoama kotimajoitus
Erikokoiset ja erihintaiset yksityiskodit sijaitsevat pääsääntöisesti leirialueen läheisyydessä. Jos tahdot majoittua leirin aikana yksityiskotiin, ole yhteydessä Mikko Salmeen mikko.salmi@seurakuntaopisto.fi / 040 1954550.

Ruokailu

Täysihoitoon sisältyy aamiainen, lounas ja päivällinen.

Erityisruokavalio
Laktoositon, munaton ja kalaton ruoka kuuluvat lisämaksuttomiin ruokiin. Lisämaksullisia ruokia ovat esimerkiksi gluteeniton ja maidoton ruokavalio. Kaikki muut dieetit valmistetaan vain lääkärin todistuksella. Suuren väkimäärän vuoksi keittiö ei valitettavasti valmista elämäntapadieettejä.

Lastenleiri

Leirille mukaan tuleville lapsille järjestetään oma Lastenleiri. Kullekin lapselle tarjotaan ikäkautta vastaavaa ohjelmaa luentojen ja pienryhmien aikana.

Lastenohjelma jakautuu ikäkausittain seuraaviin ryhmiin: vauvala, 1-2-vuotiaat, 3-4-vuotiaat, 5-6-vuotiaat pojat ja tytöt. 7-12-vuotiaat osallistuvat koko leirin mittaisiin ohjelmakokonaisuuksiin, jotka rakentuvat monipuolisen pajatoiminnan ympärille. Ohjelmakokonaisuuksia ovat King’s Kids, bändi- ja urheiluleiri. Pajojen suuntautumisvaihtoehdot ovat kädentaidot tai seikkailu.

Pajatoimintaan osallistuvat pääsevät kokeilemaan useita pajoja kymmenestä eri vaihtoehdosta. Bändi- ja urheiluleireille osallistuvat vierailevat myös pajoissa. Kaikki leirille tulevat yli viisivuotiaat lapset saavat viikon aikana ikäkauttaan vastaavaa hengellistä opetusta.

Lastenohjaajat

Lastenohjaajaksi hakeminen

Leirin hinta

Majoitus asuntoloissa täysihoidolla
4-11-vuotiaat  €
Erityisruokavalio, aikuinen  €
Erityisruokavalio, lapsi  €
Lastenleirimaksu / lapsi €

Teltta tai vaunumajoitus täysihoidolla
4-11-vuotiaat  €
Erityisruokavalio, aikuinen €
Erityisruokavalio, lapsi €
Lastenleirimaksu / lapsi €

Muu oma majoitus
Hinta sis. lounaan ja päivällisen, ei aamiaista
4-11-vuotiaat €
Erityisruokavalio, aikuinen €
Erityisruokavalio, lapsi €
Lastenleirimaksu / lapsi  €

Osallistuminen

Leiri edellyttää kokoaikaista osallistumista. Emme hyvitä mahdollisista poissaoloista. Esimerkiksi leiriläisen täysihoitopaketista pois jättämät osat (jonkin aterian jättäminen väliin, myöhästyminen tai leiriltä lähteminen ennen leirin päättymistä) eivät vaikuta täysihoitohintaan.

Peruutusehdot

Mahdollisista peruutuksista pyydämme ilmoittamaan välittömästi joko puhelimitse 050 357 6990 tai sähköpostitse toimisto@parempiavioliitto.fi
Jos peruutuksesta ilmoitetaan viimeistään kahta viikkoa ennen leirin alkua, palautamme 150 € kurssimaksusta. Viimeistään viikkoa ennen peruutettaessa palautamme 100 € kurssimaksusta. Tämän jälkeen tulleista peruutuksista emme palauta kurssimaksua. Lisäksi varaamme oikeuden laskuttaa täysihoidon hinnan.

Tiedustelut

Toimisto, 050 357 6990, toimisto@parempiavioliitto.fi