Haluan olla läsnä sinulle – Syksyn parisuhdekurssi

• 2.–3.10.2021
Järvenpää

Syksyn parisuhdekurssin teemana on itsetuntemuksen lisääminen, sen vaikutus parisuhteeseen sekä läsnäolo puolisolleOpimme näkemään erilaisuutemme vahvuutena sekä tunnistamaan oman taustan merkityksen nykypäivään.

Vapaaehtoisluennoitsijat avaavat aiheita omien kokemuksiensa kautta. Päätösluennossa Hanna Brotherus ja Mikko Kuustonen kertovat oman tarinansa läsnäolon vallankumouksellisesta taidosta. Iltaohjelmassa viihdyttää Pekka Laukkarinen Trio.

Tulkaa viihtymään ja lataamaan parisuhteenne akkuja, millä varmistatte suhteenne hyvinvoinnin myös syksyn pimentyessä. Kurssi sisältää monipuolisia luentoja ja aiheita syventäviä ryhmäkeskusteluja. Viikonvaihteen aikana avautuu mahdollisuus löytää parisuhteen hyvinvointia tukevia toimintatapoja ja uusia näkökulmia yhdessä muiden kanssa.

Ilmoittautuminen tapahtuu verkkokaupan kautta.

ILMOIttaudu tästä

Tutustu: Verkkokaupan käyttöohjeet

Viimeinen ilmoittautumispäivä on pe 24.9.2021Suosittelemme ilmoittautumaan hyvissä ajoin, jotta varmistatte paikkanne. Ilmoittautuminen on saapunut perille, kun saatte ilmoittautumiskuittauksen ja laskun sähköpostiinne. Laskun tulee olla maksettuna eräpäivään mennessä.

HUOM! Tapahtuma on Seurakuntaopiston remontin takia jaettu kolmeen tilaan, joista kahteen ohjelma striimataan. Paikat eri tiloihin jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä; ensin auditorioon ja sitten tiloihin, joihin luennot ja musiikki striimataan.  Pienryhmät järjestetään normaalisti, ruokailuissa on ajallinen porrastus.

Lastenohjelmaan mahtuu 50 ensimmäiseksi ilmoittautunutta. Jos lapsenne haluaa osallistua lauantai-illan Talent Show-osuuteen pienellä esityksellä (musiikki, tanssi, taikatemppu tms.), niin ilmoittakaa siitä “lisätiedot”-kohdassa.

Ilmoittautuminen tapahtuu verkkokaupan kautta.

Katso tästä verkkokaupan käyttöohjeet -Linkki

Lauantai 2.10.
08.00 Ilmoittautuminen alkaa, Amerikanhalli
         Aamukahvi ja sämpylä, Ravintola Yolanda
         Lastenohjelma pihapiirissä

09.00   Tervetuliaissanat ja musiikki, Kappeliauditorio
         Luento: Suvun ja kotikulttuurin vaikutus parisuhteeseen
         Maria ja Markku Ihonen

Hanna Brotherus ja Mikko Kuustonen

15.45 Päätöstilaisuus
Kahvit ja kotimatkalle

Huom! Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin ohjelmassa.

Maria ja Markku Ihonen

Minna ja Mika Arvaja

Anni-Leena ja Markus Katajisto

Hanna Brotherus ja Mikko Kuustonen

Tapahtuman hinta 2021

Kurssimaksu sisältää luennot, kurssimateriaalin, pienryhmätyöskentelyn sekä ohjelmanmukaiset ateriat. Maksu ei sisällä majoitusta. Vegaanisesta ruokavaliosta tai yli viidestä ruoka-aineallergiasta lisäveloitus 20 € / hlö. Muuta dieettimaksua ei ole. Mahdolliset ruoka-aineallergiat tulee mainita ilmoittautumisen yhteydessä, jotta keittiö osaa varautua.

Lastenohjelma järjestetään Seurakuntaopiston pihapiirissä päiväkoti Valonassa (Y-rakennus). Lasten osallistumismaksuun sisältyy lastenhoitomaksu ja ruokailut. Lapsille tarjotaan lastenhoidon aikana myös pientä välipalaa.

Kurssimaksu
Osallistujat198 € / pari
Ryhmänohjaajat99 € / pari
Vegaaninen ruokavalio tai yli 5 ruoka-aine allergiaa, lisäveloitus20 € / hlö
Lapsen osallistumismaksu, alle 2-vuotiaat 50 €
Lapsen osallistumismaksu, 2-4 -vuotiaat 65 €
Lapsen osallistumismaksu, 5-12 -vuotiaat85 €

Avustusta tapahtuman osallistumismaksuun

Parempi avioliitto ry myöntää avustuksia perheille ja yksityishenkilöille yhdistyksen järjestämien kurssikustannusten kattamiseen. Avustus koskee kurssimaksuja sekä Parempi avioliitto ry:n suoraan tarjoamia majoitus- ja ruokapalveluja. Tuki kattaa noin puolet kurssihinnasta.

Avustushakemustuote valitaan verkkokaupassa tapahtumaan ilmoittautumisen yhteydessä niissä tapahtumissa, joihin avustuksia myönnetään. Avustuspäätös tehdään kahden viikon kuluessa ilmoittautumisesta ja sen jälkeen saatte sähköpostiin laskun. Avustusta haettaessa ei ole mahdollista hyödyntää jäsenalennusta.

Lastenohjaajaksi hakeminen

Haemme lastenohjaajia tapahtumaan. Kaikki 13-vuotiaat ja sitä vanhemmat nuoret, joilla on kokemusta lastenohjaamisesta, voivat hakea ohjaajaksi tapahtumaan. Hae lastenohjaajaksi yllä olevan linkin kautta: Luo tili verkkokauppaan (vain ensimmäisellä kerralla) ja valitse tuote ”Lastenohjaajaksi ilmoittautuminen”.

Huom! Täytät ilmoittautuessasi hakemuksen lastenohjaajaksi. Mukaan pääsy vahvistetaan sähköpostitse ennen tapahtumaa, kun tapahtumaan osallistuvien lasten määrä on selvinnyt.

Majoitus

Kukin hoitaa majoitusjärjestelyt itse. Majoituksesta vastaa Seurakuntaopisto.

Seurakuntaopiston kampuksella yöpyvät varaavat majoituksen majoituslomakkeen kautta viimeistään perjantaina 17.9.2021.

majoitusvaraukset

Majoituksen peruutus on mahdollista veloituksetta perjantaihin 17.9.2021 asti. Majoituksen peruutukset: myynti@seurakuntaopisto.fi / 040 721 9293.

Pe-la hintaan ei sisälly ilta- tai aamupalaa, mutta majoitustilojen läheisyydestä löytyy keittiötilat.

La-su hintaan sisältyy iltapala ja saunat, aamupala tarjoillaan ravintola Yolandassa.

Majoituspaketti pe-la70 € / pari
Majoituspaketti la-su115 € / pari
Lasten majoitus, alle 4-vuotiaatIlmainen nukkuessaan vanhemman vieressä (ei lisäpatjaa)
Lasten majoitus, 4-12-vuotiaat25 € / yksi tai kaksi yötä (lisäpatjalla)

Muita majoitusvaihtoehtoja

tuusulanrantatie.fi

Kokoushotelli Gustavelund, Kirkkotie 36, 04310 Tuusula, 09 273 751, gustavelund.fi

Majatalo Onnela, Rantatie 34, 04310 Tuusula, 09 258 821, onnela.com

Hotelli Krapi, Rantatie 2, 04310 Tuusula, 09 274 841, krapi.fi

Peruutusehdot

Edellytämme kokoaikaista osallistumista. Mahdollisista peruutuksista pyydämme ilmoittamaan välittömästi joko puhelimitse 050 357 6990 tai sähköpostitse toimisto@parempiavioliitto.fi. Jos esimerkiksi lasten mukaan tulossa tapahtuu muutoksia, kertokaa niistä meille mahdollisimman pian.

Palautamme laskun kokonaissumman edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista pidätämme oikeuden periä puolet kokonaissummasta. Huomioittehan, että myös lasten ilmoittautuminen on sitova. Peruutukset ja muut viime hetken muutokset toimisto@parempiavioliitto.fi tai p. 050 3576990.

Rukous

Yhteinen rukous vahvistaa puolisoiden välistä suhdetta. Kokemus on osoittanut, että osallistumisen eteen saattaa nousta monta estettä. Rukoilkaa, että asiat järjestyvät niin, että pääsette yhdessä virkistäytymään.

Seurakuntaopisto, Järvenpääntie 640, 04400 Järvenpää,
www.seurakuntaopisto.fi

Lisätiedot tapahtumasta

toimisto@parempiavioliitto.fi 050 3576 990

Nähdään Syysseminaarissa Järvenpäässä!
Tapahtumatiimin puolesta,
Hanna Ranssi-Matikainen ja Pekka Matikainen

Tukea ennen tapahtumaa ja sen jälkeen

Jos kaipaatte tukea parisuhteeseenne, mutta tapahtumaan on vielä aikaa tai jos tapahtuman jälkeen tuntuu siltä, että haluaisitte jutella jonkun kanssa, voitte hakea tukiparia.

Tukipari on koulutettu, vapaaehtoinen pariskunta, joka tukee toisia pareja haastavissa parisuhdetilanteissa. Tukiparin saa maksutta ja nopeasti, noin viikossa. Tukipari pyritään löytämään mahdollisimman läheltä asuinpaikkaanne ja tapaamiset myös etäyhteyksin ovat mahdollisia. Koskaan ei ole liian aikaista hakea tukiparia.

Jonotuslista Liity jonotuslistalle syöttämällä sähköpostiosoite alla olevaan kenttään.