Unelmoitko luennoimisesta avioparitapahtumassa?

OSALLISTU LUENNOITSIJAKOULUTUKSEEN Seurakuntaopistolla Järvenpäässä 10.-11.2.2018

Olette sydämellisesti tervetulleita avioparikoulutuksen SUPERVIIKONLOPPUUN!
Viikonvaihde kokoaa Seurakuntaopistolle Järvenpäähän ryhmänohjaaja-, tukipari- ja luennoitsijakoulutettavat yhtä aikaa. Kaikki viikonloppuun osallistuvat aloittavat yhteisellä luennolla.

Luennoitsijakoulutus on suunnattu sekä avioliittotyön luennoitsijapareille
että luennoitsijoiksi aikoville. Kukin pari valmistaa 10 min. harjoitusluennon, jotka videoidaan ja arvioidaan kannustavassa ilmapiirissä.

Luennoitsijakoulutuksen ryhmätyöt antavat uusia näkökulmia ja erinomaisia ohjeita luennon tekemiseen. Pienryhmät palvelevat myös oman parisuhteen hoitamista.

ILMOITTAUDU TÄSTÄ

OHJELMA

La 10.2.
09.00 Ilmoittautuminen
Aamukahvi ja suolapala, Ravintola Yolanda
Lastenohjelma pihapiirissä, Päiväkoti Satakieli
09.30 Tervetuliaissanat ja musiikki, Kappeli-Auditorio
LUENTO: INTOA JA TAITOA - Kohtaaminen ohjaamisen työkaluna
Pekka Matikainen ja Hanna Ranssi-Matikainen
Kuulumiskierros pienryhmässä: Millaisin unelmin luennoitsijaksi?
12.00 Lounas, Ravintola Yolanda
13.00 LUENTO: AVIOLIITTOLUENTOJEN KESKEISET SISÄLLÖT I
Juha ja Hanna Ikonen
Tauko
LUENTO: AVIOLIITTOLUENTOJEN KESKEISET SISÄLLÖT II
Juha ja Hanna Ikonen
RYHMÄT ryhmätiloissa
17.00 Päivällinen, Ravintola Yolanda
18.00 Iltaohjelma Järvenpään kulttuurimaisemissa
20.00 Saunat Seurakuntaopistolla majoittujille

Su 11.2.
08.00 Aamiainen Seurakuntaopistolla majoittuville, Ravintola Yolanda
09.00 LUENTO: MITEN LUENNOIDA AVIOPARINA
Aikataulu ja esityksen selkeys
Valmistautuminen, luennon laatiminen ja jälkihoito
Miten välttää pariluennoinnin sudenkuopat
Heikki ja Paula Ranssi
Harjoitusluennot pienryhmissä
Kuvaus, Pauli Savolainen
12.00 Lounas, Ravintola Yolanda
13.00 Harjoitusluennot pienryhmissä, palaute
15.15 Loppuyhteenveto; keskustelua kokemuksista
Päätöskahvit ja kotimatkalle

Harjoitusluennot
Kukin pari valitsee avioliittotyön sisällöistä itselleen tärkeän luentoaiheen, joka valmistellaan etukäteen. Aiheesta pidetään 10 minuutin miniluento, joka kuvataan ja arvioidaan. Ilmoittautuneille lähetetään tarkempi ohjeistus sähköpostitse. Kannustavaan arviointiin on siihenkin varattu 10 minuuttia aikaa. Siunausta etukäteisvalmisteluihin!

Ilmoittautuminen osoitteessa parempiavioliitto.fi -> Luennoitsijakoulutus
Voitte ilmoittautua tapahtumaan myös puhelimitse: 050 3544468.
Viimeinen ilmoittautumispäivä on ke 31.1.2018.
Ilmoittautuminen on saapunut perille, kun saatte laskun sähköpostiinne.

Kurssimaksu
Kurssimaksu on 140 € / pari yhdistyksen jäsenille ja 198 € / pari ei-jäsenille. Kurssimaksu sisältää opetuksen, materiaalin, pienryhmätyöskentelyn sekä ohjelmanmukaiset ruokailut. Maksu ei sisällä majoitusta. Erillistä dieettimaksua ei ole, mutta dieetti pitää ilmoittaa, jotta keittiö osaa varautua.

Lasten ruokailu on alle 4-vuotiailta ilmainen, 4-11 -vuotiailta 35 euroa koko ajalta. Lastenhoitomaksu on 50 euroa / lapsi . Lastenohjelma järjestetään Seurakuntaopiston pihapiirissä päiväkoti Satakielessä (Y-rakennus).

Lasku muodostuu ilmoittautumisen yhteydessä. Saat siitä vahvistusviestin sähköpostiisi. Laskun voi maksaa joko heti tai tulostaa maksettavaksi eräpäivään mennessä, viimeistään kuitenkin 9.2.2018. Jos ette saa laskua, ottakaa yhteys Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Ottakaa tosite mukaan tapahtumaan.

Majoitus
Kukin hoitaa majoitusjärjestelyt itse. Seurakuntaopiston kampuksella yöpyvät varaavat majoituksen sähköpostitse suoraan Kati Väliaholta Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.ke 31.1.2018 mennessä.

Majoituspaketin hinta on 70 e / pari / perjantain ja lauantain välinen yö (hintaan ei sisälly ilta- tai aamupalaa, mutta majoitustilojen läheisyydestä löytyy keittiötilat) ja 110 e / pari / lauantain ja sunnuntain välinen yö (hintaan sisältyy iltapala ja saunat, aamupala tarjoillaan ravintola Yolandassa).
Lasten majoitushintoja voi tiedustella suoraan Seurakuntaopistolta, Kati Väliaholta.

Muita majoitusvaihtoehtoja
www.tuusulanrantatie.fi
Scandic-hotelli Järvenpää, Asema-aukio, 04400 Järvenpää, 09 27141, www.scandichotels.fi
Kokoushotelli Gustavelund, Kirkkotie 36, 04310 Tuusula, 09 273 751, www.gustavelund.fi
Majatalo Onnela, Rantatie 34, 04310 Tuusula, 09 258 821, www.onnela.com
Hotelli Krapi, Rantatie 2, 04310 Tuusula, 09 274 841, www.krapi.fi

Osallistuminen ja peruutusehdot
Edellytämme kokoaikaista osallistumista. Mahdollisista peruutuksista pyydämme ilmoittamaan välittömästi joko puhelimitse 050 354 4468 tai sähköpostitse Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Jos esimerkiksi lasten mukaan tulossa tapahtuu muutoksia, kertokaa niistä meille mahdollisimman pian.
Palautamme kurssimaksun kokonaisuudessaan edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikko ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista palautamme puolet kurssimaksusta.

Rukous
Yhteinen rukous vahvistaa puolisoiden välistä suhdetta. Kokemus on osoittanut, että osallistumisen kynnyksellä eteen saattaa nousta monta estettä. Rukoilkaa, että pääsette yhdessä virkistymään ja kouluttautumaan!

Seurakuntaopisto, Järvenpääntie 640, 04400 Järvenpää, www.seurakuntaopisto.fi

Lisätiedot