Haluan olla läsnä sinulle – Syksyn parisuhdekurssi VERKOSSA

• 2.–3.10.2021
Verkossa

HUOM!
Koronatilanteesta johtuen tapahtuma toteutetaan verkossa.  Olemme lähettäneet live-tapahtumaan ilmoittautuneille henkilökohtaisesti tiedon muutoksesta.

Syksyn parisuhdekurssin teema on itsetuntemuksen lisääminen, sen vaikutus parisuhteeseen sekä läsnäolo puolisolleOpimme näkemään erilaisuutemme vahvuutena sekä tunnistamaan oman taustan merkityksen nykypäivään.

Tulkaa viihtymään ja lataamaan parisuhteenne akkuja, millä varmistatte suhteenne hyvinvoinnin myös syksyn pimentyessä.

Mitä kurssi sisältää?

Kurssi sisältää monipuolisia luentoja ja aiheita syventäviä ryhmäkeskusteluja. Viikonvaihteen aikana avautuu mahdollisuus löytää parisuhteen hyvinvointia tukevia toimintatapoja ja uusia näkökulmia yhdessä muiden kanssa.

Vapaaehtoisluennoitsijat avaavat aiheita omien kokemuksiensa kautta. Päätösluennossa Hanna Brotherus ja Mikko Kuustonen kertovat oman tarinansa läsnäolon vallankumouksellisesta taidosta.

Vertaisryhmässä luennon teemoista keskustellaan muiden osallistujien kanssa luottamuksellisesti. Halutessanne voitte tehdä tehtäviä myös kahdestaan.

Miten pääsen mukaan?

Koronatilanteesta johtuen tapahtuma toteutetaan verkossa.  Olemme lähettäneet live-tapahtumaan ilmoittautuneille henkilökohtaisesti tiedon muutoksesta, mahdollisesi jo maksetun kurssimaksun palauttamisesta ja verkkotapahtuman ilmoittautumisesta.

Ilmoittautuminen tapahtuu verkkokaupan kautta.

ILMOIttaudu tästä

Tutustu: Verkkokaupan käyttöohjeet

Ilmoittaudu sillä sähköpostilla, johon haluat saada tapahtumalinkin.
Ilmoittautuminen on saapunut perille, kun saatte ilmoittautumiskuittauksen ja laskun sähköpostiinne.

ILMOITTAUTUMINEN TAPAHTUMAAN ON PÄÄTTYNYT.

Kurssin hinta

80 € / pari

– 40 € / ryhmänohjaajapari

Lauantai 2.10.
10.00  Suvun ja kotikulttuurin vaikutus parisuhteeseen
Maria ja Markku Ihonen

Lounastauko
13.30 Puolisoiden erilaisuus voimavaraksi
Anni-Leena ja Markus Katajisto

16.00 Päivä päättyy

Toiminnallista iltaohjelmaa

Sunnuntai 3.10.
10.00 Kypsemmäksi aikuiseksi,  paremmaksi puolisoksi
– itsetuntemus avain yhteyteen
Minna ja Mika Arvaja

Lounastauko
Läsnäolon vallankumouksellinen taito
Hanna Brotherus ja Mikko Kuustonen

16.00 Päivä päättyy

Huom! Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin ohjelmassa.

Maria ja Markku Ihonen ovat kasvaneet aivan erilaisissa suvuissa. Toisella oli iso ydinperhe, toisen sukukin oli hyvin pieni. Yhteiseen kotiin he toivat odotuksia, jotka nousivat näistä taustoista. Maria toivoi ydinperhettä ja Markku ei nähnyt syytä kyseenalaistaa tapoja, joihin oli kasvaessaan tottunut.

Maria ja Markku ovat olleet tänä vuonna naimisissa 40 vuotta. He ovat opetelleet, joskus kivunkin kautta, mitä yhteisyys on juuri heidän perheessään.

Mika ja Minna Arvaja suhtautuivat nuorina avioliittoon sitoutuneina toisiinsa jokseenkin eri tavalla kuin tänään, vuosien yhteiselon jälkeen. Elämä iloineen ja suruineen on opettanut heitä tuntemaan itsensä syvällisemmin ja auttanut heitä myös hyväksymään toisensa paremmin.

Minna ja Mika ovat olleet naimisissa lähes 30 vuotta ja heillä on 4 aikuisiän kynnyksellä olevaa lasta. He haluavat sitoutua avioliitossaan Raamattuun, joka luo vahvan pohjan armollisuuteen ja rakkauteen toinen toistaan kohtaan.

Anni-Leena ja Markus Katajiston kommunikaatio arjessa toimii. Se ei ole ihan itsestään selvää, sillä he ovat perusluonteeltaan erilaisia ja heillä on viisi joskus haastavaakin lasta. Anni-Leena on ulospäin suuntautunut ja spontaani ja voisi muuttaa perheen suunnitelmia nopeasti. Markus on harkitsevaisempi. He ovat sopineet muun muassa, että molempien täytyy hyväksyä yhteisen aikataulun muutokset.

Anni-Leenan ja Markuksen motto on ”kun on toisessa kädessä Jumala ja toisessa olet sinä, niin me voimme yhdessä oppia elämään ihmisinä”.

Hanna Brotherus ja Mikko Kuustonen opettelevat toistensa kuuntelemista niin, etteivät oleta tietävänsä, mitä toinen aikoo sanoa. He ovat myös huomanneet, että hiljaisuudella on paikkansa keskustelussa. Tanssija, koreografi Hanna Brotheruksen ja muusikko, lauluntekijä Mikko Kuustosen herkkyys liikkeelle ja äänelle tuovat kommunikaatioon oman lisänsä.

He ovat olleet naimissa kolme vuotta, mutta molemmat ovat aiemmin eläneet pitkän parisuhteen.

Kenelle kurssi sopii?

Voitte osallistua juuri siellä, missä ikinä olette. Tuomme tutkitusti toimivan parisuhdeosaamisemme luoksenne helposti saavutettavassa muodossa. Tämän kurssin avulla voitte syventää parisuhdettanne, vaikka ette olisi aiemmin osallistuneet millekään parisuhdekurssille.

Kurssi sopii kaikille pareille, jotka haluavat:

• kehittää vuorovaikutustaitojaan parisuhteessa
  • oppia ymmärtämään toisiaan paremmin
  • lisätä läheisyyttä parisuhteessaan
  • rakastua uudelleen ja syvemmin toisiinsa

Mitä välineitä tarvitsen?

Tietokoneen ja verkkoyhteyden. Voit osallistua myös tabletilla tai puhelimella, mutta pienellä ruudulla osallistumiskokemus ei välttämättä ole optimaalinen. Kurssitallenteet voitte katsoa yhdessä milloin tahansa verkkotapahtuman aikana, mikäli esimerkiksi lastenhoitotilanne hankaloittaa kurssille osallistumista tiettynä kellonaikana.

Ennakkotehtävä

Lähetämme ilmoittautuneille kurssin teemoihin virittävän ennakkotehtävän sähköisen tervetulokirjeen yhteydessä.

Peruutusehdot

Palautamme laskun kokonaissumman edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista pidätämme oikeuden periä laskun kokonaissumman.

Peruutukset osoitteeseen toimisto@parempiavioliitto.fi tai puhelimitse 050 357 6990.

Lisätiedot kurssista

toimisto@parempiavioliitto.fi , 050 3576 990

Rukous

Yhteinen rukous vahvistaa puolisoiden välistä suhdetta. Kokemus on osoittanut, että osallistumisen eteen saattaa nousta monta estettä. Rukoilkaa, että asiat järjestyvät niin, että pääsette yhdessä virkistäytymään.

Tukea ennen tapahtumaa ja sen jälkeen

Jos kaipaatte tukea parisuhteeseenne, mutta tapahtumaan on vielä aikaa tai jos tapahtuman jälkeen tuntuu siltä, että haluaisitte jutella jonkun kanssa, voitte hakea tukiparia.

Tukipari on koulutettu, vapaaehtoinen pariskunta, joka tukee toisia pareja haastavissa parisuhdetilanteissa. Tukiparin saa maksutta ja nopeasti, noin viikossa. Tukipari pyritään löytämään mahdollisimman läheltä asuinpaikkaanne ja tapaamiset myös etäyhteyksin ovat mahdollisia. Koskaan ei ole liian aikaista hakea tukiparia.

Hae tukiparia

Tapahtumakuva: Joel Kallio

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.