Muutokseen – ratkaisukeskeisesti, Parisuhdekurssi verkossa

• 3.–4.7.2021
Verkossa

Parisuhteen kesto-ongelmat on mahdollista selättää

Oletteko kyllästyneet siihen, että törmäätte samoihin ongelmiin uudestaan ja uudestaan? Tuntuuko siltä, ettette uskalla nostaa kissaa pöydälle, koska puolison reaktio huolestuttaa? Tarvitsetteko tukea päästäksenne irti toistuvasta loukkaantumisen ja puolustautumisen kehästä? Jos vastasitte yhteenkin kysymykseen kyllä, ratkaisukeskeinen parisuhdekurssi on teitä varten.

Ratkaisukeskeisellä parisuhdekurssilla otetaan härkää sarvista ja tartutaan parisuhdetta hiertäviin kysymyksiinSuhteen ei tarvitse junnata maailman tappiin asti samojen askelmerkkien mukaan, vaan ongelmakohdat on mahdollista ottaa rohkeasti käsittelyyn.

Mitä kurssi sisältää?

Kurssilla vertaisluennoitsijat tarkastelevat valtataistelua parisuhteessa, rakentavaa riitelyä, huumorin väärinkäyttöä sekä loukkaantumista. Kurssilla pohditaan, miksi suhde ajautuu tuhoisiin konflikteihin, joissa taistellaan kodin valtiaan paikasta. Kahden päivän aikana etsitään rakentavia tapoja ratkoa ristiriitoja sekä opetellaan tunnistamaan käyttämänne huumorityypin vaikutuksia puolisoon. Lisäksi kurssilla kysytään, mistä syistä parisuhteen ilmapiiri kylmenee.

Ratkaisukeskeiseen käsittelytapaan kuuluu, että jokainen pari asettaa tavoitteet hiertävän asian ratkaisemiseksi ja saa kannustavaa vertaistukea tavoitteen saavuttamiseksi. Toisen kuunteleminen ja vastuun ottaminen itsestä purkavat jumiutunutta kehää.

Kurssilla työskennellään ryhmissä, mutta parinakin osallistuminen on mahdollista.

Kurssiin liittyy ennakkotehtävä, minkä lisäksi osallistujat saavat viikonlopun päätteeksi seurantatyökalun tavoitteiden saavuttamisen tueksi.

Kaksipäiväinen tapahtuma toteutetaan Zoom-verkkopalvelussa. Koska luennot ovat reaaliaikaisia, niitä ei voi katsella jälkeenpäin.

Osallistumisvaihtoehdot

Voit osallistua

1. Videoyhteyksin kokoontuvaan pienryhmään jokaisen luennon jälkeen TAI
  2.  Ilman pienryhmää vain omaan puolisoosi keskittyen

Pienryhmät koostuvat tehtävään koulutetusta ryhmänohjaajaparista ja 2–3 osallistujaparista.

Varaamme tarvittaessa oikeuden rajoittaa pienryhmään ilmoittautuvien parien määrää, jotta se pysyy oikeassa suhteessa tapahtumaan ilmoittautuvien ryhmänohjaajien määrään.

Miten pääsen mukaan?

Ilmoittautuminen tapahtuu verkkokaupan kautta.

ILMOIttaudu tästä

Tutustu: Verkkokaupan käyttöohjeet

Ilmoittautuminen on saapunut perille, kun saatte ilmoittautumiskuittauksen ja laskun sähköpostiinne.

Ilmoittautuminen päättyy

ryhmiin tuleville pareille ma 28.6.2021

parina työskenteleville to 1.7.2021.

Kurssin hinta

80 € / pari

– 40 € / ryhmänohjaajapari

Ohjelma päivittyy tähän – seuraa fb-sivujamme

Kenelle kurssi sopii?

Voitte osallistua juuri siellä, missä ikinä olette. Tuomme tutkitusti toimivan parisuhdeosaamisemme luoksenne helposti saavutettavassa muodossa. Tämän kurssin avulla voitte syventää parisuhdettanne, vaikka ette olisi aiemmin osallistuneet millekään parisuhdekurssille.

Kurssi sopii kaikille pareille, jotka haluavat:

• kehittää vuorovaikutustaitojaan parisuhteessa
  • oppia ymmärtämään toisiaan paremmin
  • lisätä läheisyyttä parisuhteessaan
  • rakastua uudelleen ja syvemmin toisiinsa

Mitä välineitä tarvitsen?

Tietokoneen ja verkkoyhteyden. Voit osallistua myös tabletilla tai puhelimella, mutta pienellä ruudulla osallistumiskokemus ei välttämättä ole optimaalinen.

Ennakkotehtävä

Lähetämme ilmoittautuneille kurssin teemoihin virittävän ennakkotehtävän sähköisen tervetulokirjeen yhteydessä.

Peruutusehdot

Palautamme laskun kokonaissumman edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista pidätämme oikeuden periä laskun kokonaissumman.

Peruutukset osoitteeseen toimisto@parempiavioliitto.fi tai puhelimitse 050 357 6990.

Lisätiedot kurssista

toimisto@parempiavioliitto.fi , 050 3576 990

Tukea ennen tapahtumaa ja sen jälkeen

Jos kaipaatte tukea parisuhteeseenne, mutta tapahtumaan on vielä aikaa tai jos tapahtuman jälkeen tuntuu siltä, että haluaisitte jutella jonkun kanssa, voitte hakea tukiparia.

Tukipari on koulutettu, vapaaehtoinen pariskunta, joka tukee toisia pareja haastavissa parisuhdetilanteissa. Tukiparin saa maksutta ja nopeasti, noin viikossa. Tukipari pyritään löytämään mahdollisimman läheltä asuinpaikkaanne ja tapaamiset myös etäyhteyksin ovat mahdollisia. Koskaan ei ole liian aikaista hakea tukiparia.

Hae tukiparia

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.