Pieksämäen parisuhde- ja perheleiri

Pieksämäki

PARISKUNNAT

Tervetuloa parisuhde- ja perheleirille

Parisuhdeleiri Pieksämäellä on mahdollisuus muuttaa parisuhteenne suunta. Viikko teidän kahden vahvuuksien ja toistuvien riidanaiheiden äärellä on rohkea valinta. Moni pari on löytänyt leirillä toisensa aivan uudella tavalla sopivasti annostellun tiedon ja vertaistuen varassa.

Luennoilla parisuhdeopetusta rikastuttavat parien omakohtaiset esimerkit. Aiheiden käsittelyä jatketaan pienryhmissä, joihin kuuluu 2–3 osallistujaparia ja tehtävään koulutettu ryhmänohjaajapari. Vertaisryhmät muodostetaan samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kesken.

Kristillisyys on läsnä lauluissa ja alkurukouksissa, painopiste on parisuhteen hoidossa. “Aikuisten ripariksi” luonnehdittu leiri on loistava ympäristö puhua siitä, mistä ette muuten saa puhuttua. Myös eroa miettivät ovat tervetulleita.

Lapset ovat tervetulleita lastenhoitoon ja omaan, ikäryhmänsä mukaiseen leirihauskaan!

Leirille mahtuu 650 osallistujaa. Lukuun sisältyy 200 lasta ja 100 lastenohjaajaa. Aikuisten luennot ovat nähtävissä kampusalueella auditoriossa ja kampuksen tiiviissä läheisyydessä Hiekanpään koulun aulakatsomossa.

Tapahtumaan osallistuttuanne:

• osaatte kehittää vuorovaikutustaitojanne tietoisesti
  • opitte ymmärtämään toisianne paremmin
  • itsetuntemustaitonne syventyvät
  • voitte rakastua uudelleen ja syvemmin toisiinne.

Tapahtuman järjestävät STEP-koulutus ja Parempi avioliitto ry.

Miten toiminnan kristillisyys näkyy tapahtumissa?

Ilmoittautuminen ei ole vielä auki

Miten luon oman tilin, jotta pääsen ilmoittautumaan?

Lastenleiri

Lapsille on tarjolla laadukasta ohjelmaa luentojen ja pienryhmien aikana, jotta vanhempien on turvallista keskittyä oman parisuhteensa hoitamiseen. Lastenohjelma jakautuu ikäkausittain seuraaviin ryhmiin: vauvala, 1–2-vuotiaat, 3–4-vuotiaat, 5–6-vuotiaat pojat ja tytöt.

7–12-vuotiaat osallistuvat koko leirin mittaisiin ohjelmakokonaisuuksiin, jotka rakentuvat monipuolisen pajatoiminnan ympärille. Ohjelmakokonaisuuksia ovat King’s Kids- , bändi- ja urheiluleiri. Pajojen suuntautumisvaihtoehdot ovat kädentaidot tai seikkailu.  Pajatoimintaan osallistuvat pääsevät kokeilemaan useita pajoja monipuolisista vaihtoehdoista, löytyy niin seikkailua kuin kädentaitoja. Myös King’s Kids- , bändi-  ja urheiluleireille osallistuvat vierailevat pajoissa.

Lastenohjelmaan mahtuu 200 ensimmäiseksi ilmoittautunutta. Lastenohjelma järjestetään kampuksen pihapiirissä.

Hinnat

Leiri hinnasto julkaistaan loppuvuodesta 2023.

Leiri edellyttää kokoaikaista osallistumista.

Ohjelma päivitetään sivulle myöhemmin

PÄIVÄOHJELMA

Majoitus

Osallistujat majoittuvat kampusalueella tai sen läheisyydessä sijaitsevissa eritasoisissa opiskelija-asuntoloissa. Joissain huoneissa on oma wc ja suihku, osassa wc ja suihku jaetaan muiden kanssa. Monissa huoneissa osa tai kaikki yöpyjät majoittuvat patjoilla lattialla. Kuuntelemme mielellämme erityistoiveitanne, mutta emme voi taata niiden toteutumista.

Täsmällisen huonetiedon saa vasta tapahtumapaikalla. Pyrimme järjestämään kaikille osallistujille niin hyvän ja toimivan majoituksen kuin suinkin mahdollista. Suosittelemme myös muiden majoitusvaihtojen huomioon ottamista, koska majoitustilaa on rajallisesti. Hyviä vaihtoehtoja voivat olla esimerkiksi Airbnb-majoitus tai vuokramökki. Asuntoautoille ja -vaunuille sekä teltoille on varattu tilat leirialueen pihapiiristä.

Lastenohjaajaksi hakeminen

Haemme lastenohjaajia tapahtumaan. Kaikki leirin alkuun mennessä 13 vuotta täyttäneet ja sitä vanhemmat nuoret, joilla on kokemusta lastenohjaamisesta, voivat hakea ohjaajaksi tapahtumaan.

Huom! Täytä ilmoittautuessasi hakemus lastenohjaajaksi. Mukaan pääsy vahvistetaan sähköpostitse ennen tapahtumaa, kun tapahtumaan osallistuvien lasten määrä on selvinnyt.

Ilmoittautuminen ei ole vielä auki

Peruutusehdot

Osallistumisen voi perua kuluitta viimeistään viikkoa ennen koulutuksen alkua eli perjantaihin klo 12 mennessä. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista perimme toimistokuluja 50 € / perheen koko tilaus, myös lääkärintodistuksella todennetuissa sairaustapauksissa.

Peruutukset ja muut tilausmuutokset sähköpostitsetoimisto@parempiavioliitto.fi

Leiripaikka

STEP-koulutuksen Pieksämäen kampus
Huvilakatu 31, Pieksämäki

Tiedustelut ja lisätiedot

toimisto@parempiavioliitto.fi

Leirin jälkeen

Leirin jälkeen saatte pääsyn havainnolliseen ja kiinnostavaan Jatkostepit-materiaaliin verkossa.

Sydämellisesti tervetuloa Pieksämäen parisuhde- ja perheleirille!