Pieksämäen parisuhde- ja perheleiri

• 2.–8.7.2022
Pieksämäki

Olette sydämellisesti tervetulleita kokemaan ainutlaatuisen leiritunnelman Etelä-Savoon Pieksämäelle. Tapahtuma on suunnattu eri elämänvaiheissa eläville pareille ja perheille. Kauniin järvimaiseman ympäröimä kaupunki tarjoaa monipuoliset palvelut virkistävään ja virikkeellisen vapaa-ajan viettoon. Tulkaa tutustumaan Itä-Suomen nähtävyyksiin koko perheen voimin!

Mitä kurssi sisältää?

Tarjolla on käytännönläheistä parisuhdeopetusta luennoilla ja ohjatuissa pienryhmissä aamu- ja iltapäivisin. Pienryhmät koostuvat 2–3 osallistujaparista sekä tehtävään koulutetusta ryhmänohjaajaparista. Vertaisryhmät muodostetaan samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kesken.

Ilmoittautuminen

Tapahtumaan ilmoittaudutaan verkkokaupan kautta. Viimeinen ilmoittautumispäivä on sunnuntaina 19.6.2022. Suosittelemme ilmoittautumaan hyvissä ajoin, jotta varmistatte paikkanne tapahtumassa. Ilmoittautuminen on saapunut perille, kun saatte ilmoittautumiskuittauksen sekä kaksi laskua sähköpostiinne. Molempien laskujen tulee olla maksettuna eräpäivään mennessä.

ILMOITTAUDU TÄSTÄ

Katso tästä  verkkokaupan käyttöohjeet

Lastenleiri

Luentojen ja pienryhmien aikana tarjotaan mielenkiintoista ohjelmaa kaikenikäisille lapsille. Lastenohjelma jakautuu ikäkausittain seuraaviin ryhmiin: vauvala, 1-2-vuotiaat, 3-4-vuotiaat, 5-6-vuotiaat pojat ja tytöt.  7-12-vuotiaat osallistuvat koko leirin mittaisiin ohjelmakokonaisuuksiin, jotka rakentuvat monipuolisen pajatoiminnan ympärille. Ohjelmakokonaisuuksia ovat King’s Kids, bändi- ja urheiluleiri. Pajojen suuntautumisvaihtoehdot ovat kädentaidot tai seikkailu.  Pajatoimintaan osallistuvat pääsevät kokeilemaan useita pajoja kymmenestä eri vaihtoehdosta. Myös bändi- ja urheiluleireille osallistuvat vierailevat pajoissa.

Kurssimaksu

Lasku koostuu ilmoittautumis-, majoitus- sekä lastenleirimaksuista. Saat ilmoittautumisen yhteydessä kaksi laskua sähköpostiisi: varausmaksun 230 € maksamalla varaat paikkasi tapahtumassa. Laskun eräpäivä on kaksi viikkoa ilmoittautumisesta, loppulaskun tulee olla maksettu kaksi viikkoa ennen tapahtumaa.

Leiri edellyttää kokoaikaista osallistumista. Emme hyvitä mahdollisista poissaoloista. Pois jätetyt osat, esim. jonkin aterian väliin jättäminen, myöhästyminen tai leiriltä lähteminen ennen leirin päättymistä, eivät vaikuta osallistumismaksuun.

IlmoittautuminenAikuinen308 €
IlmoittautuminenLapsi 4–12 v175 €
IlmoittautuminenLapsi 1–3 v110 €
IlmoittautuminenLapsi 0 v75 €
ErityisruokavaliolisäAikuinen60 €
ErityisruokavaliolisäLapsi 1-12 v30 €

Erityisruokavalio, lisämaksu

Laktoositon, kasvis, vegaaninen, munaton ja kalaton ruoka kuuluvat lisämaksuttomiin ruokiin. Lisämaksullisia ruokia ovat esimerkiksi gluteeniton ja maidoton ruokavalio. Kaikki muut dieetit valmistetaan vain lääkärin todistuksella. Suuren väkimäärän vuoksi keittiö ei valitettavasti valmista elämäntapadieettejä.

Ryhmänohjaaja-alennus

Vertaisryhmää ohjaava pari maksaa puolet osallistujahinnasta. Ainoastaan Parempi avioliitto ry:n ryhmänohjaajakoulutukseen osallistunut pari voi toimia leirillä vertaisryhmän ohjaajana. Lasten kanssa tapahtumaan osallistuville ryhmänohjaajapareille myönnetään 75 € alennus. Lapsiperhealennus on lasten lukumäärästä riippumaton.

Majoittuminen

Osallistujat majoittuvat kampusalueella sijaitsevissa eritasoisissa opiskelija-asuntoloissa sekä paikkakuntalaisten leiriläisille tarjoamissa kotimajoituksissa. Rajallisen majoitustilan vuoksi suosittelemme myös omaa asuntovaunua, hotellia tai muuta itse hankittua majoitusta. Asuntoautoille ja -vaunuille sekä teltoille on varattu tilat leirialueen pihapiiristä. Täysihoitoon sisältyy aamiainen, lounas ja päivällinen.

Pieksämäkeläisten tarjoama kotimajoitus

Erikokoiset ja erihintaiset yksityiskodit sijaitsevat pääsääntöisesti leirialueen läheisyydessä. Jos tahdot majoittua leirin aikana yksityiskotiin, ole yhteydessä Mikko Salmeen mikko.salmi@step.fi / 040 1954550.

Majoitus asuntoloissaAikuinen107 €
Majoitus asuntoloissaLapsi 4-12 v55 €
Majoitus asuntoloissaLapsi 1-340 €
Majoitus asuntoloissaLapsi 0 v0 €
Majoitus, teltta tai vaunuPerhe120 €

Esimerkkilaskelma

Perheessä on äiti, isä sekä 1-, 4- ja 6-vuotiaat lapset. Asuntolamajoitus, ei dieettilisiä.

Esimerkkiperheen leirin hinta on 1440 €.  Leirin hinta muodostuu eriteltynä seuraavasti:

IlmoittautuminenAikuinen2 x 308 €

Tahdon-kirkko, Pieksämäen vanha kirkko

Pe 8.7. aamupäiväAamiainen ja pakkaaminen

Kenelle kurssi sopii?

Kurssi sopii kaikille pareille, jotka haluavat:

• Kehittää vuorovaikutustaitoja parisuhteessaan
  • Oppia ymmärtämään toista paremmin
  • Lisätä läheisyyttä parisuhteessa
  • Rakastua uudelleen ja syvemmin puolisoon

Tämän kurssin avulla voitte syventää parisuhdettanne, vaikka ette olisi aiemmin osallistuneet millekään parisuhdekurssille.

Avustusta osallistumismaksuihin

Parempi avioliitto ry myöntää avustuksia pareille ja perheille yhdistyksen järjestämien kurssikustannusten kattamiseen. Avustus koskee kurssimaksuja sekä Parempi avioliitto ry:n suoraan tarjoamia majoitus- ja ruokapalveluja. Avustushakemustuote valitaan verkkokaupassa tapahtumaan ilmoittautumisen yhteydessä niissä tapahtumissa, joihin avustuksia myönnetään. Avustuspäätös tehdään kahden viikon kuluessa ilmoittautumisesta ja sen jälkeen saatte sähköpostiin laskun.

Lastenohjaajaksi hakeminen

Haemme lastenohjaajia tapahtumaan. Kaikki 13-vuotiaat ja sitä vanhemmat nuoret, joilla on kokemusta lastenohjaamisesta, voivat hakea ohjaajaksi tapahtumaan. Hae lastenohjaajaksi yllä olevan linkin kautta: Luo tili verkkokauppaan (vain ensimmäisellä kerralla) ja valitse tuote ”Lastenohjaajaksi ilmoittautuminen”. Huom! Täytät ilmoittautuessasi hakemuksen lastenohjaajaksi. Mukaan pääsy vahvistetaan sähköpostitse ennen tapahtumaa, kun tapahtumaan osallistuvien lasten määrä on selvinnyt.

Peruutusehdot

Palautamme laskun kokonaissumman edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista pidätämme oikeuden periä puolet laskun kokonaissummasta. Peruutukset ja muut muutokset toimisto@parempiavioliitto.fi tai puhelimitse 050 3576990. Huomioittehan, että myös lasten ilmoittautuminen on sitova.

Koronan vaikutukset tapahtumaan

Seuraamme tiiviisti hallituksen ja THL:n koronaohjeita ja otamme ne hyvin vakavasti. Noudatamme niitä rajoituksia, jotka aluehallintovirastot asettavat. Jos koronapassia yleisesti vaaditaan leirin ajankohtana, käytäntö on leirillä sama.

Pyrimme turvaamaan jokaisen tapahtumaan saapuvan terveyden. Pyydämme, ettet saavu paikalle, jos teillä on minkäänlaisia koronalle tyypillisiä flunssa- tai vatsaoireita. Pyydämme myös, ettet osallistu tapahtumaan, jos olet saapunut korkean koronariskin alueen maasta alle 14 vuorokautta ennen tapahtuman alkua tai epäilet altistuneesi koronavirukselle.

Rukous

Yhteinen rukous vahvistaa puolisoiden välistä suhdetta. Kokemus on osoittanut, että osallistumisen eteen saattaa nousta monta viime hetken estettä. Rukoilkaa, että asiat järjestyvät niin, että pääsette yhdessä virkistäytymään!

STEP-koulutus, Pieksämäen kampus, Huvilakatu 31, 76130 Pieksämäki

Lisätiedot tapahtumasta

toimisto@parempiavioliitto.fi / 050 3576 990

Nähdään Pieksämäen parisuhde- ja perheleirillä!

Tapahtumatiimin puolesta,

Hanna Ranssi-Matikainen ja Pekka Matikainen

Tukea ennen tapahtumaa ja sen jälkeen

Jos kaipaatte tukea parisuhteeseenne, mutta tapahtumaan on vielä aikaa tai jos tapahtuman jälkeen tuntuu siltä, että haluaisitte jutella jonkun kanssa, voitte hakea tukiparia. Tukipari on koulutettu, vapaaehtoinen pariskunta, joka tukee toisia pareja haastavissa parisuhdetilanteissa. Tukiparin saa maksutta ja nopeasti, noin viikossa. Tukipari pyritään löytämään mahdollisimman läheltä asuinpaikkaanne ja tapaamiset myös etäyhteyksin ovat mahdollisia. Koskaan ei ole liian aikaista hakea tukiparia. Hae tukiparia

Jatkostepit

Osallistumalla tälle kurssille saat lisäksi automaattisesti ja maksutta mahdollisuuden hyödyntää Jatkostepit-itseopiskelumateriaalia.  Parisuhdetaitojen harjoittelu ja arkeen jalkauttaminen on tunnetusti vaikeaa ilman mitään tukea. Jatkostepit on luotu vastaamaan tähän tarpeeseen. Kurssilla syntyy into jatkaa parisuhdeasioiden äärellä sekä oivaltaa lisää. Jatkostepit tarjoavat 8 viikon mittaiseksi suunnitellun matkan, jonka aikana saatte monipuolisia tehtäviä ja materiaaleja yhdessä ja erikseen tehtäväksi. Jatkostepit ovat Howspace-alustalla, jonne saat kutsulinkin tapahtuman jälkeen sähköpostitse.

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.