Paremman avioliiton perheleiri

• 11.–18.7.2020
Pieksämäki

Olet sydämellisesti tervetullut kesäiselle Pieksämäelle 11.-18.7.2020 koko perheen voimin! Tapahtuma on suunnattu eri elämänvaiheissa eläville pareille. Käytännönläheinen parisuhdeopetus tapahtuu luennoilla ja ohjatuissa pienryhmissä aamu- ja iltapäivisin. Vertaisryhmät muodostetaan mahdollisimman samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kesken. Luentojen ja pienryhmien aikana järjestetään monipuolista ohjelmaa kaikenikäisille lapsille.

Viikon kurssi tarjoaa mainiot puitteet uusien näköalojen löytymiseen muiden kokemuksia vasten peilaamalla. Pienryhmätyöskentely edellyttää kokoaikaista osallistumista. Leirille mahtuu 250 perhettä. Osallistujat majoittuvat kampusalueella sijaitsevissa eritasoisissa opiskelija-asuntoloissa sekä paikkakuntalaisten leiriläisille tarjoamissa kotimajoituksissa. Rajallisen majoitustilan vuoksi suosittelemme myös omaa asuntovaunua, hotellia tai muuta itse hankittua majoitusta. Teltoille sekä asuntoautoille ja -vaunuille on varattu tilat pihapiiristä. Täysihoitoon sisältyy aamiainen, lounas ja päivällinen.

Avioliittoleirejä on järjestetty jo 46 vuoden ajan, Seurakuntaopiston kampuksella Pieksämäelläkin jo vuodesta 1990. Kauniin järvimaiseman ympäröimä kaupunki tarjoaa monipuoliset palvelut virkistäytymiseen ja virikkeellisen vapaa-ajan viettoon koko perheelle. Tervetuloa Paremman avioliiton perheleirille Pieksämäelle!

Ilmoittaudu 26.6.2020 mennessä.

Katso tästä verkkokaupan käyttöohjeet.

IlmoittauDU TÄSTÄ

Lastenohjaajaksi hakeminen

13 vuotta täyttäneet nuoret ovat tervetulleita lastenleirille lastenohjaajiksi. Edellytämme kokemusta lasten kanssa olemisesta. Lastenohjaaja osallistuu leirille ilmaiseksi: hänelle tarjotaan talon puolesta ruokailu ja majoitus. Hae lastenohjaajaksi verkkokaupassa yllä olevan linkin kautta luomalla tili verkkokauppaan (vain ensimmäisellä kerralla) ja valitsemalla tuotteeksi Ilmoittautuminen Lastenohjaaja.

Päiväohjelma

7.00–8.30 Aamiainen
8.15 Lapset omaan ohjelmaan
8.30 Musiikki ja päivän infot
9.00 Aamupäivän luento ja pienryhmät
11.15/11.30/12.00 Lounas porrastetusti
Vapaa-aika
13.45 Lapset omaan ohjelmaan

14.00 Musiikki ja päivän infot
14.30 Iltapäivän luento ja pienryhmät
16.30/17.00/17.30 Päivällinen porrastetusti
18.30 Vapaaehtoinen iltaohjelma
22.00 Hiljaisuus

Luentojen aiheet

La 11.7. iltapäivä Avioliiton vaiheet
Su 12.7. aamupäivä Raamattu parisuhdekirjana: Tärkeysjärjestys ja puolisoon liittyminen
Su 12.7. iltapäivä Vuorovaikutuksen työkalupakki
Ma 13.7. aamupäivä Itsetunnon vaikutukset parisuhteeseen
Ma 13.7. iltapäivä Anteeksiannolla eteenpäin
Ti 14.7. aamupäivä Tunneilmaisun avaimet
Ti 14.7. iltapäivä Vapaa iltapäivä
Ke 15.7. aamupäivä Rakkaussuhteen tuhoojat
Ke 15.7. iltapäivä Tunnista perustarpeet suhteessa: Tarvitkaa toisianne
To 16.7. aamupäivä Puolisoiden erilaisuus voimavaraksi
To 16.7. iltapäivä Harrasta seksiä!
Pe 17.7. aamupäivä Arkirakkaus evääksi kotiin
Luontoretki yhdessä puolison kanssa
Pe 17.7. iltapäivä Viimeinen pienryhmäkokoontuminen
Tahdon-kirkko Pieksämäen vanhalla kirkolla
La 18.7. aamupäivä Aamiainen ja pakkaaminen

Pienryhmät

Viikon kurssi tarjoaa mainion ympäristön uusien näköalojen löytymiseen, kun omia kokemuksia saa peilata muiden tarinoita vasten. Pienryhmätyöskentely edellyttää kokoaikaista osallistumista.

Tarjolla on myös englanninkielisiä pienryhmiä.

Majoitus

Osallistujat majoittuvat kampusalueella sijaitsevissa eritasoisissa opiskelija-asuntoloissa sekä paikkakuntalaisten leiriläisille tarjoamissa kotimajoituksissa. Rajallisen majoitustilan vuoksi suosittelemme myös omaa asuntovaunua, hotellia tai muuta itse hankittua majoitusta. Teltoille ja asuntoautoille ja -vaunuille on varattu tilat leirialueen pihapiiristä.

Avustuksia myönnämme vain opiston tarjoamiin majoituskohteisiin.

Katso tästä majoitustilojen kuvaukset

Pieksämäkeläisten tarjoama kotimajoitus
Erikokoiset ja erihintaiset yksityiskodit sijaitsevat pääsääntöisesti leirialueen läheisyydessä. Jos tahdot majoittua leirin aikana yksityiskotiin, ole yhteydessä Mikko Salmeen mikko.salmi@seurakuntaopisto.fi / 040 1954550.

Ruokailu

Täysihoitoon sisältyy aamiainen , lounas ja päivällinen. Ruokailut ovat osa tapahtuman ohjelmaa (Opetus- ja kulttuuriministeriön linjaus kansanopistokursseista). Kaikki leiriläiset ruokailevat opistolla.

Erityisruokavalio
Kasvisruoka sekä laktoositon, munaton ja kalaton ruoka kuuluvat lisämaksuttomiin ruokiin. Lisämaksullisia ruokia ovat esimerkiksi gluteeniton, maidoton ja vegaaniruokavalio. Kaikki muut dieetit valmistetaan vain lääkärin todistuksella. Suuren väkimäärän vuoksi keittiö ei valitettavasti valmista elämäntapadieettejä.

Lisää tieto erityisruokavaliosta ilmoittautumislomakkeelle. Ruokavaliovalintaa noudatetaan leiriviikon ajan.

Lastenleiri

Leirille mukaan tuleville lapsille järjestetään oma Lastenleiri. Kullekin lapselle tarjotaan ikäkautta vastaavaa ohjelmaa luentojen ja pienryhmien aikana.

Lastenohjelma jakautuu ikäkausittain seuraaviin ryhmiin: vauvala, 1-2-vuotiaat, 3-4-vuotiaat, 5-6-vuotiaat pojat ja tytöt. 7-12-vuotiaat osallistuvat koko leirin mittaisiin ohjelmakokonaisuuksiin, jotka rakentuvat monipuolisen pajatoiminnan ympärille. Ohjelmakokonaisuuksia ovat King’s Kids, bändi- ja urheiluleiri. Pajojen suuntautumisvaihtoehdot ovat kädentaidot tai seikkailu.

Pajatoimintaan osallistuvat pääsevät kokeilemaan useita pajoja kymmenestä eri vaihtoehdosta. Bändi- ja urheiluleireille osallistuvat vierailevat myös pajoissa. Kaikki leirille tulevat yli viisivuotiaat lapset saavat viikon aikana ikäkauttaan vastaavaa hengellistä opetusta.

Lastenohjaajat

Lastenohjaajaksi hakeminen

Leirin hinta

Löydät leirin hinnat alta.  Kokonaishinta koostuu ohjelmasisällöstä ja ohjelmaan kuuluvista ruokailusta sekä majoituksesta ja varausmaksusta. Ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostiisi kaksi laskua. Maksamalla varausmaksun 230 € eräpäivään mennessä varmistat paikkanne tapahtumassa. Loppuosa leirimaksusta maksetaan eräpäivään mennessä, 2 viikkoa ennen tapahtumaa.

Ruokailu sisältyy tapahtuman ohjelmaan: tapahtuman osallistujat ruokailevat kampuksella.

Lasten ilmoittautumismaksuun sisältyy lapsen iästä riippuva täysihoitomaksu sekä lastenleirimaksu 75 € / lapsi. Lastenleirimaksulla katetaan lastenohjaajien majoitus- ja ruokailukulut sekä lastenohjelma- ja tarvikemaksut.

Majoitusmaksut riippuvat valitusta majoituksesta sekä mukaan tulevien lasten määrästä ja iästä.

Aviopari  616 € (varausmaksu 230 € + 2 x ohjelma ja ruokailut 193 €)
Lapsi 7-12 vuotta 175 €
Lapsi 4-6 vuotta 175 €
Lapsi 1-3 vuotta 110 €
Lapsi alle 1 vuotta 75 €
Erityisruokavalio, aikuinen 30 €
Erityisruokavalio, lapsi 1-12 v 15 €

Ryhmänohjaaja-alennus

-100 € / pari

Majoitus asuntoloissa

Aviopari 214 €  (107+107 €)
Lapsi 7-12 vuotta 55 €
Lapsi 4-6 vuotta 55 €
Lapsi 1-3 vuotta  40 €
Lapsi alle 1 vuotta 0 €

Majoitus teltta tai vaunu

120 € / perhe

Osallistuminen

Leiri edellyttää kokoaikaista osallistumista. Emme hyvitä mahdollisista poissaoloista. Esimerkiksi leiriläisen täysihoitopaketista pois jättämät osat (jonkin aterian jättäminen väliin, myöhästyminen tai leiriltä lähteminen ennen leirin päättymistä) eivät vaikuta täysihoitohintaan. Myönnämme avustuksia vain opiston tarjoamiin majoituskohteisiin.

Peruutusehdot

Mahdollisista peruutuksista pyydämme ilmoittamaan välittömästi joko puhelimitse 050 357 6990 tai sähköpostitse toimisto@parempiavioliitto.fi
Jos peruutuksesta ilmoitetaan viimeistään kahta viikkoa ennen leirin alkua, palautamme 150 € kurssimaksusta. Viimeistään viikkoa ennen peruutettaessa palautamme 100 € kurssimaksusta. Tämän jälkeen tulleista peruutuksista emme palauta kurssimaksua. Lisäksi varaamme oikeuden laskuttaa täysihoidon hinnan.

Tiedustelut

Toimisto, 050 357 6990, toimisto@parempiavioliitto.fi

Iltaohjelma ja vapaan iltapäivän ohjelma

Vapaa-ajan ohjelmaa Pieksämäellä ja vinkkejä retkipäivän viettoon:
* Väinölän taidekeskus
* Jäppilän kivikuru
* Haapakosken ruukki
* Kanoottiseura
* Pieksämäen yrittäjät – lisää infoa leirillä
* Savusauna +Puulajipuisto
* Partaharju
* Rautatiemuseo
* Uimarannat
* Taipaleen kanava
* Iran farmi

Gospel Powerin konsertti

Gospel Power on legendaarinen suomalainen gospelbändi, joka perustettiin vuonna 1980. Yhtye teki ensimmäisen keikan vuosikymmeniin syksyllä 2019 Tampereen Tullikamarilla. Vuonna 2020 Gospel Poweria kuullaan Enemmän kuin nostalgiaa -kiertueella. Saamme yhtyeen vieraaksi myös Paremman avioliiton perheleirille keskiviikkoiltana 15.7.2020.

Gospel Powerissa mukana:

Lasse Heikkilä: Kosketinsoittimet ja laulu