Olet tärkein ruuhkavuosissa -parisuhdekurssi

• 11.–12.6.2022
Verkko

Monet pienten lasten ja kouluikäisten vanhemmat kokevat parisuhteen ruuhkavuodet koetteleviksi. Lasten tarpeiden ja työelämävaatimusten paineissa teidänkin voi olla vaikeaa löytää aikaa itsellenne. Parisuhde uhkaa jäädä sivuraiteelle kasvaneen perheen dynamiikassa. Kuitenkin vanhempien suhde on perheen ydin, josta hyvinvointi säteilee kaikkialle.

Kurssimme tarkoituksena on antaa ymmärrystä, näkemystä ja tukea teille, jotka elätte ruuhkavuosia. Olisiko aika kirkastaa niitä rooleja, joita olette perhe-elämässä omaksuneet? Tai voisitteko vapautua ihanteiden paineista ja elää omannäköistä perhe-elämää? Nostamme esiin myös somen ja nettipelaamisen vaikutukset perheeseen.

Mitä kurssi sisältää?

Kurssilla vierailee asiantuntijaluennoitsija, jonka sanoma ruuhkavuosissa eläville on hyvin vapauttava. Muut luennoitsijat ovat yhdistyksemme vapaaehtoisia, jotka valaisevat teemaa omien kokemustensa kautta. Osa heistä elää itsekin ruuhkavuosia, osa pystyy kertomaan, kuinka he aikoinaan selvisivät.

Osallistuminen

Kurssi rakentuu luennoista ja ohjeistetuista parikeskusteluista. Kurssi etenee livenä eli aikataulutetusti verkossa juontoineen ja musiikkiesityksineen. Voitte myös osallistua kurssille oman aikataulunne mukaan viikonlopun aikana.  Luennot tulevat alustalle katsottavaksi mahdollisimman pian ohjelmassa ilmoitetun luennon päättymisajankohdan jälkeen ja säilyvät alustalla ma 13.6. kello 24 asti.  Luentodiat ja tehtävät voit ladata omalle laitteellesi ja palata niihin myöhemminkin.

Miten pääsen mukaan?

Ilmoittautuminen tapahtuu verkkokaupan kautta.

ILMOITTAUDU TÄSTÄ

Tutustu: Verkkokaupan käyttöohjeet

Tapahtuman ilmoittautuminen päättyy to 9.6.2022 klo 16.

Ilmoittautuminen on saapunut perille, kun saatte ilmoittautumiskuittauksen ja laskun sähköpostiinne. Lasku tulee olla maksettuna eräpäivään mennessä. Lisätietoa kurssista lähetämme lähempänä kurssia.

Kurssimaksu

Kurssimaksu 80 € osallistujaparilta.

Lauantai 11.6.

10.00 Vanhemmuuden oppivuodet – erilaisista odotuksista parempaan vuorovaikutukseen, Suvimaaria ja Ilkka Puusaari
Lounastauko

13.30
Arjen taikaa – resilienssitekijät parisuhteessa ja perhe-elämässä, psykologi-tutkija, perheterapeutti  Eeva-Leena Kataja
16.00 Päivä päättyy

Toiminnallista iltaohjelmaa

Sunnuntai 12.6.

10.00 Kamalan ihana arki – voimavarat ja voimavarkaat, Leena ja Johan Helkkula
Lounastauko
13.30
Yhteinen palapeli – perheen ja muiden elämänalueiden yhteensovittamisesta, Anna ja Marko Huhtala
16.00 Päivä päättyy

Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin ohjelmassa.

Kenelle kurssi sopii?

Voitte osallistua juuri siellä, missä ikinä olette. Tuomme tutkitusti toimivan parisuhdeosaamisemme luoksenne helposti saavutettavassa muodossa. Tämän kurssin avulla voitte syventää parisuhdettanne, vaikka ette olisi aiemmin osallistuneet millekään parisuhdekurssille. Parempi avioliitto ry toimii kristillisestä arvopohjasta käsin.

Kurssi sopii kaikille avio- ja avopareille, jotka haluavat

• kehittää vuorovaikutustaitojaan parisuhteessa
  • oppia ymmärtämään puolisoaan paremmin
  • lisää läheisyyttä parisuhteessaan
  • rakastua uudelleen ja syvemmin toisiinsa

Mitä välineitä tarvitsen?

Tietokoneen ja verkkoyhteyden. Voit osallistua myös tabletilla tai puhelimella, mutta pienellä ruudulla osallistumiskokemus ei välttämättä ole optimaalinen.

Ennakkotehtävä

Lähetämme ilmoittautuneille kurssin teemoihin virittävän ennakkotehtävän sähköisen tervetulokirjeen yhteydessä.

Peruutusehdot

Palautamme laskun kokonaissumman edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista pidätämme oikeuden periä puolet kokonaissummasta. Peruutukset ja muut viime hetken muutokset toimisto@parempiavioliitto.fi / 050 3576990.

Lisätiedot kurssista

toimisto@parempiavioliitto.fi / 050 357 6990

Tukea ennen kurssia ja sen jälkeen

Jos kaipaatte tukea parisuhteeseenne, mutta tapahtumaan on vielä aikaa tai jos tapahtuman jälkeen tuntuu siltä, että haluaisitte jutella jonkun kanssa, voitte hakea tukiparia.

Tukipari on koulutettu, vapaaehtoinen pariskunta, joka tukee toisia pareja haastavissa parisuhdetilanteissa. Tukiparin saa maksutta ja nopeasti, noin viikossa. Tukipari pyritään löytämään mahdollisimman läheltä asuinpaikkaanne ja tapaamiset myös etäyhteyksin ovat mahdollisia. Koskaan ei ole liian aikaista hakea tukiparia. Hae tukiparia

Jatkostepit

Osallistumalla tälle kurssille saat lisäksi automaattisesti ja maksutta mahdollisuuden hyödyntää Jatkostepit-itseopiskelumateriaalia.  Parisuhdetaitojen harjoittelu ja arkeen jalkauttaminen on tunnetusti vaikeaa ilman mitään tukea. Jatkostepit on luotu vastaamaan tähän tarpeeseen. Kurssilla syntyy into jatkaa parisuhdeasioiden äärellä sekä oivaltaa lisää. Jatkostepit tarjoavat 8 viikon mittaiseksi suunnitellun matkan, jonka aikana saatte monipuolisia tehtäviä ja materiaaleja yhdessä ja erikseen tehtäväksi. Jatkostepit ovat Howspace-alustalla, jonne saat kutsulinkin tapahtuman jälkeen sähköpostitse.

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.