Kevätseminaari kutsuu leppoisampaan arkeen

seurakuntaopisto-logo-RGBm
Tapahtuma on täynnä. Seuraava kurssi Järvenpäässä on Aviopolis 9.-10.6.2018, jonne toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi! Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu nyt.

Sydämellisesti tervetuloa Kevätseminaariin Tuusulanjärven kulttuurimaisemiin Seurakuntaopistolle Järvenpäähän 10.-11.3.2018!

Viikonvaihteen tavoitteena on leppoisamman arjen rakentaminen. Tapahtuman pääpuhujana on lastenpsykiatrian erikoislääkäri ja lääketieteen tohtori Jari Sinkkonen, joka puhuu sunnuntaina vanhempien parisuhteen ensisijaisuudesta perheessä.

Jari Sinkkonen

Onnellisuustutkimusten mukaan sujuva arki lisää eniten puolisoiden välistä hyvinvointia. Tavoitetta kohti pyritään luentojen ja ryhmätyöskentelyn avulla. Tulkaa viihtymään ja kertaamaan oppimaanne pidemmänkin tauon jälkeen!

Ilmoittautuminen viimeistään pe 2.3.2018

Lisätiedot

ILMOITTAUTUMINEN TÄSTÄ

La 10.3.
08.00 Ilmoittautuminen, Amerikanhalli
Aamukahvi ja suolapala, Ravintola Yolanda
Lastenohjelma, Päiväkoti Valona (ent. Satakieli)
09.00 Tervetuliaissanat ja musiikki, Kappeli-Auditorio
09.30 LUENTO: SUKLAATA VAI AAMUKAHVIA?
Arkirakkaus arjen suolana
ANTTI JA ANNA-KAISA LEINO
12.00/12.30 Lounas porrastaen, Ravintola Yolanda
13.40 Musiikki ja ilmoitukset Kappeli-Auditoriossa
14.00 LUENTO: YHTEYS KADOKSISSA?
Hankalien tunteiden kohtaaminen arjessa
PEKKA MATIKAINEN JA HANNA RANSSI-MATIKAINEN
16.30/17.00 Päivällinen porrastaen, Ravintola Yolanda
18.00 Toiminnalliset pisteet sisätiloissa ja pihapiirissä
20.00 Saunat ja iltapala Seurakuntaopistolla majoittujille

Su 11.3.
08.00 Aamiainen Seurakuntaopistolla majoittuville, Ravintola Yolanda
08.45 Musiikki ja ilmoitukset, Kappeli-Auditorio
09.00 LUENTO: IRTI LOUKKAANTUMISEN JA PUOLUSTAUTUMISEN KEHÄSTÄ
HEIKKI JA TUULIKKI SYRJÄLÄ
Kolehti avioliittotyölle
11.30/12.00 Lounas porrastaen, Ravintola Yolanda
13.00 Musiikki ja ilmoitukset, Kappeli-Auditorio
LUENTO: VANHEMPIEN PARISUHDE PERHEEN ENSISIJAINEN SUHDE
JARI SINKKONEN
15.30 Päätöstilaisuus Kappeli-Auditoriossa
Päätöskahvit ja kotimatkalle

Huom! Edellytämme kokoaikaista osallistumista. Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin ohjelmassa.

Ilmoittautuminen osoitteessa parempiavioliitto.fi -> Kevätseminaari
Viimeinen ilmoittautumispäivä on pe 2.3.2018.
Ilmoittautuminen on saapunut perille, kun saatte laskun sähköpostiinne. Laskun voi maksaa joko heti tai tulostaa maksettavaksi eräpäivään mennessä, viimeistään kuitenkin 9.3.2018 mennessä. Jos ette saa laskua, ottakaa yhteys Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Ottakaa tosite mukaan tapahtumaan.

Kurssimaksu
Kurssimaksu on 198 € / pari. Ryhmänohjaajien kurssimaksu on 120 € / pari. Kurssimaksu sisältää opetuksen, kurssimateriaalin, pienryhmätyöskentelyn, Rakkauspankki -kirjan sekä ohjelmanmukaiset ateriat. Maksu ei sisällä majoitusta.

Peruutusehdot
Mahdollisista muutoksista pyydämme ilmoittamaan välittömästi joko puhelimitse 050 357 6990 tai sähköpostitse Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Jos esimerkiksi lasten mukaan tulossa tapahtuu muutoksia, kertokaa niistä meille mahdollisimman pian.

Palautamme kurssimaksun kokonaisuudessaan edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikko ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista palautamme puolet kurssimaksusta.

Ruokailu ja lastenhoito
Kaikille osallistujille tarjotaan lauantaina tulokahvit ja suolapala, lounas ja päivällinen ja sunnuntaina lounas ja lähtökahvit. Erillistä dieettimaksua ei ole, mutta dieetti pitää ilmoittaa, jotta keittiö osaa varautua.

Lasten ruokailu on alle 4-vuotiailta ilmainen, 4-11 -vuotiailta 35 euroa koko ajalta. Lastenhoitomaksu on 50 euroa / lapsi . Lastenohjelma järjestetään Seurakuntaopiston pihapiirissä päiväkoti Valonassa. (Ent. Satakieli, Y-rakennus).

Majoitus
Kukin hoitaa majoitusjärjestelyt itse. Seurakuntaopistolla yöpyvät varaavat majoituksen sähköpostitse Gitta Nyyssöseltä Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. viimeistään pe 23.2.2018 mennessä.

Majoituspaketin hinta on 70 € / pari / perjantain ja lauantain välinen yö (hintaan ei sisälly ilta- tai aamupalaa, mutta majoitustilojen läheisyydestä löytyy keittiötilat) ja 110 €/ pari / lauantain ja sunnuntain välinen yö (hintaan sisältyy iltapala ja saunat, aamupala tarjoillaan ravintola Yolandassa). Alle 18-vuotiaan lapsen majoituspaketti maksaa 20€. Alle 4-vuotias majoittuu ilmaiseksi nukkuessaan vanhemman vieressä ilman omaa vuodetta.

Muita majoitusvaihtoehtoja
www.tuusulanrantatie.fi
Scandic-hotelli Järvenpää, Asema-aukio, 04400 Järvenpää, 09 27141, www.scandichotels.fi
Kokoushotelli Gustavelund, Kirkkotie 36, 04310 Tuusula, 09 273 751, www.gustavelund.fi
Majatalo Onnela, Rantatie 34, 04310 Tuusula, 09 258 821, www.onnela.com
Hotelli Krapi, Rantatie 2, 04310 Tuusula, 09 274 841, www.krapi.fi

Kotitehtävät
Avioliitto on alati muuttuva rakkaussuhde. Lähetämme ilmoittautuneille kaksi kotitehtävää. Tehtävät auttavat siirtymään arjesta uudelle aaltopituudelle.

Rukous
Yhteinen rukous vahvistaa puolisoiden välistä suhdetta. Kokemus on osoittanut, että osallistumisen eteen saattaa nousta monta viime hetken estettä. Rukoilkaa, että asiat järjestyvät niin, että pääsette yhdessä virkistäytymään!

Seurakuntaopisto, Järvenpääntie 640, 04400 Järvenpää, seurakuntaopisto.fi

Tavataan Kevätseminaarissa Tuusulanjärven kulttuurimaisemissa!

Järjestelytiimin puolesta,

Hanna Ranssi-Matikainen ja Pekka Matikainen, 050 462 1543