Kaksi vanhaa...

8.7.2018 Marko Huhtala

Olen luonteeltani hyvin innostuva. Visioita ja hyviä ideoita minulta ei ole koskaan puuttunut. Onneksi nykyään vaimoni osaa ampua näitä ideoita alas sopivaan tahtiin. Tuon alasampumisen hän tekee rakkaudella, vaikka ei se minusta aina siltä tunnu.
Silloin kun tätä liiallisen innostuksen ja asioihin intohimoisesti suhtautuvan miehen jarrua ei vielä elämässä ollut ( valitettavasti) tapahtui seuraavaa...

Vietin kesääni Hämeenkyrössä suorittaen erityisharjoittelua ensimmäisiin opintoihini liittyen. Vapaa-aikana tuli katseltua tuota kulttuurimaisemaa monelta kantilta. Yksi syy miksi katselin maisemia oli se, että olin kuullut, että yhdessä vanhassa ladossa olisi jotain, mikä minua kiinnostaisi.
Autot eivät ole olleet minulle koskaan muuta kuin tapa päästä paikasta A, paikkaan B. Tuolloin kuitenkin ihastuin erääseen vanhaan Volvon malliin ja kuulemma yhdessä ladossa olisi kaksi noita Duett- mallisia Volvoja. Niin kävi, että kaupatkin syntyi ja minun huikea visio yhdistää noista kahdesta vanhasta autosta yksi käyttökelpoinen alkoi toteutumaan. Visio olisi ollut täydellinen, ellei noiden kahden sateen pieksemän auton välillä olisi ollut parin vuoden vuosinmallieroa. Lisäksi käytännössä olisi vaadittu valtava määrä työtä, että no kaksi olisivat tulleet yhdeksi. Siihen ei ollut aikaa, mahdollisuuksia, varoja eikä muitakaan edellytyksiä silloin.

Avioliittoleirin lähdön valmistelutiimellyksessä tämä vanha juttu nousi esiin. Mehän olemme kuin kaksi autoa -mielestämme emme niin vanhoja. Kahdesta erilaisesta, hieman eri vuosimallisesta. Tavoiltaan, toiminnaltaan niin monessa erilaisesta, tässä taas harjoitellaan yhdistämään yhdeksi. Alun visio yhteisestä elämästä ei ehkä ole toteutunut sellaisenaan. Matkalla on ollut muutoksia, mutta tahtoa on riittänyt. Tahdolla ja työllä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi on päästy pitkälle. Nyt on taas se aika kun kahdesta erilaisesta yhdeksi muuttuneesta huolletaan parempaa. On vuosihuollon aika.

Markon muita blogi-kirjoituksia

Marko Huhtala

markoPerheen isä, jonka harrastuksiin lukeutuu mm. puutarhanhoito. Työasuun kuuluu valkoinen panta, jota sokerinpalaksi kutsutaan.