Naisten viikonloppu, Järvenpää

• 24.–25.10.2020
Järvenpää

Viikonvaihde tarjoaa keskelle arjen kiireitä mahdollisuuden pysähtymiseen, lepoon ja omien ajatusten kuulemiseen. Nauti valmiin pöydän antimista ja puhuttelevista luennoista! Pääset jakamaan ajatuksiasi pienryhmäkeskusteluissa sekä kohtaamaan uusia ja vanhoja tuttavuuksia. Olet lämpimästi tervetullut naisten omaan tapahtumaan.

Mukana on asiantuntijavieras Heli Pruuki, arvostettu psykoterapeutti, teologian tohtori sekä tietokirjailija. Heli on perehtynyt vihan kokemukseen ja sen tuntemiseen erityisesti naisnäkökulmasta. Heli Pruukin mukaan aggressio ja viha on yhtä välttämätöntä kuin suru ja ilo, jotta voimme elää kokonaisena ihmisenä. Siitä huolimatta koemme helposti, että viha on negatiivinen tunne, ja että hyvä ihminen peittää sen näkymättömiin. Mitä tuon vihan tunteen taustalla on, ja kuinka voisimme oppia kanavoimaan sen meille edulliseksi ja eteenpäin vieväksi voimavaraksi?

Maria Kuivinen on hurmaavan aito ja mukaansatempaava puhuja, joka kertoo oman tarinansa sekä sen, että kaikille tunteille on tilaa. Maria on viiden pojan äiti, yrittäjä, Arjen sankaritar -vloggaaja ja mukana lukuisissa muissa projekteissa. Elämänmakuinen ja hauska luento johdattaa itsetuntemuksen parantamiseen ja omien tunteiden hyväksymiseen.

Lauantain iltaohjelmassa mahdollisuus rentoutua fysioterapeutti Merjaleeni Harjun osaavassa ohjauksessa.

Merjan kanssa tutkitaan ja kokeillaan kehon kierrosten purkua liikkeen ja hengityksen keinoin.

Tutkitaan suhteessa olemista ja kuunnellaan omana itsenä joukossa olemista – olenko minä – vai olenko rooli?

Jos hyvin käy – päästään maistamaan miltä tuntuu, kun ”saa olla vaan”!

Teologian tohtori, tietokirjailija ja Parempi avioliitto ry:n toiminnanjohtaja Hanna Ranssi-Matikainen jakaa omassa puheenvuorossaan konkreettisia tunteiden hallinnan työkaluja sekä johdattaa kohti kiitollisuutta.

Sydämen puhe kuuluu vain rennossa mielessä ja kehossa.

Turvaa ja lepoa kokevalta sydämeltä voi kysyä – ”Miksi olet minussa niin levoton?”

Stressi tuottaa pakoon tai hyökkäykseen valmistautumista – siis vahvistaa pelkoa ja vihaa.

Silloin muut tunteet piiloutuvat – kuten herkkä empatia tai rakkaus itseä, muita tai Jumalaa kohtaan.

Ilmoittautuminen

Viimeinen ilmoittautumispäivä on pe 16.10.2020. Ilmoittautuminen on saapunut perille, kun saat ilmoittautumiskuittauksen ja laskun sähköpostiisi. Lasku tulee olla maksettuna eräpäivään mennessä.

Ilmoittaudu tästä

La 24.10.
09.00 Ilmoittautuminen
Aamukahvi ja suolapala, Ravintola Yolanda
09.30 Tervetuliaissanat ja musiikki, Kappeli-Auditorio
10.00 LUENTO: Hyvä, paha naisen aggressio
HELI PRUUKI
12.30 Lounas, Ravintola Yolanda
14.00 LUENTO: Miten käytän aggressiota rakentavasti ja käännän sen voimaksi?
HELI PRUUKI
17.00 Päivällinen, Ravintola Yolanda
18.00 Iltaohjelma, Armollinen itselleni
MERJALEENI HARJU
20.00 Saunat ja iltapala (Seurakuntaopistolla majoittujille)

Su 25.10.
08.00 Aamiainen Seurakuntaopistolla majoittuville, Ravintola Yolanda
09.00 Musiikki ja ilmoitukset, Kappeli-Auditorio
LUENTO: Minun tarinani – lupa tuntea
MARIA KUIVINEN
12.00 Lounas, Ravintola Yolanda
13.15 Musiikki ja ilmoitukset, Kappeli-Auditorio
LUENTO: Jokanaisen työkaluveska tunnetaitoihin
HANNA RANSSI-MATIKAINEN
15.30 Päätöstilaisuus, Kappeli-Auditorio
16.00 Päätöskahvit ja kotimatkalle, Amerikanhalli

Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin ohjelmassa.

Tapahtuman hinta

Kurssimaksu 120 € sisältää luennot, pienryhmätyöskentelyn sekä ohjelmanmukaiset ateriat. Maksu ei sisällä majoitusta. Vähintään viidestä ruoka-aineallergiasta lisäveloitus 17,80/ hlö. Muuta dieettimaksua ei ole. Mahdolliset ruoka-aineallergiat pitää kuitenkin ilmoittaa, jotta keittiö osaa varautua.

Kurssimaksut ja ruokailu
Kurssimaksu120 € / hlö
Lisämaksu vähintään viidestä ruoka-aineallergiasta17,80 € / hlö

Majoitushinnasto

Kukin hoitaa majoitusjärjestelyt itse. Majoituksesta vastaa Seurakuntaopisto.

Seurakuntaopiston kampuksella yöpyvät varaavat majoituksen https://link.webropolsurveys.com/S/2389C4F5E1F874CC kautta viimeistään sunnuntaina 11.10.2020 (kaksi viikkoa ennen tapahtumaa). Majoituksen peruutus on mahdollista veloituksetta torstaihin 15.10.2020 asti. (9 päivää ennen tapahtumaa) Majoituksen peruutukset: myynti@seurakuntaopisto.fi / 040 721 9293.

Yöpyminen kahden hengen huoneessa50 € / hlö
Yöpyminen yhden hengen huoneessa70 € / hlö
Lisävuorokausi (pe-la)70 € / hlö

Muita majoitusvaihtoehtoja

visittuusulanjarvi.fi
Kokoushotelli Gustavelund, Kirkkotie 36, 04310 Tuusula, 09 273 751, gustavelund.fi
Hotelli Krapi ja Majatalo Onnela, Rantatie 2, 04310 Tuusula, 09 274 841, krapi.fi

Peruutusehdot

Palautamme laskun kokonaissumman edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista pidätämme oikeuden periä puolet laskun kokonaissummasta. Peruutukset ja muut muutokset toimisto@parempiavioliitto.fi tai puhelimitse 050 3576990.

Koronan vaikutus tapahtumaan

Seuraamme tiiviisti hallituksen ja THL:n koronaohjeistusta ja otamme sen hyvin vakavasti. Pyrimme turvaamaan jokaisen tapahtumaan saapuvan terveyden. Pyydämme, että et saavu paikalle, jos sinulla on minkäänlaisia koronalle tyypillisiä flunssa- tai vatsaoireita. Pyydämme myös, ettet osallistu tapahtumaan, jos olet saapunut korkean koronariskin alueen maasta alle 14 vuorokautta ennen tapahtuman alkua tai epäilet altistuneesi koronavirukselle.

Sairaustapauksissa palautamme osallistumismaksun.

Tapahtumapaikka

Lämpimästi tervetuloa! Tavataan Naisten viikonlopussa Tuusulanjärven kulttuurimaisemissa!

Järjestelytiimin puolesta,

Suvi Solanto / 050 910 3970