Lähemmäs – puolison mieltä ja ihoa, Parisuhdekurssi verkossa

• 12.–13.6.2021
Verkossa

Oletko seksuaalinen olento? Haluaisitko päästä lähemmäs puolisoasi mielen ja kehon tasolla? Haluaisitko puhua kumppanisi kanssa seksistä, mutta sanat juuttuvat kurkkuun?

Tervetuloa huimalle seikkailulle: Lähemmäs – Puolison mieltä ja ihoa. Olemme saaneet paljon palautetta siitä, että yksi seksuaalisuusluento kurssilla on vasta pintaraapaisu. Nyt vietämme koko viikonlopun läheisyyden ja seksuaalisuuden monien ulottuvuuksien äärellä.

Mitä kurssi sisältää?

Kurssi sisältää innostavia luentoja ja parisuhteen hyvinvointia tukevia keskustelutehtäviä oman puolison kanssa. Pienryhmien sijaan tällä kurssilla teillä on runsaasti aikaa pohtia asioita yhdessä ja pureutua juuri teille tärkeisiin henkilökohtaisiin kysymyksiin. Luvassa myös monipuolisia toiminnallisia tehtäviä, virkistystä ja huumoria.

Kurssin luennot ja muu materiaali tulevat kurssialustalle saataville ohjelman aikataulun mukaisesti ja säilyvät siellä su 13.6.2021 klo 24 asti. Luentodiat ja tehtävät ovat katsottavissa ja ladattavissa alustalta tapahtuman ajan. Tarvittaessa voitte osallistua kurssille oman aikataulunne mukaan viikonlopun aikana.

Kurssin teemat:

Seksi mielessä? –  Sieltä kaikki alkaa

Kevennä lastia – Puhuminen helpottaa

Hyytävää meininkiä – Seksin jääkaudet

Huippuseksiä horisontissa!

Miten pääsen mukaan?

Ilmoittautuminen tapahtuu verkkokaupan kautta.

ILMOIttaudu tästä

Tutustu: Verkkokaupan käyttöohjeet

Ilmoittautuminen on saapunut perille, kun saatte ilmoittautumiskuittauksen ja laskun sähköpostiinne.

Ilmoittautuminen päättyy to 10.6.2021.

Kurssin hinta

80 € / pari

La 12.6.
10.00 Seksi mielessä? – Sieltä kaikki alkaa
Osmo Kontula
11.00 Paritehtävät
12.30 Lounastauko
13.30 Kevennä lastia – Puhuminen helpottaa
Matti ja Sanna Hänninen
14.30 Paritehtävät
16.00 Päivä päättyy
Kurssin teemaan liittyviä toiminnallisia tehtäviä

Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin ohjelmassa.

Su 13.6.
10.00 Hyytävää meininkiä – Seksin jääkaudet
Juha ja Liisa Välilä
11.00 Paritehtävät
12.30 Lounastauko
13.30 Huippuseksiä horisontissa!
Lauri Ala ja Tiiu Raid-Ala
14.30 Paritehtävät
16.00 Päivä päättyy

Väestöntutkimuslaitoksen tutkimusprofessori emeritus Osmo Kontula luennoi aiheesta Seksi mielessä? – Sieltä kaikki alkaa. Kontula on tutkinut seksuaaliasioita jo 30 vuoden ajan. Hän on kirjoittanut aiheesta runsaasti kirjoja ja artikkeleita. Kontula johdattaa löytämään oman seksuaalisuuden nautinnollisen ytimen. Hän kertoo, miten mieli virittää seksuaalisen mielenkiinnon ja kuinka jokainen voi oppia tunnistamaan, mitkä seikat herättävät itsessä voimakkaimmat seksuaaliset reaktiot.

Puhuminen on tärkeä osa hyvää seksielämää. Matti ja Sanna Hänninen rohkaisevat ja opastavat puolisoita avoimeen seksistä puhumiseen. Se voi tuntua vaikealta, nololta, hämmentävältä, jopa hävettävältä. Mutta parhaimmillaan puhuminen syventää suhdetta ja auttaa molempia nauttimaan seksistä. Vain puheeksi ottamalla voidaan saada tietoon, mitä puoliso toivoo ja tahtoo seksin ja läheisyyden saralla. Aiemmat seksuaalisuuteen liittyvät vertaisluentokokemukset ovat innostaneet Sannaa opiskelemaan seksuaalineuvojaksi.

Juha ja Liisa Välilä johdattavat tarkastelemaan haasteita ja haaksirikkoja, joita useimmat parit seksielämässä kohtaavat. Toiveet ja halut seksin suhteet eivät välttämättä ole identtiset puolison kanssa. Elämäntilanne kuormittaa tai seksi tuntuu velvollisuudelta. Ongelmista tulee usein kehä, jossa yksi ongelma johtaa toiseen. Miten katkaista tämä kehä ilman syyttelyä? Säröt ja kipupisteet luennoitsijoiden oman seksuaalisuuden kehityksessä sekä niiden tunnistaminen ja käsitteleminen tarjoavat toivoa sekä samaistumiskokemuksia kuulijoille. Luennon pääpaino on vertaisuudessa, mutta Liisa tuo sisältöön myös pari- ja perhepsykoterapeutin vankkaa kokemusta, Juha puolestaan on koulutettu Solmu parisuhteessa- neuvoja, jolle erilaiset läheisyyden pulmat parien välillä ovat tuttuja.

Parhaimmillaan seksuaalisuus tuo elämään positiivista energiaa. Lauri Ala ja Tiiu Raid-Ala opettavat, miten luoda sellaista seksielämää, josta molemmat voivat nauttia. Huippuseksi rakentuu turvallisuudesta, uteliaisuudesta, uskalluksesta ja kokeilemisesta. Siinä on kyse toisesta välittämisestä,  hyväksymisestä ja toinen toisensa palvelemisesta. Toimiva seksielämä lisää parisuhdetyytyväisyyttä ja siksi siihen kannattaa panostaa.Hyvä seksi alkaa aina jo ennen fyysistä kontaktia: olo tuntuu turvalliselta ja puolison kanssa on yhteys, vaikka huone olisi täynnä muita ihmisiä. Lauri ja Tiiu ovat avanneet vuosien ajan kotinsa ovet useille lapsille ja nuorille toimiessaan perhekotivanhempina. He ovat oppineet ylläpitämään kipinää välillään, toisinaan hektisessä ja haastavassakin arjessaan.

Kenelle kurssi sopii?

Voitte osallistua juuri siellä, missä ikinä olette. Tuomme tutkitusti toimivan parisuhdeosaamisemme luoksenne helposti saavutettavassa muodossa. Tämän kurssin avulla voitte syventää parisuhdettanne, vaikka ette olisi aiemmin osallistuneet millekään parisuhdekurssille.

Kurssi sopii kaikille pareille, jotka haluavat:

• kehittää vuorovaikutustaitojaan parisuhteessa
  • oppia ymmärtämään toisiaan paremmin
  • lisätä läheisyyttä parisuhteessaan
  • rakastua uudelleen ja syvemmin toisiinsa

Mitä välineitä tarvitsen?

Tietokoneen ja verkkoyhteyden. Voit osallistua myös tabletilla tai puhelimella, mutta pienellä ruudulla osallistumiskokemus ei välttämättä ole optimaalinen.

Ennakkotehtävä

Lähetämme ilmoittautuneille kurssin teemoihin virittävän ennakkotehtävän sähköisen tervetulokirjeen yhteydessä.

Peruutusehdot

Palautamme laskun kokonaissumman edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista pidätämme oikeuden periä laskun kokonaissumman.

Peruutukset osoitteeseen toimisto@parempiavioliitto.fi tai puhelimitse 050 357 6990.

Lisätiedot kurssista

toimisto@parempiavioliitto.fi , 050 3576 990

Tukea ennen tapahtumaa ja sen jälkeen

Jos kaipaatte tukea parisuhteeseenne, mutta tapahtumaan on vielä aikaa tai jos tapahtuman jälkeen tuntuu siltä, että haluaisitte jutella jonkun kanssa, voitte hakea tukiparia.

Tukipari on koulutettu, vapaaehtoinen pariskunta, joka tukee toisia pareja haastavissa parisuhdetilanteissa. Tukiparin saa maksutta ja nopeasti, noin viikossa. Tukipari pyritään löytämään mahdollisimman läheltä asuinpaikkaanne ja tapaamiset myös etäyhteyksin ovat mahdollisia. Koskaan ei ole liian aikaista hakea tukiparia.

Hae tukiparia

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.