"Aina mun pitää..."

Joko taas? Päätä särkee. Väsyttää. Huomenna on haastava päivä... Matka toisen luo saattaa tuntua vaivalloiselta kuin vuoripolku, vaikka toinen olisikin näköetäisyydellä. Kaikki muu voi olla paljon kiinnostavampaa.
Seksuaalinen täyttyminen syntyy jaetusta kokemuksesta, jossa paljastan ja annan itseni. Silloin saamme nauttia kaikesta siitä, mitä Jumala on avioliiton salaiseen, kahdenkeskiseen puutarhaan varannut. Päivänsinet ja kärhöt kukkivat, juhannusruusut tuoksuvat, verenpisarat hehkuvat ja villeille kasveille on oma paikkansa. Aika ajoin mantelipuukin voi puhjeta kukkaan.
Vai onko niin, että paratiisissakin loistavat vain älypuhelinten kelmeät, keinotekoiset valot. Näyttöä hipaisemalla aukeavat uudet ulottuvuudet. Kumpikin seikkailee omassa maailmassaan, lähellä mutta kohtaamatta. Arki nuhjaantuu nopeasti, jos kohottavat yhteiset hetket puuttuvat.

"He olivat molemmat alasti eivätkä hävenneet toisiaan."
Tähän yhteyteen ei sukelleta suoraan kuin saunasta vilvoittavaan meriveteen. Vuoripolku on kuljettava ja syntynyt välimatka kurottava umpeen. Avoimuus aikaansaa turvallisuutta, ja turvalliselle puolisolle uskallan antautua. Positiivinen kierre alkaa hyrrätä eteenpäin kuin tivolin karuselli. Seksi, yhteinen avaruus, liittää meidät lujemmin yhteen. 27.4.2015