Lempeä lakeudella -parisuhdekurssi

• 26.–28.8.2022
Lapua

Lämpimästi tervetuloa Lempeä lakeudella -parisuhdekurssille. Viikonlopun tavoitteena on viettää aikaa puolison kanssa ja syventyä oman parisuhteen hoitamiseen. Tarjolla on käytännönläheistä parisuhdeopetusta luennoilla ja ohjatuissa pienryhmissä sekä rentouttavaa vapaa-ajan ohjelmaa. Lauantai-iltana lempeä voi kokea oman rakkaan kanssa esimerkiksi jokiristeilyllä, meloen tai lakeuden luontoon ja paikallisiin nähtävyyksiin tutustuen. Tapahtuma on suunnattu eri elämänvaiheissa eläville pareille ja perheille. Tehkää päätös osallistua, ja panostakaa perheeseen!

Kurssipaikka sijaitsee luonnonkauniilla ja rauhallisella alueella Nurmonjoen rannalla, kävelymatkan päässä Lapuan keskustasta.

Mitä kurssi sisältää?

Tällä kurssilla käsitellään vuorovaikutus- ja tunnetaitoja, anteeksipyytämistä ja -antamista, oman taustan vaikutusta parisuhteeseen sekä sitä, mitä puolisot suhteessa tarvitsevat. Rakkaus tarvitsee virikkeitä voidakseen hyvin. Keskeisten parisuhteen toiminnan periaatteiden tunteminen helpottaa suhteen hoitamista.

Kurssi sisältää neljä vertaisluentoa eri aiheista sekä keskusteluja 2-3 osallistujaparin pienryhmissä koulutetun ryhmänohjaajaparin johdolla.

Ilmoittautuminen tapahtuu verkkokaupan kautta.

ILMOIttaudu tästä

Tutustu: Verkkokaupan käyttöohjeet

Viimeinen ilmoittautumispäivä on pe 19.8.2022. Suosittelemme ilmoittautumaan hyvissä ajoin, jotta varmistatte paikkanne. Ilmoittautuminen on saapunut perille, kun saatte ilmoittautumiskuittauksen ja laskun sähköpostiinne. Lasku tulee olla maksettuna eräpäivään mennessä.

Lastenohjelmaan mahtuu 25 ensimmäiseksi ilmoittautunutta.

Kurssimaksu

Kurssimaksu sisältää luennot, kurssimateriaalin, pienryhmätyöskentelyn sekä Paremman avioliiton Rakkauspankki -kirjan sekä ohjelmanmukaiset ateriat. Maksu ei sisällä majoitusta.

Erityisruokavalioista perimme lisämaksun 30 € / aikuinen ja 15 € / lapsi. Lisämaksua eivät aiheuta tavalliset ruoka-aineallergiat, kuten laktoositon, gluteeniton kasvis ja kalaton ruokavalio. Mahdolliset ruoka-aineallergiat pitää kuitenkin ilmoittaa, että keittiö osaa varautua.

Lastenohjelma järjestetään Seurakuntaopiston pihapiirissä. Lasten osallistumismaksuun sisältyy lastenhoitomaksu ja ruokailut. Lapsille tarjotaan lastenhoidon aikana myös pientä välipalaa.

Kurssimaksu240 € / osallistujapari
Lapsen osallistumismaksu, 0-3-vuotiaat50 € / hlö
Lapsen osallistumismaksu, 4-12-vuotiaat85 € / hlö
Erityisruokavalio aikuiset, lisäveloitus30 € / hlö
Erityisruokavalio lapset, lisäveloitus15 € / hlö
Ryhmänohjaaja-alennus-120 € / pari
Ryhmänohjaaja-lapsialennus-50 € / pari

Ryhmänohjaaja-alennus

Ryhmänohjaaja-alennukseen on oikeutettu tapahtumassa vertaisryhmää ohjaava pari. Ryhmänohjaajana voi toimia, jos on osallistunut Parempi avioliitto ry:n ryhmänohjaajakoulutukseen.
Lisäksi tuemme lasten kanssa kurssille osallistuvia ryhmänohjaajapareja 50 € alennuksella tapahtuman hinnasta. Alennus on perhekohtainen, eikä riipu mukana tulevien lasten lukumäärästä.

Pe 26.8.

Minna ja Mika Arvaja
12.00 Kurssin päätös ja loppuevästykset
12.30 Lounas ja loppukahvit

Lapsille omaa ohjelmaa luentojen, pienryhmien ja lauantai-illan aikana.

Huom! Edellytämme kokoaikaista osallistumista. Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin ohjelmassa.

Kenelle kurssi sopii?

Kurssi sopii kaikille avio- ja avopareille, jotka haluavat:

• kehittää vuorovaikutustaitojaan parisuhteessa
  • oppia ymmärtämään puolisoaan paremmin
  • lisää läheisyyttä parisuhteessaan
  • rakastua uudelleen ja syvemmin toisiinsa

Tämän kurssin avulla voitte syventää parisuhdettanne, vaikka ette olisi aiemmin osallistuneet millekään parisuhdekurssille. Parempi avioliitto ry toimii kristillisestä arvopohjasta käsin.

Avustusta tapahtuman osallistumismaksuun

Parempi avioliitto ry myöntää avustuksia perheille ja yksityishenkilöille yhdistyksen järjestämien kurssien kustannusten kattamiseen. Avustus koskee kurssimaksuja sekä Parempi avioliitto ry:n tarjoamia majoitus- ja ruokapalveluja. Tuki kattaa noin puolet kurssihinnasta.

Avustushakemustuote valitaan verkkokaupassa tapahtumaan ilmoittautumisen yhteydessä niissä tapahtumissa, joihin avustuksia myönnetään. Avustuspäätös tehdään kahden viikon kuluessa ilmoittautumisesta ja sen jälkeen saatte sähköpostiin laskun.

Lastenohjaajaksi hakeminen

Haemme lastenohjaajia tapahtumaan. Kaikki 13-vuotiaat ja sitä vanhemmat nuoret, joilla on kokemusta lastenohjaamisesta, voivat hakea ohjaajaksi tapahtumaan. Hae lastenohjaajaksi yllä olevan linkin kautta: Luo tili verkkokauppaan (vain ensimmäisellä kerralla) ja valitse tuote ”Lastenohjaajaksi ilmoittautuminen”.

Huom! Täytät ilmoittautuessasi hakemuksen lastenohjaajaksi. Mukaan pääsy vahvistetaan sähköpostitse ennen tapahtumaa, kun tapahtumaan osallistuvien lasten määrä on selvinnyt.

Majoitus

Kukin hoitaa majoitusjärjestelyt itse. Kampusalueella on neljä asuntolaa, joissa jokaisessa on 10 huonetta. Huoneet ovat kahden hengen huoneita omalla vessalla ja suihkulla. Kampuksella yöpyvät varaavat majoituksen linkin kautta perjantaihin 12.8.2022 mennessä.

Majoituspaketti pe-su / 2 hh105 € / pari
Lasten majoitus lisäpatjalla pe-su, alle 4-vuotiaat0 € / hlö
Lasten majoitus lisäpatjalla pe-su, 4-12-vuotiaat20 € / hlö
Asuntoauto, -vaunu tai telttapaikka45 € / pari / vkl

Muita majoitusvaihtoehtoja

Hotelli-Ravintola Lapuahovi, Puistotie 2, Lapua, p. 06 433 7300, varaukset@lapuahovi.fi

Majoitus hotellissa: 99 € / 2hh / vrk sis. aamupalan, 119 € / 3hh / vrk sis. aamupalan, 129 € / 4hh / vrk sis. aamupalan. Varaukset on tehtävä suoraan hotellille joko sähköpostilla varaukset@lapuahovi.fi tai puhelimitse 06-4337 300. Tarjoushinnan saa koodilla STEP.

Wanha Karhunmäki, Karhunmäentie 923, Lapua, p. 06 437 7757, info@wanhakarhunmaki.fi

Wanha Karhunmäen huoneet ovat käytännöllisiä, ja asiakkaiden käytettävissä on yhteinen wc ja suihku. Lisäksi saatavilla on kahden makuuhuoneen mökki, jossa on keittiö, kylpyhuone ja sauna. Muihin mukavuuksiin kuuluu yhteinen sauna, oleskelutila ja grillausmahdollisuus.

Huoneistohotelli Simpsiönkullas, Yläkalliontaival 12, Lapua, p. 044 771 7852, info@simpsionkullas.fi

Peruutusehdot

Palautamme laskun kokonaissumman edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista pidätämme oikeuden periä puolet laskun kokonaissummasta. Peruutukset ja muut muutokset toimisto@parempiavioliitto.fi tai puhelimitse 050 3576990.

Huomioittehan, että myös lasten ilmoittautuminen on sitova. Mahdollinen majoitusvaraus on peruttava erikseen.

Koronan vaikutukset tapahtumaan

Koronan torjumisen suhteen noudatamme niitä rajoituksia, jotka aluehallintovirastot asettavat. Jos koronapassia yleisesti vaaditaan kurssin ajankohtana, käytäntö on kurssilla sama.

Pyrimme turvaamaan jokaisen tapahtumaan saapuvan terveyden. Pyydämme, ettet saavu paikalle, jos sinulla on minkäänlaisia koronalle tyypillisiä oireita. Pyydämme myös, ettet osallistu tapahtumaan, jos epäilet altistuneesi koronavirukselle.

Rukous

Yhteinen rukous vahvistaa puolisoiden välistä suhdetta. Kokemus on osoittanut, että osallistumisen eteen saattaa nousta monta viime hetken estettä. Rukoilkaa, että asiat järjestyvät niin, että pääsette yhdessä virkistäytymään!

STEP-koulutus, Lapuan kampus
Siiriläntie 11–13, 62100 Lapua, p. 06 4339 200
opintotoimisto.lapua@step.fi

Lisätiedot tapahtumasta

toimisto@parempiavioliitto.fi 050 3576 990

Nähdään Lapuan avioparikurssilla!

Järjestelytiimin puolesta,

Elina ja Ukke Holappa, 045 669 4694

elina.holappa@parempiavioliitto.fi

Suvi Solanto, 050 910 3970

suvi.solanto@parempiavioliitto.fi

Tukea ennen tapahtumaa ja sen jälkeen

Jos kaipaatte tukea parisuhteeseenne, mutta tapahtumaan on vielä aikaa tai jos tapahtuman jälkeen tuntuu siltä, että haluaisitte jutella jonkun kanssa, voitte hakea tukiparia.

Tukipari on koulutettu, vapaaehtoinen pariskunta, joka tukee toisia pareja haastavissa parisuhdetilanteissa. Tukiparin saa maksutta ja nopeasti, noin viikossa. Tukipari pyritään löytämään mahdollisimman läheltä asuinpaikkaanne ja tapaamiset myös etäyhteyksin ovat mahdollisia. Koskaan ei ole liian aikaista hakea tukiparia.

Hae tukiparia

Jatkostepit

Osallistumalla tälle kurssille saat lisäksi automaattisesti ja maksutta mahdollisuuden hyödyntää Jatkostepit-itseopiskelumateriaalia.  Parisuhdetaitojen harjoittelu ja arkeen jalkauttaminen on tunnetusti vaikeaa ilman mitään tukea. Jatkostepit on luotu vastaamaan tähän tarpeeseen. Kurssilla syntyy into jatkaa parisuhdeasioiden äärellä sekä oivaltaa lisää. Jatkostepit tarjoavat 8 viikon mittaiseksi suunnitellun matkan, jonka aikana saatte monipuolisia tehtäviä ja materiaaleja yhdessä ja erikseen tehtäväksi. Jatkostepit ovat Howspace-alustalla, jonne saat kutsulinkin tapahtuman jälkeen sähköpostitse.

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.