Lähemmäs – Parisuhdekurssi verkossa

• 13.–14.6.2020
Verkossa

Tervetuloa kokemaan täysin uudenlainen parisuhde-elämys 13.-14.6.2020 juuri siellä, missä olet! Olemme koostaneet toimivan verkkokokonaisuuden, joka tarjoaa rautaisen vuorovaikutuspaketin parisuhteeseen sekä taitoja toimia haastavissakin tilanteissa.

Mitä kurssilta saatte?

• työkaluja toimivaan vuorovaikutukseen
  • taitoa toimia haastavissa tilanteissa
  • tuoreita näkökulmia elämäsi tärkeimpään ihmissuhteeseen
  • uutta läheisyyttä parisuhteeseen
  • ymmärrystä siihen, miten asioihin voi vaikuttaa
  • vakautta suhteeseen

Mitä kurssi sisältää?

Kurssi sisältää neljä luentoa, parisuhteen hyvinvointia tukevia keskustelutehtäviä, mahdollisuuden saada tukea ja keskusteluapua omaan tilanteeseen. Luvassa myös toiminnallisia tehtäviä, virkistystä, huumoria ja yllätyksellisyyttä. Tähän mahdollisuuteen kannattaa tarttua!

Suurimman osan luennoista pitävät koulutetut vertaisluennoitsijaparit. Parien elämänmakuisista tarinoista saatte varmasti virikkeitä keskusteluihin oman puolison kanssa. Jaetut kokemukset tarjoavat kuulijoille tarttumapintaa ja samaistumisen kokemuksia.

Kenelle kurssi sopii?

Voitte osallistua juuri siellä, missä ikinä olette. Tuomme tutkitusti toimivan parisuhdeosaamisemme luoksenne helposti saavutettavassa muodossa.

Kurssi sopii kaikille pareille, jotka haluavat:

• kehittää vuorovaikutustaitojaan parisuhteessa
  • oppia ymmärtämään toisiaan paremmin
  • lisätä läheisyyttä parisuhteessaan
  • rakastua uudelleen ja syvemmin toisiinsa

Suosittelemme osallistumaan kurssille yhdessä puolison kanssa, jolloin kurssin anti tulee parhaiten hyödyksenne.

Lähemmäs-parisuhdekurssilla ei ole pienryhmiä, joten kurssi sopii myös ryhmäkeskusteluja vierastaville ja teille, joille pienryhmään osallistuminen verkon kautta kotioloissa on syystä tai toisesta haastavaa.

Emme suosittele verkkokurssia akuutissa kriisissä oleville pareille.

Lauantai 13.6.

9.45 Lähetys alkaa
10.00 Juonto ja musiikki
10.15 Luento: Samalle taajuudelle – Virittäydy vuorovaikutukseen,
Vesa ja Anu Hartikainen
10.45 Q&A,  Paritehtävät
Mahdollisuus pariohjaukseen 11.00–11.30 ja 12.00–12.30
12.30 Tauko, omatoimilounas
14.00 Juonto ja musiikki
14.15 Luento:Pidä tunkkis! – Erilaiset suhdetarpeet törmäyskurssilla, Jones ja Maria Pohjanvuori
14.45 Q&A, Paritehtävät
Mahdollisuus pariohjaukseen 15.00–15.30 ja 15.45–16.15
16. 00 Päivä päättyy

Vapaaehtoista, toiminnallista iltaohjelmaa

Sunnuntai 14.6.

9.45 Lähetys alkaa
10.00 Juonto ja musiikki
10.15 Luento: Valoa tunnelin päässä – Mielen haasteet parisuhteessa ja perheessä, Elli Meklin
10.45 Q&A, Paritehtävät
Mahdollisuus  pariohjaukseen 11.00–11.30 ja 12.00–12.30
12.30 Tauko, omatoimilounas
14.00 Juonto ja musiikki
14.15 Luento: Arkirakkaus evääksi kotiin,
Jouni ja Katri Perttula

14.45 Q&A, Paritehtävät
Mahdollisuus pariohjaukseen 15.00–15.30 ja 15.45–16.15
16. 00 Päivä päättyy

Pidätämme oikeuden muutoksiin ohjelmassa.

Pariohjausajat

Jokainen pari voi halutessaan varata yhden pariohjausajan päivässä. Ohjausaikana voi käsitellä ohjaajaparin kanssa oman parisuhteen asioita tai tehtävistä esiinnouseita kysymyksiä. Ajanvaraus avautuu tapahtuman alussa.

Aamupäivä 11.00–11.30 ja 12.00–12.30

Iltapäivä 15.00–15.30 ja 15.45–16.15

Viikonlopussa mukana

Perheterapeutti Elli Meklin

Elli Meklin on perheterapeutti, luokanopettaja ja kouluttaja, jolla on pitkä kokemus työskentelystä perheiden sekä lasten ja nuorten parissa. Ellin työskentelytapa terapeuttina on ratkaisu- ja voimavarakeskeinen, ja tätä otetta hän välittää myös luennossaan.

Vesa ja Anu Hartikainen

Jones ja Maria Pohjanvuori

Hanna Ranssi-Matikainen

Hanna Ranssi-Matikainen, Kysy Parisuhdetohtorilta

Paljonko kannattaa varata aikaa?

Suosittelemme varaamaan kurssille aikaa noin 5 tuntia molempina kurssipäivinä, jotta saatte parhaan mahdollisen hyödyn parisuhteellenne.

Kurssin tapahtumaluonteesta johtuen osallistujat noudattavat luento- ja tehtäväosuuksien aikatauluja. Kumpikin päivä käynnistyy luento-osuudella kello 10. Tässä osuudessa kuullaan musiikkia ja luento, keskustellaan luennosta ja saadaan teemaan liittyvät tehtävät. Kukin pari työstää tehtäviä keskenään haluamansa ajan ja voi pitää taukoa, kunnes kello 14 alkaa seuraava luento-osuus.

Kurssin hyöty on sitä suurempi mitä enemmän omistaudutte. Tapahtumissamme keskustelutehtäviin on varattu tietty aika. Verkkokurssilla sinä ja puolisosi määrittelette, kuinka paljon haluatte käyttää aikaa tehtäviin – käytettävissänne on nyt enemmän aikaa. Luennot ovat katsottavissa koko tapahtuman ajan.

Mitä välineitä tarvitset?

• Tietokoneen/tabletin/puhelimen, jolla pystyt käyttämään etäkokoussovellusta ja verkkoyhteyden. Pienellä ruudulla osallistumiskokemus ei ole optimaalinen.
  • Jos haluatte keskustelutukea, tarvitsette webkameran sekä mikrofonin. Laadukas kuva- ja ääniyhteys mahdollistaa hyvän kokemuksen.

Miten pääsen mukaan?

Viimeinen ilmoittautumispäivä on 5.6.2020.

Tutustu: Verkkokaupan käyttöohjeet

Ilmoittaudu alla olevan linkin kautta. Tälle kurssille ilmoittautuessasi sinun ei tarvitse täyttää lomakkeen kohtia ruokailusta eikä tapahtuman musiikin toteuttamiseen osallistumisesta.

Ilmoittaudu tästä

Saat heti ilmoittautumisen jälkeen ilmoittautumisvahvistuksen. Lisätietoa ja ohjeita kurssista lähetämme  lähempänä kurssia.

Kurssin hinta

70€/ osallistujapari

Ryhmänohjaaja-alennus 50 euroa.

Peruutusehdot

Palautamme laskun kokonaissumman edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista pidätämme oikeuden periä laskun kokonaissumman.

Peruutukset osoitteeseen toimisto@parempiavioliitto.fi tai puhelimitse 050 357 6990.

Lisätiedot kurssista

toimisto@parempiavioliitto.fi , 050 3576 990