Tervetuloa Paremman avioliiton perheleirille 7.-14.7.2018 Pieksämäelle!

Käytännönläheistä parisuhdeopetusta luennoilla ja ohjatuissa pienryhmissä aamu- ja iltapäivisin. Luentojen ja pienryhmien aikana mielenkiintoista ohjelmaa kaikenikäiselle lapsille! Paremman avioliiton perheleirejä on järjestetty jo 44 vuoden ajan, Pieksämäen Huvilakadullakin jo vuodesta 1990.

Olette sydämellisesti tervetulleita kesäiselle Pieksämäelle koko perheen voimin!
Seurakuntaopisto sijaitsee Pieksäjärven rannalla. Kauniin järvimaiseman ympäröimä kaupunki tarjoaa monipuoliset palvelut perheleirille ja virkistäytymiseen. Rannat ja metsät mahdollistavat virikkeellisen vapaa-ajan vieton.

Avioliittotyö perustuu vertaistuelle. Viikon kurssi tarjoaa mainion ympäristön uusien näköalojen löytymiseen muiden kokemuksia vasten peilaamalla. Pienryhmätyöskentely edellyttää kokoaikaista osallistumista. Rukoilemme onnistuneen ryhmäjaon puolesta!

Leirille mahtuu enintään 250 perhettä. Osallistujat majoittuvat kampusalueella sijaitsevissa eritasoisissa opiskelija-asuntoloissa sekä paikkakuntalaisten leiriläisille tarjoamissa kotimajoituksissa. Rajallisen majoitustilan vuoksi suosittelemme myös omaa asuntovaunua, telttaa, hotellia tai muuta itse hankittua majoitusta. Täysihoitoon sisältyy aamiainen, lounas ja päivällinen.

Lisätiedot

Sähköinen ilmoittautuminen on kolmiosainen.

1. Kirjautumislomake, tiedot pienryhmäjakoa varten.
Kurssimaksu 200 € / pari maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Lasku tulee ilmoittautumisen yhteydessä sähköpostiisi.

PERHELEIRILLE ILMOITTAUTUMINEN

2. Leiritietojen lomake, tiedot mukaan tulevista henkilöistä sekä majoitustoiveet.

MAJOITUSTOIVEET JA LASTENOHJELMAAN ILMOITTAUTUMINEN

KUVAUKSET MAJOITUSTILOISTA

3. Kaikki 13 vuotta täyttäneet nuoret ovat tervetulleita lastenleirille ohjaajiksi. Lastenohjaajaksi voi hakea:

LASTENOHJAAJAKSI HAKEMINEN

Ohje ilmoittautumislomakkeiden täyttämiseen

1. Avaa Kirjautumislomake ja täytä sen kaikki sivut. Paina lopuksi Tilaa lasku -painiketta. Saat kuittauksen sähköpostiisi, että ilmoittautumisesi on tullut perille. Lasku 200 € muodostuu ilmoittautumisen yhteydessä ja lähetetään automaattisesti sähköpostiisi.

2. Täytä seuraavaksi Leiritietojen lomake, joka koskee leirille mukaan tulevia perheenjäseniä sekä majoitustoiveita. Täytä tiedot myös mukaan tulevista lapsista. Näin autat meitä muodostamaan perheen pienimmille toimivat ohjelma- ja hoitoryhmät.

3. Saat leirikirjeen postitse noin kahta viikkoa ennen leiriä.

4. Leirille saapumisen yhteydessä saat loppulaskun leiristä, joka sisältää majoitukset, ruokailut ja lastenleirin.

Leirin hinta
Lasku koostuu kurssimaksusta, majoitus- ja täysihoitomaksuista sekä lastenleirimaksuista. Majoitus- ja täysihoitomaksut riippuvat valitusta majoituksesta sekä mukaan tulevien lasten määrästä ja iästä.
Lastenleirimaksu on 75 € / lapsi. Maksulla katetaan lastenohjaajien majoitus- ja ruokailukulut sekä lastenohjelma- ja tarvikemaksut. Lisää lastenleiristä alempana.

Majoitus asuntoloissa täysihoidolla
Aikuinen ja 12 vuotta täyttänyt lapsi 300 €
4-11-vuotiaat 155 €
1-3-vuotiaat 75 €

Teltta tai vaunumajoitus täysihoidolla
Aikuinen ja 12 vuotta täyttänyt lapsi 228 €
4-11-vuotiaat 115 €
1-3-vuotiaat 50 €
Vauvat ilmaiseksi
Teltoille sekä asuntoautoille ja -vaunuille on varattu tilat leirialueen pihapiiristä.

Muu oma majoitus (hinta sis. ruokailut, ei aamiaista)
Aikuinen ja 12 vuotta täyttänyt lapsi 193 €
4-11-vuotiaat 100 €
1-3-vuotiaat 35 €

Pieksämäkeläisten tarjoama kotimajoitus
Erikokoiset ja erihintaiset yksityiskodit sijaitsevat pääsääntöisesti leirialueen läheisyydessä. Jos tahdot majoittua leirin aikana yksityiskotiin, ole yhteydessä Mikko Salmeen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. / 040 1954550.

Dieettilisä
Erityisruokavaliosta peritään lisämaksu: aikuinen 60 € / hlö ja lapsi 30 € / hlö.
Laktoositon, munaton ja kalaton ruoka kuuluvat normaaleihin ruokiin.
Lisämaksullisia ovat esimerkiksi kasvisruoka, gluteeniton ja maidoton ruokavalio, uskonnolliset ruokavaliot (esim. sianliha). Kaikki muut dieetit vain lääkärin todistuksella. Keittiö ei valmista elämäntapadieettejä, kuten karpalo, vhh, yms.

Esimerkki
Perheessä on isä, äiti sekä 1-, 3- ja 6-vuotiaat lapset. Asuntolamajoitus, ei dieettilisiä.
Leirin hinta muodostuu seuraavasti:
1. Kurssimaksu 200 €
2. Majoitus- ja täysihoitomaksut 300 € + 300 € + 155 € + 75 € + 75 €
3. Lastenleirimaksut 75 € + 75 € + 75 €
Yhteensä leirin hinnaksi tulee 1330 €

Lastenleiri
Leirille mukaan tuleville lapsille järjestetään oma Lastenleiri. Kullekin lapselle tarjotaan ikäkautta vastaavaa ohjelmaa luentojen ja pienryhmien aikana.
Lastenohjelma jakautuu ikäkausittain seuraaviin ryhmiin: vauvala, 1-2-vuotiaat, 3-4-vuotiaat, 5-6-vuotiaat pojat ja tytöt. 7-12-vuotiaat osallistuvat koko leirin mittaisiin ohjelmakokonaisuuksiin, jotka rakentuvat monipuolisen pajatoiminnan ympärille. Ohjelmakokonaisuuksia ovat King's Kids, bändi- ja urheiluleiri. Pajojen suuntautumisvaihtoehdot ovat kädentaidot tai seikkailu.
Pajatoimintaan osallistuvat pääsevät kokeilemaan useita pajoja kymmenestä eri vaihtoehdosta. Bändi- ja urheiluleireille osallistuvat vierailevat myös pajoissa. Kaikki leirille tulevat yli viisivuotiaat lapset saavat viikon aikana ikäkauttaan vastaavaa hengellistä opetusta.

Päiväohjelma

Pe 13.7. iltapäivä Viimeinen pienryhmäkokoontuminen
Tahdon-kirkko Pieksämäen vanhalla kirkolla
La 14.7. aamupäivä Aamiainen ja pakkaaminen

Leiri edellyttää kokoaikaista osallistumista. Emme hyvitä mahdollisista poissaoloista. Esimerkiksi leiriläisen täysihoitopaketista pois jättämät osat (jonkin aterian jättäminen väliin, myöhästyminen tai leiriltä lähteminen ennen leirin päättymistä) eivät vaikuta täysihoitohintaan. Myönnämme avustuksia vain opiston tarjoamiin majoituskohteisiin.

Peruutusehdot
Mahdollisista peruutuksista pyydämme ilmoittamaan välittömästi joko puhelimitse 050 357 6990 tai sähköpostitse Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Jos peruutuksesta ilmoitetaan viimeistään kahta viikkoa ennen leirin alkua, palautamme 150 euroa kurssimaksusta. Viimeistään viikkoa ennen peruutettaessa palautamme 100 euroa kurssimaksusta. Tämän jälkeen tulleista peruutuksista emme palauta kurssimaksua. Lisäksi varaamme oikeuden laskuttaa täysihoidon hinnan.

Tiedustelut
Hanna Ranssi-Matikainen, 050 462 1543