Pieksämäen parisuhde- ja perheleiri

• 28.6.–5.7.2024
Pieksämäki

PARISKUNNAT

Tervetuloa parisuhde- ja perheleirille!

Parisuhdeleiri Pieksämäellä on mahdollisuus muuttaa parisuhteenne suunta. Viikko vahvuuksienne tai toistuvien riidanaiheiden äärellä on rohkea valinta. Moni pari on löytänyt leirillä toisensa aivan uudella tavalla sopivasti annostellun tiedon ja vertaistuen varassa.

Luennoilla parisuhdeopetusta rikastuttavat parien omakohtaiset esimerkit. Aiheiden käsittelyä jatketaan pienryhmissä, joihin kuuluu 2–3 osallistujaparia sekä tehtävään koulutettu ryhmänohjaajapari. Vertaisryhmät muodostetaan samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kesken.

Kristillisyys on läsnä lauluissa ja alkurukouksissa, painopiste on parisuhteen hoidossa. “Aikuisten ripariksi” luonnehdittu leiri on loistava ympäristö puhua siitä, mistä ette muuten saa puhuttua. Myös eroa miettivät ovat tervetulleita.

Lapset ovat tervetulleita lastenhoitoon ja omaan, ikäryhmänsä mukaiseen leirihauskaan!

Leirille mahtuu 650 osallistujaa, joista 200 on lapsia ja 100 lastenohjaajia. Aikuisten luennot pidetään kampusalueen auditoriossa ja niitä voi seurata kampuksen tiiviissä läheisyydessä olevan Hiekanpään koulun aulakatsomossa.

Tapahtumaan osallistuttuanne:

• osaatte kehittää vuorovaikutustaitojanne tietoisesti
  • opitte ymmärtämään toisianne paremmin
  • itsetuntemustaitonne syventyvät
  • voitte rakastua uudelleen ja syvemmin toisiinne.

Tapahtuman järjestävät STEP-koulutus ja Parempi avioliitto ry.

Ilmoittautuminen päättyy pe 21.6. klo 12.

Miten toiminnan kristillisyys näkyy tapahtumissa?

Ilmoittaudu

Miten luon oman tilin, jotta pääsen ilmoittautumaan?

Lastenleiri

Lapsille on tarjolla laadukasta ohjelmaa luentojen ja pienryhmien aikana, jotta vanhempien on turvallista keskittyä oman parisuhteensa hoitamiseen. Lastenohjelma jakautuu ikäkausittain seuraaviin ryhmiin: vauvala, 1–2-vuotiaat, 3–4-vuotiaat, 5–6-vuotiaat pojat ja tytöt.

7–12-vuotiaat osallistuvat koko leirin kestäviin ohjelmakokonaisuuksiin, jotka on rakennettu monipuolisen pajatoiminnan ympärille. Ohjelmakokonaisuuksia ovat King’s Kids- , bändi- ja urheiluleiri. Pajatoiminnassa voi valita joko kädentaito- tai seikkailupainotuksen.  Pajatoimintaan osallistuvat pääsevät kokeilemaan useita erilaisia toimintoja. Myös King’s Kids- , bändi-  ja urheiluleireille osallistuvat vierailevat pajoissa.

Lastenohjelmaan mahtuu 200 ensimmäiseksi ilmoittautunutta. Lastenohjelma järjestetään kampuksen pihapiirissä. Lastenohjelman sisältöä koskevat tiedustelut voit laittaa osoitteeseen lastenleiripmk2024(at)gmail.com

Hinnat

Leirimaksu kattaa luennot ja vertaisryhmät sekä ohjelmaan merkityt ateriat. Lasten leirimaksu kattaa lastenhoidon sekä ohjelmaan merkityt ateriat. Lapsille tarjotaan lastenhoidon aikana pieni välipala.

Ilmoittautumisen yhteydessä saat kaksi laskua sähköpostiisi: varausmaksun 300 € ja loppulaskun. Varausmaksun 300 € maksamalla varaat paikkasi tapahtumassa. Loppulaskun tulee olla maksettu eräpäivään mennessä.

Leiri edellyttää kokoaikaista osallistumista.

Erikoisruokavaliolisä on 60 €/aikuinen sekä 30 €/lapsi. Laktoositon, munaton, kalaton ja vegaaninen ruokavalio, samoin kasvisruokavalio ovat lisämaksuttomia. Lisämaksullisia ovat esimerkiksi gluteeniton ja maidoton ruokavalio.Kaikki muut dieetit valmistetaan vain lääkärintodistuksella. Suuren väkimäärän vuoksi keittiö ei valitettavasti valmista elämäntapadieettejä.

Ainoastaan Parempi avioliitto ry:n kouluttamat ryhmänohjaajat voivat valita ryhmänohjaaja-alennuksen.

Kurssimaksu, aviopari680 € / pari
Kurssimaksu, lapsi 4–12 v195 € / hlö
Kurssimaksu, lapsi 1–3 v120 € / hlö
Kursimaksu, lapsi alle 1 v85 € / hlö
Erityisruokavalio, aikuinen, lisäveloitus60 € / hlö
Erityisruokavalio, lapsi, lisäveloitus30 € / hlö
Majoitus asuntoloissa250 € / pari
Majoitus asuntoloissa, lapsi 4-12 v60 € / hlö
Majoitus asuntoloissa, lapsi 1-3 v45 € / hlö
Majoitus asuntoloissa, lapsi alle 1 v0 € / hlö
Majoitus teltta tai vaunu80 € / perhe
Ryhmänohjaaja-alennus, aviopari-400 € / pari

Jos teillä on taloudellisia haasteita osallistumisessa.

Leiri edellyttää kokoaikaista osallistumista.

PÄIVÄOHJELMA

7.00–8.30 Aamiainen
8.15 Lapset lastenleirille
8.30 Musiikki ja aamupäivän infot
9.00 Luento ja pienryhmät
11.15/11.30/11.50/12.10 Lounas porrastetusti
Vapaa-aika
13.45 Lapset lastenleirille
14.00 Musiikki ja iltapäivän infot
14.30 Luento ja pienryhmät
16.30/16.50/17.10/17.30 Päivällinen porrastetusti
18.30 Vapaaehtoista iltaohjelmaa
21.00 Iltarukous su ja ke
22.00 Hiljaisuus

LUENNOT

La 29.6. Sitoutuminen ja parisuhteen vaiheet, Maria ja Markku Ihonen
La 29.6. Elämän tärkeysjärjestys ja yhteinen ajankäyttö, Heidi ja Taneli Laamanen
Su 30.6. Kuulluksi tulemisen työkalu: Ymmärtämispalaute, Tuija ja Hannu Hätönen
Su 30.6. Tunneilmaisun avaimet, Taru ja Mikko Kervilä
Ma 1.7. Tulkinnoista puolison tajuamiseen: Itseilmaisun osa-alueet, Eeva ja Kalle Vanhatalo
Ma 1.7. Vapaa iltapäivä
Ti 2.7. Rakkaussuhteen tuhoojat, Päivi ja Martti Pitkäranta
Ti 2.7. Anteeksiantaminen ja luottamuksen vahvistaminen, Mervi ja Pietu Lehtikuusi
Ke 3.7. Parisuhteen perustarpeet ja voimavaroista huolehtiminen, Tuulia ja Sakari Haikarainen
Ke 3.7 Lisää läheisyyttä, kosketusta ja seksiä, Anna-Kaisa ja Antti Leino
To 4.7. Oman taustan vaikutus parisuhteeseen, Nina ja Vesa Nissinen
To 4.7. Erilaisuus yhteiseksi voimavaraksi, Pipsa ja Mikko Vario
To 4.7. Leirin juhlava päätös, Tahdon-kirkko, Pieksämäen vanha kirkko
Pe 5.7. Aamiainen ja kotimatkalle

Edellytämme kokoaikaista osallistumista. Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin ohjelmassa.

Leiri alkaa

Leiri alkaa ilmoittautumisella ja majoittumisella perjantaina 28.6. kello 15.00–18.00. Leiripaikka on STEP-koulutuksen Pieksämäen kampus, osoite Huvilakatu 31, Pieksämäki.
Päivällistä on tarjolla kello 16.00–19.00 ja ohjelma alkaa kello 19.00. Tarkemmat tiedot leiristä ja käytännön asioista saatte sähköisessä leirikirjeessä ja tapahtuman infoalustalla, joihin saatte pääsyn kaksi viikkoa ennen leiriä.

Majoitus

Osallistujat majoittuvat kampusalueella tai sen läheisyydessä sijaitsevissa eritasoisissa opiskelija-asuntoloissa. Joissain huoneissa on oma wc ja suihku, osassa wc ja suihku jaetaan muiden kanssa. Monissa huoneissa osa tai kaikki yöpyjät majoittuvat patjoilla lattialla. Kuuntelemme mielellämme erityistoiveitanne, mutta emme voi taata niiden toteutumista.

Täsmällisen huonetiedon saa vasta tapahtumapaikalla. Pyrimme järjestämään kaikille osallistujille niin hyvän ja toimivan majoituksen kuin suinkin mahdollista. Suosittelemme myös muiden majoitusvaihtojen huomioon ottamista, koska majoitustilaa on rajallisesti. Hyviä vaihtoehtoja voivat olla esimerkiksi Airbnb-majoitus tai vuokramökki. Asuntoautoille ja -vaunuille sekä teltoille on varattu tilat leirialueen pihapiiristä.

Pieksämäkeläisten tarjoama kotimajoitus

Erikokoiset ja erihintaiset yksityiskodit sijaitsevat pääsääntöisesti leirialueen läheisyydessä. Jos tahdot majoittua leirin aikana yksityiskotiin, ole yhteydessä Topias Romoon topias.romo@step.fi / 040 152 8966.

Lastenohjaajaksi hakeminen

Haemme lastenohjaajia tapahtumaan. Kaikki leirin alkuun mennessä 13 vuotta täyttäneet ja sitä vanhemmat nuoret, joilla on kokemusta lastenohjaamisesta, voivat hakea ohjaajaksi tapahtumaan.

Huom! Täytä ilmoittautuessasi hakemus lastenohjaajaksi. Mukaan pääsy vahvistetaan sähköpostitse toukokuun alussa, kun tapahtumaan osallistuvien lasten määrä on selvinnyt. Ilmoittautuminen jatkuu tämänkin jälkeen. Kesäkuun alussa lastenohjaajille lähetetään leirikirje, josta selviää kaikki tärkeät leiriin liittyvät asiat.

Ilmoittaudu

Peruutusehdot

Osallistumisen voi perua kuluitta viimeistään viikkoa ennen koulutuksen alkua eli perjantaihin klo 12 mennessä. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista perimme toimistokuluja 50 € / perheen koko tilaus, myös lääkärintodistuksella todennetuissa sairaustapauksissa.

Peruutukset ja muut tilausmuutokset sähköpostitsetoimisto@parempiavioliitto.fi

Leiripaikka

STEP-koulutuksen Pieksämäen kampus
Huvilakatu 31, Pieksämäki

Tiedustelut ja lisätiedot

toimisto@parempiavioliitto.fi

Leirin jälkeen

Leirin jälkeen saatte pääsyn havainnolliseen ja kiinnostavaan Jatkostepit-materiaaliin verkossa.

Sydämellisesti tervetuloa Pieksämäen parisuhde- ja perheleirille!