Parisuhde- ja hyvinvointilauantai Sellon kirjastossa

Ohjelma

klo 13 Tervetuliaissanat: Espoon keskuksen neuvolatoiminnan esimies Pia Sinkkonen

klo 13.05–14  Vanhempien parisuhde lapsen turvallisuuden tekijänä, toiminnanjohtaja Hanna Ranssi-Matikainen, Parempi avioliitto ry
Lapsi rakentaa kiintymyssuhdettaan ja identiteettiään parisuhteen ympäröimänä. Vauvan syntymän myötä parisuhteesta muodostuu kolmiosuhde, jossa uuden elämän ihastukseen sekoittuu usein myös uusien roolien etsintää. Molempien vanhempien olisi hyvä löytää oma paikkansa parisuhteessa ja perheessä. Puheessa pohditaan, miten säilyttää suhteessa läheisyys, huumori ja hauskan pitäminen yhdessä.

klo 14–15  Synnytyksen jälkeinen fyysinen palautuminen – tietoa ja vinkkejä vanhemmille, äitiysfysioterapeutti Tuuli Luhtalampi, Liikuntastudio Luhtavilla.
Tervetuloa kuulemaan synnytyksestä palautumisesta ja saamaan vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Luennon aiheina mm. vatsalihasten erkauma, lantionpohjan lihakset, ryhdin ja asennon merkitys sekä kehollisten muutosten vaikutus naiseuteen ja parisuhteeseen. Tarjolla hyödyllistä tietoa molemmille vanhemmille.

klo 13–15 Temppurata lapsille, Liikuntastudio Luhtavillan ohjaajat

Vapaa pääsy – tervetuloa!