Kuulumisia

7.4.2019 Ulla-Maija Lammi Ketoja

Taksin takavalot välähtävät keväisessä aamuhämärässä. Viikko erillään, seuraavaan perjantaihin tuntuu olevan pitkä matka. Ruuhkavuosina, aikana ennen kännyköitä, kirjoitin Kotiin jääneen puolison päiväkirjaa, niin että palaaja sai lukea takaisin tullessaan kuulumisemme. Toisinaan matkoillaan hän etsi nettikahvilan, mutta yhteytemme pätki, koska kuvailin niin yksityiskohtaisesti värikästä kotielämäämme.

Nyt voimme toisen poissa ollessa viestitellä vaikka vuorokauden ympäri. Nykytekniikalla suhde ei joudu telakalle työmatkojenkaan ajaksi. Kun toinen palaa, on vähemmän päivitettävää, kun tarina jatkuu siitä, mihin puhelimessa jäätiin.

Arkisistakin asioista tulee juhlallisempia kerrottuna Atlantin toiselle puolelle: Kevät on tullut täysillä. Naapurin Nea ajaa pikkuisella pyörällään ikkunani ohi. Ensimmäiset krookukset nostavat päätään. Lumikinos takapihalla on pian kuin pyykkinarulta tuulen pudottama lakana, kohta lähdössä. Konferenssin tauolla rupattelemme. Istuessani omassa keittiössäni kuulen valtameren takaa jopa kahvikuppien kilinää.

Ulla-Maijan muita blogi-kirjoituksia

Ulla-Maija Lammi-Ketoja umma Naimisissa, neljä aikuista lasta.
Asun Kirkkonummella.
Kuuntelen ihmisten tarinoita ja kirjoitan niitä lehtiin.