rautavuoret jarvenpaa 110218

Helmikuinen Super-koulutusviikonloppu kokosi Järvenpään Seurakuntaopistolle noin sata ryhmänohjaamisesta, luennoimisesta ja tukiparitoiminnasta kiinnostunutta koulutettavaa ja kouluttajaa. Loimaalaiset kolmen lapsen vanhemmat Maria ja Kalle Rautavuori osallistuivat ryhmänohjaajakoulutukseen. Kokonaisuuteen kuuluvat avioliittotyön konkarien pitämät luennot sekä pienryhmät, joissa ryhmänohjaajiksi opiskelevat vetävät vuorotellen pienryhmää ja saavat toiminnastaan rakentavaa palautetta.

Viikonloppu oli Marialle ja Kallelle hyvä kokemus:
– Päällimmäiseksi jäi mieleen, miten hyvin ja tarkkaan suunniteltu ja toimiva konsepti tämä on. Koulutusviikonloppuun kuului paljon naurua, hyviä tyyppejä ja syviä kohtaamisia.

Rautavuoret kokevat ryhmänohjaajan tehtävän hyvin tarpeellisena. Leiriläisenä kolmessa tapahtumassa olemisen jälkeen ryhmänohjaaminen on heille luonteva askel eteenpäin:
– Saamme olla pieni osanen isossa kokonaisuudessa. Ajattelemme, että ryhmänohjaajaksi ryhtyminen antaa paljon myös omalle avioliitollemme: haasteissa yhdessä toimiminen vahvistaa yhteenkuuluvuutta ja syventää yhteyttä.

Ryhmänohjaajia tarvitaan!

Jos olet käynyt koulutuksen, ilmoittaudu ryhmänohjaajaksi kesän tapahtumiin. Ryhmänohjaajien panos on olennainen tapahtuman onnistumisen kannalta. Kaikkia ryhmänohjaajakoulutuksen käyneitä kutsutaan rekrykirjeellä lähiviikkojen aikana. Ryhmänohjaamisen jatkokurssi ryhmänohjaajille ja sellaisiksi aikoville järjestetään Lapualla 20.–22.4.2018.

Jos olet kiinnostunut ryhmänohjaamisesta avioliittotapahtumissa: Seuraava ryhmänohjaamisen peruskurssi järjestetään Järvenpäässä 15.-16.9.2018.

Teksti Minna Tuominen, kuva Joel Kallio