Olet tärkein -parisuhdekurssi

• 29.–30.1.2022
Verkko

Rakkaus tarvitsee virikkeitä voidakseen hyvin. Keskeisten parisuhteen toiminnan periaatteiden tunteminen helpottaa suhteen hoitamista. Tällä kurssilla käsitellään vuorovaikutustaitoja, itsetuntoa, anteeksipyytämistä ja -antamista, sekä sitä, mitä puolisot suhteessa tarvitsevat.

Mitä kurssi sisältää?

Kurssi sisältää innostavia luentoja ja parisuhteen hyvinvointia tukevia keskustelutehtäviä. Luvassa myös monipuolisia toiminnallisia tehtäviä, virkistystä ja huumoria.

Luennoissa kuulet koulutettuja vertaisluennoitsijapareja. Parien elämänmakuisista tarinoista saatte virikkeitä keskusteluihin oman puolison kanssa. Jaetut kokemukset tarjoavat kuulijoille tarttumapintaa ja samaistumisen kokemuksia.

Kurssilta saatte toimivan työkalupakin parisuhteen hoitamiseen. Kun kumpikin puolisoista tuntee itsensä ja arvostaa itseään, hänellä on edellytykset ottaa huomioon myös toisen tarpeet. Hyvät vuorovaikutustaidot ovat edellytys sille, että puolisot ymmärtävät toisiaan. Koska väärinkäsityksiä ja loukkaantumisia tulee jokaisessa parisuhteessa, tarvitsemme armollisuutta ja anteeksiantoa.

Kurssi rakentuu luennoista ja ohjeistetuista parikeskusteluista. Kurssi etenee livenä aikataulutetusti verkossa. Voit myös osallistua kurssille oman aikataulusi mukaan viikonlopun aikana. Luennot tulevat alustalle katsottavaksi mahdollisimman pian ohjelmassa ilmoitetun luennon päättymisajankohdan jälkeen ja säilyvät alustalla ma 31.1. kello 24 asti.  Luentodiat ja tehtävät voit ladata omalle laitteellesi ja palata niihin myöhemminkin.

Miten pääsen mukaan?

Ilmoittautuminen tapahtuu verkkokaupan kautta.

ILMOITTAUDU TÄSTÄ

Tutustu: Verkkokaupan käyttöohjeet

Tapahtuman ilmoittautuminen päättyy to 27.1. klo 16.

Ilmoittautuminen on saapunut perille, kun saatte ilmoittautumiskuittauksen ja laskun sähköpostiinne. Lasku tulee olla maksettuna eräpäivään mennessä. Lisätietoa kurssista lähetämme lähempänä kurssia.

Kurssimaksu

Kurssimaksu on 70 € osallistujaparilta.

Lauantai 29.1.

10.00 Vuorovaikutuksen työkalupakki

Hanna Ranssi-Matikainen ja Pekka Matikainen

12.30 Lounastauko

13.30 Rakasta puolisoasi niin kuin itseäsi

Sini ja Riku Rantakari

16.00 Päivä päättyy

Toiminnallista iltaohjelmaa

Kurssin luentovideot ovat uusintoja vuoden 2021 Syvemmälle-verkkotapahtumasta (30.7.‒1.8.2021). Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin ohjelmassa.

Sunnuntai 30.1.

10.00 Suhdetarpeet

Maria ja Markku Ihonen

12.30 Lounastauko

13.30 Luottamus ja anteeksiantaminen

Tiiu Raid-Ala ja Lauri Ala

16.00 Tapahtuma päättyy

Kenelle kurssi sopii?

Voitte osallistua juuri siellä, missä ikinä olette. Tuomme tutkitusti toimivan parisuhdeosaamisemme luoksenne helposti saavutettavassa muodossa. Tämän kurssin avulla voitte syventää parisuhdettanne, vaikka ette olisi aiemmin osallistuneet millekään parisuhdekurssille. Parempi avioliitto ry toimii kristillisestä arvopohjasta käsin.

Kurssi sopii kaikille avio- ja avopareille, jotka haluavat

• kehittää vuorovaikutustaitojaan parisuhteessa
  • oppia ymmärtämään puolisoaan paremmin
  • lisää läheisyyttä parisuhteessaan
  • rakastua uudelleen ja syvemmin toisiinsa

Mitä välineitä tarvitsen?

Tietokoneen ja verkkoyhteyden. Voit osallistua myös tabletilla tai puhelimella, mutta pienellä ruudulla osallistumiskokemus ei välttämättä ole optimaalinen.

Ennakkotehtävä

Lähetämme ilmoittautuneille kurssin teemoihin virittävän ennakkotehtävän sähköisen tervetulokirjeen yhteydessä.

Peruutusehdot

Palautamme laskun kokonaissumman edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista pidätämme oikeuden periä puolet kokonaissummasta. Peruutukset ja muut viime hetken muutokset toimisto@parempiavioliitto.fi tai p.050 3576990.

Lisätiedot kurssista

toimisto@parempiavioliitto.fi / 050 357 6990

Tukea ennen kurssia ja sen jälkeen

Jos kaipaatte tukea parisuhteeseenne, mutta tapahtumaan on vielä aikaa tai jos tapahtuman jälkeen tuntuu siltä, että haluaisitte jutella jonkun kanssa, voitte hakea tukiparia.

Tukipari on koulutettu, vapaaehtoinen pariskunta, joka tukee toisia pareja haastavissa parisuhdetilanteissa. Tukiparin saa maksutta ja nopeasti, noin viikossa. Tukipari pyritään löytämään mahdollisimman läheltä asuinpaikkaanne ja tapaamiset myös etäyhteyksin ovat mahdollisia. Koskaan ei ole liian aikaista hakea tukiparia. Hae tukiparia

Jatkostepit

Osallistumalla tälle kurssille saat lisäksi automaattisesti ja maksutta mahdollisuuden hyödyntää Jatkostepit-itseopiskelumateriaalia.  Parisuhdetaitojen harjoittelu ja arkeen jalkauttaminen on tunnetusti vaikeaa ilman mitään tukea. Jatkostepit on luotu vastaamaan tähän tarpeeseen. Kurssilla syntyy into jatkaa parisuhdeasioiden äärellä sekä oivaltaa lisää. Jatkostepit tarjoavat 8 viikon mittaiseksi suunnitellun matkan, jonka aikana saatte monipuolisia tehtäviä ja materiaaleja yhdessä ja erikseen tehtäväksi. Jatkostepit ovat Howspace-alustalla, jonne saat kutsulinkin tapahtuman jälkeen sähköpostitse.

Kuva: Pixabay / Chulmin1700

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.