Rakkautta on paikka kumisaappaassa

1.10.2017 Kirsikka Arkimies

Kuinka monta kertaa syksyssäni kiitänkään Luojaani siitä, että minulla on kumisaappaat. Ja tänä vuonna ne ovat vielä ehjät kumisaappaat, sillä armas puolisoni paikkasi niiden lohkeumat ja reiät polkupyörän kumin paikoilla viime keväänä.

Joka lätäkköön astuessani minua sykähdyttää. Musta ympyränmuotoinen ja hauskasti vanhanaikaisen näköinen paikka pitää kutinsa pinkissä saappaassani. Koira vetää remmissä, viimaa ja sadetta iskee päin näköä, haavanlehdet valtaavat pihan eikä haravaa löydy, mutta saapikas on ehjä!

Olikohan se viime vuonna vai toissa vuonna kun joku viisas sanoi linnan itsenäissyyspäivän juhlissa, että onni on kuiva villasukka ehjässä saappaassa. Hän osui mielestäni naulan kantaan ihan kaikin tavoin, jopa itsenäisyyttä ja 100-vuotiasta Suomea ajatellen. Mitä meillä olisikaan, jollei meillä olisi rankkasadetta, tuulta, hyistä hallaa, kuravettä ja loskaa vastaan vuorattuja varpaita? Ja mitä ponnisteluja ja valtavia uhrauksia se onkaan pieneltä kansaltamme vaatinut, jotta voimme tänään kävellä kuivin jaloin?

Itse kiitän myös avioliittoleirejä siitä, että ymmärrän vihdoin puolison paikkaaman saappaan arvon. Rikkinäistä ei tarvitse heittää pois, vaan sen voi hellästi korjata. Ja se korjaaminen on rakkautta minua kohtaan.

Ja siinä vasta onkin aika hämmentävä ajatus.

Mutta joka kerta kun saapas uppoaa puolukkametsässä mättääseen, tiedän olevani rakastettu. Lisäksi pinkit saappaani ovat nyt todella ainutlaatuiset. Kenelläkään ei ole samanlaisia tässä maailmassa.
Onko sen parempaa?

Kirsikan muita blogi-kirjoituksia

Kirsikka Arkimies

kirsikkaTamperelainen Kirsikka Arkimies on neljän lapsen, koiran, kissojen, kanin ja hevosen äitee. Jussin kanssa yhtä on pidetty 24 vuotta. Vieläkään ei ole päästy yksimielisyyteen siitä, kumpi on arjen asioissa enemmän oikeassa.